محبوب ترین لوگوی تاریخ صنعت بازی چگونه شکل گرفت؟

به گزارش کوه سفید، لوگوی راک استار (Rockstar) یکی از شناخته شده ترین نمادهای صنعت بازی است که ما را به یاد با غول های پولسازی مانند سری جی تی ای و رد دد ریدمپشن می اندازد. شاید بگویید که شناسایی مغز متفکر پشت چنین لوگویی باید آسان باشد اما این کار سخت تر از آن چیزی است که شاید فکر کنید. رسانه Time Extension، در این مورد با تعدادی از کارمندان سابق شرکت صحبت هایی داشته اما به نظر می رسد که هیچ دو شخصی در خصوص سازنده لوگو اتفاق نظر نداشته است.

محبوب ترین لوگوی تاریخ صنعت بازی چگونه شکل گرفت؟

بعضی پیشنهاد نموده که ممکن است اریک هیز (Eric Haze)، طراح گرافیک نیویورکی مسئول این لوگو باشد، اما هیز هرگز ایمیل های افراد مصاحبه کننده را پاسخ نداده و به همین دلیل، امکان تایید این موضوع حتی در صورت واقعیت داشتن وجود ندارد. در همین حال، بعضی منابع به کتاب Jacked: The Outlaw Story of Grand Theft Auto از دیوید کوشنر (David Kushner) اشاره نموده اند، جایی که این نویسنده ادعا نموده که جرمی بلیک (Jeremy Blake)، هنرمند سابق راک استار، مسئول آن بوده است. بلیک در سال 2007 به طرز غم انگیزی درگذشت و کوشش ها برای تماس با کوشنر نیز ناموفق بوده است.

در این میان، کارن اسکات (Karen Scott)، طراح سابق راک استار، تایید نموده که بلیک خالق لوگوی معروف این شرکت بوده اما گفته که خودش نیز در روند طراحی آن دخیل بوده است. اسکات در گذشته در خصوص راک استار مصاحبه ای انجام نداده است، اما او با داستان شگفت انگیز زمان خود در شرکت و نحوه شکل گیری لوگوی کلاسیک آن، به این طلسم خاتمه می دهد. اینطور که اسکات می گوید، او در اوایل سال 1998 به راک استار پیوست. قبل از آن، او با بلیک در یک شرکت مشاوره دیجیتال به نام نیکلسون در نیویورک کار نموده بود. او می گوید:

به گفته اسکات، این بلیک بود که او را به بنیانگذاران راک استار معرفی کرد و او را در استارتاپ تازه Take-Two مشغول کرد. همانطور که او به یاد می آورد، سام هوسر (Sam Houser)، یکی از بنیانگذاران راک استار، در یکی از نمایشگاه های این هنرمند با بلیک دیدار نموده بود و آن ها به لطف عشق مشترکشان به فیلم های استنلی کوبریک و حس شوخ طبعی مشابه، بلافاصله با هم همراه شده اند. هوسر از بلیک دعوت می نماید تا در این استارتاپ تازه برای او کار کند، و هنرمند ذکر شده این دعوت را به همکار سابق خود می دهد که بلافاصله پذیرفته می گردد.

اسکات گفت:

زمانی که اسکات وارد استارتاپ شد، هنوز نامی برای آن گذاشته نشده بود، اما در نهایت عنوان راک استار ظاهر شد. حرکت منطقی بعدی ایجاد یک لوگوی پر زرق و برق بود، بنابراین، بلیک و اسکات روی یک طراحی کار کردند. همانطور که اسکات به یاد می آورد، نگرانی اصلی در آن موقع این بود که لوگو باید چیزی باشد که به عنوان یک برچسب خوب به نظر برسد، زیرا برنامه بازاریابی راک استار این بود که آن ها را در خصوص منطقه ها عمومی و دیوار ها بچسابند تا آگاهی در خصوص وجود شرکت را افزایش دهد.

او در ادامه اظهار داشت:

در آن موقع، راک استار به عنوان یک شرکت مانند سایر مشاغل شرکتی که اسکات با آن ها آشنا بود، نبود. هیچ قاعده ای وجود نداشت و در نتیجه، همه چیز اغلب دیوانه کننده می شد. با این وجود، حس همدلی زیادی وجود داشت که کار در شرکت را در ابتدا برای هنرمند جوان مجذوب کننده می کرد، حتی وقتی همه چیز از کنترل خارج می شد. اسکات می گوید:

هرچند در نهایت، همه چیز بیش از حد آشفته شد و پس از باردار شدن اسکات، او می دانست که نمی تواند فرزندش را بزرگ کند و در عین حال بخشی از سبک زندگی راک استار باشد. اسکات گفت:

اسکات در سال 2000 به همراه بلیک راک استار را ترک کرد. اسکات بعدها به کار برای Palazzo Intercreative مستقر در سیاتل رجوع کرد، در حالی که بلیک به خلق و نمایش آثار هنری خود ادامه داد و در نهایت طراحی جلد آلبوم Sea Change از بک (Beck) در سال 2002 و عناصری از فیلم Punch Drunk Love در سال 2002 را انجام داد. او بعدها قبل از مرگش به عنوان فریلنسر برای راک استار کار کرد. امروزه اسکات با آمیزه ای از علاقه و ناباوری به دوران حضور خود در راک استار نگاه نموده، از بلیک به خوبی یاد می نماید و کار همکار سابق خود را ستایش می نماید:

منبع: Time Extension

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1985

به "محبوب ترین لوگوی تاریخ صنعت بازی چگونه شکل گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین لوگوی تاریخ صنعت بازی چگونه شکل گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید