هفتمین نشست مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور برگزار گردید

به گزارش کوه سفید، هفتمین نشست مدیران حقوقی دانشگاه، پژوهشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و پارک های علم و فناوری منطقه 9 کشور به میزبانی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار گردید.

هفتمین نشست مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، هفتمین نشست مدیران حقوقی دانشگاه، پژوهشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و پارک های علم و فناوری منطقه 9 کشور به میزبانی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار گردید.

در ابتدای این نشست محمدعلی ناصری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: از آنجا که ایجاد، تقویت و ارتقای صندلی واحد های حقوقی در دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری به لحاظ نقش آن ها در صیانت از حقوق و منافع سازمان متبوع و کاهش هزینه های احتاقتصادی همیشه مورد تأکید بوده و از موجبات ارتقای ضریب اطمینان و امنیت امور، تصمیمات، توافقات و ارتباطات بین بخشی و فرابخشی می باشد؛ گسترش و بهبود عملکردی امورحقوقی متناسب با توسعه و گسترش فعالیت ها در دستور است تا با ساختاری متشکل و توضیح وظایفی معین بتوان در انجام و راهنمایی صحیح امور در کنار سایر واحد های سازمانی دانشگاه موثر و به عنوان یکی از بازو های توانمند حوزه ریاست علاوه بر پیگیری و رسیدگی به پرونده ها و مسائل حقوقی با انجام اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش بروز اختلافات و ادعا های حقوقی و پیامد های منفی ناشی از آن ها و هدررفت نیرو و توان اقتصادی و مدیریتی مجموعه گردد و بیش از پیش ساختار و روند صحیح اجرایی آن را ارتقا و تقویت کند.

ناصری اضافه نمود: امروزه مراکز آموزش عالی پیشگام در ایجاد موج فناوری به وسیله ایجاد محصولات و خدمات دانش بنیان به بدنه جامعه بوده و یکی از بزرگ ترین رسالت هایی که بر دوش مدیران حقوقی این مراکز می باشد، یاری به این جریان به وسیله تسهیل و تسریع روند حقوقی با دیگر نهاد های اجرایی برای ایجاد اشتغال و اقتصاد مبتنی بر دانش است.

سیدحجت هاشمی، رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در این نشست عنوان نمود: یکی از مواهب مدیر حقوقی توانمند صیانت از کیان سازمان بوده و هست که می تواند در بسیاری از موارد از هرگونه هدررفت سرمایه و حتی از فساد سازمانی نیز ممانعت به عمل آورد.

در ادامه شفیعی، مدیر امورحقوقی دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس شورای مدیران حقوقی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور در سخنانی عنوان نمود: هم افزایی و ارتقای سطح آگاهی مدیران حقوقی می تواند در بسیاری از موارد مسائل و معضلات پیش روی مراکز آموزش عالی را مرتفع سازد.

وی با اعلام آمادگی کامل درخصوص ارائه همه دانش و تجربیات خود به دیگر مراکز آموزش عالی عنوان نمود: حتی در موارد جدید نیز آمادگی کامل داریم تا با استعلام از مراجع ذیربط نسبت به حل مسائل مراکز دانشگاهی، پژوهشی و فناوری گام برداریم.

لازم به ذکر است درحاشیه این نشست که مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی استان های خراسان شاقتصادی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان حضور داشتند، کارگاه آموزشی مباحث حقوقی پیمان ها در سطح مقدماتی و کاربردی و مبانی حقوقی تنظیم قراردادها برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 89

به "هفتمین نشست مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین نشست مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید