همه چیز درباره به روزرسانی تازه آیفون؛ iOS 14 در راه است

به گزارش کوه سفید، به روزرسانی آیفون نو دقیقاً در زمانی رونمایی می گردد که شرکت اپل در هرسال نسخه نو آیفون خود را رونمایی می نماید. این رونمایی ها معمولاً با تغییرات زیادی همراه خواهد بود و ظاهراً باید منتظر تفاوت های محسوسی در این به روزرسانی باشیم. قرار است در نسخه نو، صفحه نمایش متفاوتی را ببینیم. بعلاوه قرار است طی سال های آینده آیفون قابلیت تبدیل شدن به مجموعه ای از کلیدها برای همخوانی با فنّاوری های نو خودروها را داشته باشد. آیفون تمامی ارتقاهای ممکن را در نسخه 14 خود جمع آوری نموده است و در اواخر پاییز از آن رونمایی می نماید.

همه چیز درباره به روزرسانی تازه آیفون؛ iOS 14 در راه است

دسته بندی برنامه ها

صفحه اصلی آیفون مدت ها است که جای اصلی نمایش برنامه ها است و با ورق زدنِ صفحات مختلف می توان آیکون برنامه های مختلف را دید. اما در نسخه 14 می توانیم صفحاتی که حاوی برنامه هایی هستند که کمتر از آن ها استفاده می کنیم را پنهان کنیم. صفحه اصلی آیفون 14 به اندروید شبیه شده است، اما به جای اینکه برنامه ها در یک فضای عمودی کنار هم چیده باشند، دسته بندی شده اند. دسته بندی هایی مثل اجتماعی، بهره وری و تفریح. دو دسته اصلی که شبیه به دو پوشه بزرگ هستند برنامه های پیشنهادی و آخرین برنامه های نصب شده را نشان می دهد. برنامه های پیشنهادی با توجه میزان استفاده شما از دستگاه چیده شده است و شامل برنامه هایی می گردد که ممکن است به آن ها احتیاج داشته باشید و برنامه های اخیر برنامه هایی هستند که اخیراً از آن ها استفاده نموده اید و یا تازه نصب نموده اید. در نوار بالا صفحه هم امکان جست وجو وجود دارد.

ابزارک ها

تا به امروز ابزارک های آیفون در سمت چپ صفحه اصلی آورده شده اند. حالا می توانید این ابزارک ها را داخل صفحۀ اصلی خود بیاورید (درست مثل اندروید) و میزان آن ها را هم تنظیم کنید. این فرایند به شما یاری می نماید که صفحه گوشی خود را شخصی سازی کنید و به امکانات خاص مورداحتیاج خود به سرعت دسترسی پیدا کنید.

یکی از ابزارک های اپل smart stack نام دارد و کارش این است که انواع ابزارک ها را در یک جعبه قرار می دهد. Smart stack با توجه به زمان و نحوه فعالیت شما به صورت اتوماتیک تغییر می نماید و جعبه ابزارهای مختلفی را (که قبلاً دسته بندی نموده اید) در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال در هنگام صبح یک جلسه صبحگاهی که برای آن برنامه ریزی نموده اید را به شما نشان می دهد، بعدازظهر ممکن است تقویم شما تغییر کند و در عصر ممکن است خلاصه ای از فعالیت های بدنی شما را به شما نشان دهد.

حالت تصویر در تصویر

اگر در حال تماشای فیلم در آیفون خود هستید اما برای پاسخ دادن به یک پیغام باید به پیغام رسانتان مراجعه کنید، این حالت به شما یاری می نماید که بدون متوقف کردن فرایند فیلم تماشا پیغام رسانتان را نیز بالا بیاورید درحالی که فیلم هم می بینید به پیغام ها هم پاسخ دهید. در این حالت صفحه اصلی آیفون هر دو برنامه را با هم نشان می دهد. میزان این تصاویر در کنار یکدیگر قابل تنظیم است. می توانید انتخاب کنید که کدام تصویر بزرگ تر از دیگری باشد. اگر به صفحه کامل آیفون خود در این حالت احتیاج پیدا کنید می توانید میزان صفحه برنامه دیگر، در کنار صفحه اصلی، را به حداقل برسانید اما همچنان صدا را داشته باشید.

در این زمینه بخوانید:

اپل و گوگل با هم به جنگ کرونا می فرایند

رونمایی از یک اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در فرانسه

سیری بازسازی می گردد

وقتی می خواهید از سیری یک سؤال بپرسید سیری کل صفحه شما را نمی گیرد. در این حالت سیری مثل یک حباب کوچک در پایین صفحه دیده می گردد. نسخه نو سیری باهوش تر از قبلی است و در سرتاسر وب به اطلاعات دسترسی دارد و البته می تواند پیغام های صوتی شما را در پیغام رسان برایتان ارسال کند.

برنامه ترجمه

اپل با نزدیک شدنش به گوگل بنا دارد یک برنامه نو ترجمه ارائه کند. در حال حاضر این برنامه از 11 زبان پشتیبانی می نماید و نسخه ای از برنامه که روی دستگاه نصب شده است داده های صوتی و متنی که ترجمه شده اند را به صورت خصوصی نگهداری می نماید. اگر صفحه آیفون خود را بچرخانید و به حالت افقی درآورید این برنامه حالت مکالمه را فعال می نماید و یک نمای جانبی فراوری می نماید به طوری که هر دو طرف مکالمه می توانند ترجمه را ببینند.

بهبود پیغام رسان

برنامه پیغامک ها تغییرات زیادی نموده است. در بروز رسانیِ نو می توانید مکالمات مهم خود را (در پیغام کوتاه) در بالای برنامه پین کنید؛ این قابلیت نو به شما اجازه می دهد که تا نه مکالمه را پین کنید. برای پیغام های گروهی شما تصویری حباب گونه از افرادی که در گروه هستند را در بالای صفحه مشاهده می کنید و افرادی که در یک گروه فعال تر از دیگران بوده اند بزرگ تر از دیگران به نظر می رسند. در چت های گروهی می توانید به پیغام یک نفر به صورت جداگانه پاسخ دهید و پاسخ جداگانه شما به صورت یک دسته نو از پیغام ها ظاهر خواهد شد. بعلاوه مانند دیگر پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی می توانید فردی را منشن کنید.

به روزرسانیِ maps&carplay

طراحی مجدد نقشه هایی که اپل سال گذشته ارائه نموده بود در سال 2020 با وارد شدن سه کشور نو همراه خواهد بود: بریتانیا، ایرلند و کانادا. اپل می گوید که با برندهای معتبر همکاری خواهد نمود تا هدایت یکپارچه برای سفر را در اپل مپ (نقشه اپل) ارائه کند. این امکانات به شما درباره مکان های اطراف و موقعیتی که دارید توصیه ها و پیشنهادهایی ارائه خواهد داد. برای مثال وقتی به یک دوربین کنترل سرعت و یا چراغ قرمز نزدیک می شوید این برنامه به شما هشدار می دهد. در این برنامه راهنمای دوچرخه سواری نیز پیش بینی شده است به طوری که ارتفاعات، تپه ها و پستی بلندی ها را نیز به شما نشان می دهد. راهنمای دوچرخه سواری فقط در نیویورک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، شانگهای و پکن در دسترس است. اما در ادامه شهرهای بیشتری را نیز پوشش خواهد داد. بعلاوه می توانید راستا دوچرخه سواری را از سیری بپرسید.

اگر ماشین الکترونیک داشته باشید، اپل راستایابی EV را به نقشه اضافه می نماید. دما، آب وهوا و ارتفاعات را در نظر می گیرد و تخمین می زند که چه زمانی احتیاج به استراحت دارید و ایستگاه هایی برای توقف در راستا را به شما پیشنهاد می نماید. اگر از خدمات carplay استفاده می کنید می توانید با تلفن خود به درب خودرو ضربه بزنید و درب خودرو به صورت اتوماتیک برای شما باز خواهد شد. اگر آیفون خود را گم کردید می توانید کلیدهای گوشی را خاموش کنید. حتی می توانید به وسیله iMessage کلیدهای دیجیتال خودرو را در اختیار دیگران قرار دهید و پروفایل راننده، حداکثر سرعت و... را تنظیم کند. اولین خودرویی که از این ویژگی پشتیبانی می نماید BMW521 سال 2021 خواهد بود و احتمالاً سال ها زمان می برد تا این فناوری فراگیر گردد.

App Clips

اپل می خواهد که پیدا کردن برنامه های مورداحتیاج شما را بر اساس جایی که قرار دارید و کاری که انجام می دهید برای شما راحت تر کند. این قابلیت به وسیله app Clips ارائه خواهد شد که نسخه کم حجم تر برنامه اصلی است. برای مثال وقتی در پی نزدیک ترین رستوران دوروبر خود می گشت یک App clips در پایین صفحه ظاهر می گردد که نسخه ای کم حجم از برنامه اصلیِ یافتنِ رستوران خواهد بود که می توانید از آن بهره ببرید به جای اینکه مجبور شوید آن را نصب کنید و در آن حساب کاربری باز کنید.

چه زمانی عرضه می گردد؟

اپل نسخه بتا iOS 14 را در تاریخ 24 تیر عرضه می نماید و از نسخه کامل آن در اوایل پاییز رونمایی خواهد نمود. آیفون هایی که دارای نرم افزار iOS 13 هستند می توانند این به روزرسانی را انجام دهند. یعنی آیفون 6S، نسل اول آیفون SE و مدل های نوتر آیفون.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1569

به "همه چیز درباره به روزرسانی تازه آیفون؛ iOS 14 در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره به روزرسانی تازه آیفون؛ iOS 14 در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید