هلال احمر آماده افزایش مراکز واکسیناسیون است

به گزارش کوه سفید، رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که باید پروتکل های بهداشتی در اجتماعات مورد توجه قرار گیرد، از آمادگی هلال احمر جهت افزایش مراکز واکسیناسیون خبر داد.

هلال احمر آماده افزایش مراکز واکسیناسیون است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیرحسین کولیوند در نشست شورای معاونین گفت: نگرانی هایی در خصوص شیوع سویه تازه کرونا در کشور وجود دارد. به همین علت شرایط سایر کشور ها و تجارب آن ها در زمینه مقابله با اومیکرون مورد بررسی قرار می گیرد و هم زمان نیاز است تا دستورالعمل های بهداشتی در اجتماعات نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد تا مراکز واکسیناسیون افزایش پیدا کند و جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا در صورت درخواست وزارت بهداشت، تعداد مراکز واکسیناسیون خود را افزایش دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام نمود: جمعیت هلال احمر همچون گذشته کنترل های مرزی را با کمک وزارت بهداشت با جدیت دنبال می کند و تمامی موارد مشکوک جهت کنترل و در راستای این که ویروس وارد کشور نشود، مورد آزمایش قرار می گیرند.

کولیوند با بیان اینکه نباید درمورد کرونا عادی انگاری کرد، گفت: جمعیت هلال احمر از ظرفیت داوطلبان و جوانان استفاده می کند تا مردم را ترغیب کنند تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از ماسک و ضدعفونی کننده ها استفاده کنند تا بار دیگر کرونا در کشور توسعه پیدا نکند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 28 آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه مثبت بود، دو مورد مشکوک به ابتلا به سویه تازه اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.

همچنین کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرح داد، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه ای تازه از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.1.1.529 شناخته می شود و دارای جهش های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه تازه را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را اومیکرون نام گذاری کرده است.

واکسیناسیون سراسری در کشور از 22 بهمن سال گذشته آغاز شد و تا کنون 59 میلیون و 126 هزار و 764 نفر دُز اول، 50 میلیون و 340 هزار و 978 نفر دُز دوم و سه میلیون و 772 هزار و 199 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 113 میلیون و 239 هزار و 941 دُز رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند 98) تا کنون 131 هزار و 83 نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به ای ویروس جان باخته ناد.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون تازهترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1616

به "هلال احمر آماده افزایش مراکز واکسیناسیون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلال احمر آماده افزایش مراکز واکسیناسیون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید