منبع ایرانی در وین: ضرب الأجلی برای حصول توافق وجود ندارد

به گزارش کوه سفید، یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گفته، مهلتی برای تکمیل و حصول توافق وجود ندارد و مواضع طرف غربی در این زمینه نادرست است.

منبع ایرانی در وین: ضرب الأجلی برای حصول توافق وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه اسکای نیوز به نقل از یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گزارش داد که هیچ مهلت و ضرب الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه از سوی منابع آمریکایی و اروپایی به بیرون درز نموده است نادرست است.

درحالیکه ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور برطرف تحریم ها علیه ایران از دیروز دوشنبه 13 دی ماه در شهر وین از سر گرفته شده است اخیرا بعضی رسانه های غربی با هدف تحت فشار قرار دادن ایران مدعی شده اند که برای دستیابی به توافق نهایی در وین ضرب الاجل مشخص شده است.

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از بعضی مقام های نزدیک به مذاکرات مدعی شده که پنجره مذاکرات تا سرانجام ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه بسته خواهد شد. البته پولیتیکو به نقل از منابعی دیگر هم بیان کرد که هیچ تاریخ ثابتی در مورد زمان توافق در نظر گرفته نشده، از سوی دیگر دیپلمات های سه کشور اروپایی هفته پیش در بیانیه ای با بیان این که نمی خواهند برای مذاکرات ضرب الاجل های ساختگی مشخص نمایند، اعلام کردند که برای حصول توافق چند هفته زمان وجود دارد و نه چند ماه.

در همین ارتباط سعید خطیب زاده دیروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در ارزیابی از آینده مذاکرات گفت: الان بسیار زود است که بتوانیم قضاوت کنیم که آمریکا و سه کشور اروپایی با این دستورکار واقعی آمدند که متعهد شوند به تمامی ابعاد برطرف تحریم. توافق هایی را در دور هفتم داشتیم و در چند روز اول دور هشتم پیشرفت هایی را داشتیم و این منوط به این است که ببینیم طرف مقابل با جدیت وارد می گردد. ما در چهار حوزه تحریم، هسته ای، تضمین و راستی آزمایی پیشرفت هایی را داشتیم در بعضی حوزه ها بیشتر و در بعضی حوزه ها کمتر. امروز روزی است که طرف های مقابل باید تعهد خود را نشان دهند و نشان دهند در حوزه هایی که کمتر پیشرفت داشتیم مثل حوزه برطرف تحریم ها یا حوزه تضمین ها و راستی آزمایی می توانیم پیشرفت هایی داشته باشیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1722

به "منبع ایرانی در وین: ضرب الأجلی برای حصول توافق وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع ایرانی در وین: ضرب الأجلی برای حصول توافق وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید