حیدری: سیاستگذاران نوید بخش سلامت روان جامعه باشند

به گزارش کوه سفید، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیاستگذاران باید نوید بخش سلامت روان جامعه باشند و همدلی و مشارکت مردم در این زمینه نقش اساسی دارد.

حیدری: سیاستگذاران نوید بخش سلامت روان جامعه باشند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، کمال حیدری روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت روان (18 تا 24 مهر) در نشست خبری مجازی اضافه نمود: امروز اولین روز از هفته سلامت روان است که به نام نقش سیاستگذاران در توسعه سلامت و دسترسی عادلانه به سلامت روان نام گرفته که باید آن ها امید و شادابی، آرامش و امنیت خاطر را با مدیریت بهتر برای جامعه ایجاد نمایند.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود در جهان از جمله ایران و مسائل مالی و اجتماعی که متاثر از این شرایط است، باید دست اندرکاران و سیاست گذاران قدم اساسی را برای ارتقای سلامت روان مردم بردارند.

حیدری توضیح داد: نقش رسانه ها در این زمینه هم مهم است و باید اخبار خوب را به مردم انتقال داده و اخبار بد را کمتر پخش نمایند.

وی اضافه نمود: 19 مهر هم دومین روز هفته سلامت است که به نام نقش تحریم ها، بر هم زدن سرمایه های اجتماعی و سلامت روان نام گرفته و بعد از چهار دهه از تحریم ها در حوزه دارو، واکسن و ... که شعار هایی در این زمینه داده شد بحث عدالت در انسانیت رو به فراموشی رفته است.

حیدری گفت: هنر و نشاط اجتماعی مردم در کنار سیاستگذاران می تواند برای تاب آوری در مقابل تحریم، یاری نماینده باشد و منجر به ارتقای سلامت روان می شود.

مردم باید از مشاوره گرفتن لذت ببرند

وی گفت: شعار 30 مهر رابطه منصفانه خدمت دهندگان در حوزه مشاوره نام گرفته و ارتباط فرد مشاوره دهنده برای بهبود سلامت روان بسیار اهمیت دارد و باید ارتباط ها بهتر شوند و مردم از مشاوره گرفتن لذت ببرند.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات در روان، انگ زدن است و گاهی ممکن است فردی دچار مسئله ای شود و بعضی با انگ زدن فرد را دچار چالش نمایند و با اصطلاح فرد دیوانه شده است روبرو هستیم.

باید به واکسیناسیون بالای 85 درصد برسیم

حیدری در بحث واکسیناسیون با بیان اینکه باید به واکسیناسیون بالای 85 درصد برسیم، گفت: این بیماری مداوم در حال جهش است و با واکسن سیستم ایمنی پایه تقویت می شود تا کمترین آسیب در روبروه با ویروس را داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: هرچقدر افراد بیشتری واکسینه شوند مقدار مرگ و میر کاهش می یابد و اگر ایمنی پایه را کسب کنیم امیدواریم کمترین مقدار فوت، بستری و ابتلا را داشته باشیم.

وی توضیح داد: باید توجه داشت با واکسن مشکل کرونا برطرف نمی شود و باید به رعایت فاصله گذاری توجه شود، حتی افرادی که دو دوز واکسن زده اند هم ممکن است مبتلا شوند و احتمال فوت هم وجود دارد.

در هفته آینده پیشنهاد ها برای قرنطینه هوشمند به ستاد کرونا داده می شود

حیدری با بیان اینکه در فضای مجازی فیلمی از افرادی که از واکسیناسیون خودداری می نمایند پخش شده است، گفت: از مردم درخواست می کنیم واکسن بزنند تا بازگشایی ها انجام شود و بعد از بازگشایی هم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به خود مردم بر می شود تا بتوانیم درمقابل این بحران بایستیم بعلاوه در هفته آینده هم پیشنهاد هایی برای قرنطینه هوشمند به ستاد کرونا داده خواهد شد.

وی اضافه نمود: هنوز پایانی برای کرونا متصور نیستیم، زیرا کرونا موجود زنده است و مدام خود را تغییر می دهد و مقدار نفوذپذیری خود را تقویت می نماید و تمام تلاشمان باید این باشد که زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم.

حیدری با اشاره به پوشش وسیع واکسیناسیون گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت به ستاد ملی مقابله کرونا بسته ای پیشنهاد داده تا محدودیت های کرونایی از اول آبان ماه برداشته شود.

وی گفت: بر اساس این بسته با توجه به رده های شغلی و چگونگی رفتار در هر حوزه با جزییات بیان شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه نمود: در این راستا نظارت به صورت جدی بر قوانین وضع شده هم اجرا می شود.

حیدری گفت: کرونا همچنان برقرار است، ما همواره نگران دورهمی ها، مسافرت ها و رعایت فاصله گذار های اجتماعی هستیم که باعث توسعه این بیماری نباشد.

وی اضافه نمود: چهارشنبه 21 مهر ماه به اسم تاثیر انگ بر نابرابری خدمات سلامت روان در جامعه نامگذاری شده، زیرا یکی از موانع مهم عدم مراجعه مردم برای دریافت خدمات روانپزشکی، بحث انگ است که به دلایل فرهنگی و باور های غلط جامعه ما، بعضی مردم مراجعه به روانپزشک را نوعی انگ اجتماعی می دانند که مانعی در دریافت خدمت می شود و همه ما ممکن است در بحران هایی دچار چنین مشکلاتی شویم و باید نگاه ها و کلمات بد در این مورد را از جامعه برداریم تا فرد بتواند به مشاور مراجعه کند. پنجشنبه 22 مهرماه هم با اسم ضروریت توسعه عدالت مالی در بهبود سلامت روان جامعه نامگذاری شده است و امیدواریم نگرانی مردم در حوزه توسعه مالی و بی عدالتی برطرف شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید نمود: روز آدینه 23 مهرماه سواد سلامت روان و بهره مندی از خدمات نامگذاری شده است که نشان دهنده اهمیت سواد سلامت روان و لزوم ارتقای آن باشد، افراد باید بدانند چه خدمتی را از کجا دریافت نمایند.

به گفته وی، شنبه 24 مهرماه هم بر نقش حاکمیت بر توانمندسازی افراد دارای معلولیت های جسمی تاکید دارد، افراد دارای چنین مشکلاتی بیشتر در معرض آسیب هستند و باید برای این قشر آسیب پذیر برنامه ریزی کنیم.

وی در خصوص

حیدری در خصوص حمایت از واکسن های فراوری داخل هم بیان نمود: تعدادی از شرکت های ایرانی مانند پاستور، رازی و برکت در حال توسعه خط فراوری هستند، به همین علت یکی از سیاست های دولت محترم حمایت از این واکسن ها بود و خوشبختانه کیفیت بسیار خوبی داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1517

به "حیدری: سیاستگذاران نوید بخش سلامت روان جامعه باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیدری: سیاستگذاران نوید بخش سلامت روان جامعه باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید