مشکل GPS کاربران گلکسی S22 اولترا تأیید شد؛ آپدیت حل مشکل در راه است

به گزارش کوه سفید، کاربران گلکسی S22 اولترا با پردازنده اگزینوس به نظر می رسد که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می نمایند که یکی از آن ها مربوط به بخش اتصال GPS است. طبق جدیدترین و به روزترین خبرهای منتشر شده، بعضی از گوشی های هوشمند گلکسی S22 اولترا با پردازنده اگزینوس اتصال GPS خود را در اپلیکیشن هایی نظیر گوگل مپس و ویز از دست داده اند و کاربران نمی توانند از آن ها بهره ببرند. خوشبختانه سامسونگ این موضوع را تأیید نموده و به کاربران این گوشی ها این وعده را داد که به زودی با ارائه یک به روزرسانی این مشکل حل خواهد شد.

مشکل GPS کاربران گلکسی S22 اولترا تأیید شد؛ آپدیت حل مشکل در راه است

باید خاطر نشان کنیم که در طول چند هفته گذشته، کاربران زیادی که گوشی گلکسی S22 اولترا با پردازنده اگزینوس داشتند از این مشکل ایجاد شده گله کردند تا این موضوع به گوش شرکت سامسونگ رسید و یکی از مدیران آن این مشکل را تأیید کرد. وی توضیحات بیشتری در خصوص علت این مشکل بیان نکرد اما خاطرنشان کرد که این شرکت به زودی با ارائه یک به روزرسانی مشکل GPS این گوشی های هوشمند را مرتفع خواهد نمود.

پیش تر نیز در خبرها به این موضوع اشاره شد که بعضی کاربران گلکسی S22 اولترا از مشکل عجیب نمایشگر این گوشی خبر می دادند. طبق گزارش این کاربران، زمانی که آن ها مشغول تماشا فیلم یا ویدیویی روی گوشی خود هستند، یک سری خطوط پیکسلی در قسمتی از نمایشگر به صورت افقی ظاهر می گردد. نکته جالب اینجاست در همه تصاویر منتشر شده از کاربران این خطوط در یک قسمت (سمت چپ) از نمایشگر ظاهر می گردد و این مشکل بسیاری از کاربران این گوشی ها را ناامید نموده است.

به نظر می رسد که منبع این باگ نیز، یک مشکل نرم افزاری باشد که با قرار دادن تنظیمات نمایشگر روی حالت Vivid، این مشکل رفع گردد. بعلاوه کاربران می توانند از سامسونگ یک گوشی دیگر را درخواست نمایند، زیرا این شرکت هیچ مسئله ای با تعویض گوشی های هوشمند معیوب خود ندارد و باید آنالیز کند که منبع این مشکل از سخت افزار است یا نرم افزار. باید خاطر نشان کنیم که غول فناوری کره ای از این مشکل مطلع است و سعی دارد تا هر چه زودتر آن را رفع کند.

نکته دیگر این که مشکل ایجاد شده به پردازنده اگزینوس 2200 مرتبط می گردد، زیرا همه کاربرانی که این مشکل را گزارش داده اند نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا را در اختیار داشتند و تا به امروز گزارشی در رابطه با این باگ از نسخه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 این گوشی منتشر نشده است. بنابراین به نظر می رسد که پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 یعنی Xclipse 920 منبع این باگ نمایشگر باشد.

به طور کلی می توان گفت که پردازنده پرچم دار اگزینوس 2200 سامسونگ، خیلی نتوانست رضایت کاربران را جلب کند و تا به اینجا خبرهای بسیار زیادی در خصوص مسائل و حواشی این پردازنده منتشر شده که خبر ناامید نماینده ای برای غول فناوری کره ای به شمار میرود. این در حالی است که سامسونگ سال گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت. اگزینوس 2100 اگرچه پردازنده ای بود که زیر فشار سنگین داغ می کرد اما نسبت به اگزینوس 990 که عملا یک پردازنده ضعیف بود، پیشرفت فوق العاده ای داشت. با این حال شرکت کره ای آنقدر با اگزینوس 990 بد ظاهر شد که بعید است تا چند سال دیگر باز هم اعتماد مردم به تراشه های این سری برگردد.

اگزینوس 2200 سامسونگ حاشیه های زیادی به همراه داشته که عمدتا به علت پردازنده گرافیکی آن است که محصول مشترک سامسونگ و AMD تلقی می گردد. این چیپست با فناوری ساخت 4 نانومتری فراوری شده و هسته های پردازشی آن مبتنی بر معماری Armv9 هستند. با توجه به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) و نرخ سایه زنی متغیر (VRS) که در این تراشه به کار برده شده، انتظار می رود که عملکرد قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

اما خبرهای منتشر شده از تحلیلگر TechAltar طرفداران این تراشه را ناامید نموده است. به گفته این تحلیلگر پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 به صورت جزئی سریع تر از نسل قبلی خود است و در مجموع تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از Techaltar (به وسیله WCCFTECH)، پردازنده اصلی هشت هسته ای سامسونگ تنها 5 درصد از اگزینوس 2100 سریع تر است. بدیهی است که چنین نتیجه ای مورد انتظار هیچ کاربری نبوده است.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1752

به "مشکل GPS کاربران گلکسی S22 اولترا تأیید شد؛ آپدیت حل مشکل در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل GPS کاربران گلکسی S22 اولترا تأیید شد؛ آپدیت حل مشکل در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید