مسمومیت با الکل، 7 نفر در فارس را به وادی مرگ کشاند

به گزارش کوه سفید، رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی فارس گفت: شمار قربانیان مسمومیت با الکل در استان فارس به 7 نفر رسید.

مسمومیت با الکل، 7 نفر در فارس را به وادی مرگ کشاند

به گزارش از ، محمد جواد مرادیان رییس اورژانس فارس گفت: متاسفانه 103 نفر در استان فارس به دلیل مصرف الکل طی سه روز اخیر مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

او از مرگ 7 نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد و گفت: حال 6 نفر از مصرف کنندگان نیز وخیم است.

رئیس اورژانس فارس ادامه داد: از این تعداد 56 نفر در شیراز دچار مسمومیت شده اند و 6 نفر نیز در شیراز جان خود را از دست دادند.

مرادیان با بیان اینکه این افراد توسط اورژانس یا خود معرف به مراکز درمانی استان منتقل شدند، گفت: مصرف خوراکی الکل و ورود آن به معده نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعداد مصرف کنندگان الکل متانول برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و خطرات استفاده از آن ،گفت: متانول در رده ترکیبات ضد عفونی کننده نیست و افراد به دنبال ضد عفونی کردن دست ها، اشیاء و سطوح ممکن است به اشتباه از این نوع الکل یا به اصطلاح الکل صنعتی استفاده کنند که بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن شده و می تواند عوارضی همچون کوری، مسائل کلیوی و حتی مرگ شود.

مرادیان ضمن توصیه به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در شرایط فعلی، خواستار تهیه مواد ضدعفونی از منابع معتبر فروش شد و گفت: شهروندان نباید در این شرایط حساس به دام سودجویان بیفتند ضمن آنکه توصیه می شود مردم اخبار را از مجازی رسمی و معتبر دنبال کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 529

به "مسمومیت با الکل، 7 نفر در فارس را به وادی مرگ کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت با الکل، 7 نفر در فارس را به وادی مرگ کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید