پایان مرحله نخست بازسازی برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام

به گزارش کوه سفید، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پایان مرحله نخست بازسازی برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام صورت گرفت.

پایان مرحله نخست بازسازی برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام

مرتضی نظری (سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود) گفت: بازسازی برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث فرهنگی انجام شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود افزود: در این مرحله از بازسازی، کار برداشت اندود فرسوده، بازسازی ترک های سطحی، پی بندی و انجام کاهگل بر روی دیوار بارو انجام شد.

نظری ادامه داد: براساس روایات موجود در کتب متعدد، ساخت اولیه شهر بسطام به دست یکی از استادکاران خسرو پرویز به نام وستام در عهد ساسانی اجرا شده و در دوران اسلامی بسط و توسعه شهر اجرا شده است.

او افزود: مصالح اصلی برج و باروی بسطام، خشت و گل چینه است، پلان برج و بارو مربع مستطیل بوده و در سمت شمال شرقی دارای ارگ حکومتی بوده که اینک اثری از آن نیست.

برج و باروی بسطام با شماره 3947 در تاریخ 10/07/80 در فهرست آثار ملی ثبت شده و متعلق به دوره صفویه بوده که از آن به عنوان دژی محکم استفاده میشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1778

به "پایان مرحله نخست بازسازی برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان مرحله نخست بازسازی برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید