پرواز تاریخی بنیان گذار ویرجین گلکتیک به لبه فضا تا ساعاتی دیگر انجام می گردد

به گزارش کوه سفید، در حالی که انوشه انصاری هم به اسم میهمان ویژه رویداد حضور دارد، ویرجین گلکتیک امروز عصر به وقت تهران (صبح به وقت آمریکا) ریچارد برانسون و سه کارمند دیگر این شرکت را به اسم مسافران فضایی لبه فضا خواهد برد.

پرواز تاریخی بنیان گذار ویرجین گلکتیک به لبه فضا تا ساعاتی دیگر انجام می گردد

شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) نوید یک نمایش کامل را برای این مأموریت تاریخی داده است. این پرواز یکی از آخرین مأموریت های آزمایشی ویرجین گلکتیک در سال 2021 است که با هدف توسعه توریستی فضایی انجام می گردد.

این مأموریت که یونیتی 22 (Unity 22) نام گرفته، چهارمین پرواز سرنشین دار ویرجین گلکتیک به فضا محسوب می گردد و نسبت به مأموریت های قبلی بیشترین تعداد خدمه را به خود اختصاص داده است. چهار نفر از جمله ریچارد برانسون (Richard Branson) 70 ساله، کابین مسافری را تجربه می نمایند و دو خلبان هم در کاکپیت حضور خواهند داشت.

شروع مأموریت با پرواز هواپیمای حامل دوقلو با نام وایت نایت (WhiteKnight) رقم خواهد خورد که از بندرگاه فضایی آمریکا (Spaceport America) در نیومکزیکو بلند می گردد. این هواپیما فضاپیمای سرنشین دار وی اس اس یونیتی (VSS Unity) را با خود به ارتفاع مشخصی می برد تا حدود 40 دقیقه پس از پرتاب از هواپیما جدا شده و با روشن کردن موتور موشکی خود به لبه فضا در حدود 90 کیلومتری برود.

بدین ترتیب برانسون و دیگر خدمه برای چند دقیقه بی وزنی را تجربه خواهند کرد و در نهایت فضاپیما مانند هواپیماهای عادی در باند بندرگاه فضایی آمریکا فرود خواهد آمد. این دومین پرواز به لبه فضا از بندرگاه فضایی آمریکا است. پرواز قبلی بیش از یک ماه گذشته صورت گرفت و دو خدمه پرواز نخستین پرواز انسان به فضا از قلب آمریکا را انجام دادند.

یونیتی 22 یک گام عظیم برای به وسیله ویرجین گلکتیک در راستا توریستی فضایی است که یک بازار رو به رشد برای ماجراجویی ثروتمندان است. شرکت ویرجین گلکتیک در سال 2004 فعالیت خود را شروع کرد و با برنده شدن نمونه اولیه فضاپیمای این شرکت با نام اسپیس شیپ وان (SpaceShipOne) در رقابت بنیاد ایکس پرایز (XPrize) خانواده انصاری مورد توجه نهاده شد. هم اکنون این شرکت تقریبا 600 بلیت سفر فضایی هر یک به ارزش حدود 250 هزار دلار پیش فروش نموده است.

انوشه انصاری (Anousheh Ansari) هم امروز به اسم یکی از میهمانان این برنامه تاریخی حضور دارد تا از نزدیک شاهد یکی از مهم ترین نتایج حمایت های بنیاد تحت مدیریتش از برنامه های علمی باشد. خود او هم پیش از این به اسم نخستین توریست فضایی زن و نخستین ایرانی به فضا رفته بود.

ویرجین گلکتیک تنها شرکتی نیست که در راستا توریستی فضایی فعالیت می نماید. بلو اوریجین (Blue Origin) به مدیریت جف بزوس هم فضاپیمای نیو شپرد را برای فرستادن توریستان به فضا آماده می نماید و به زودی بزوس به وسیله آن به فضا خواهد رفت. ایلان ماسک هم میخواهد با کپسول سرنشین دار و بهینه شده دراگون اسپیس ایکس تجربه فضایی طولانی تری را برای توریستان فضایی فراهم کند.

در حالی که بزوس از پرواز خود به فضا طی نخستین مأموریت سرنشین دار بلو اوریجین خبر داده بود، برانسون هم برنامه خود برای سفر به فضا را اظهار داشت. اما او تأکید کرد که این برنامه برای شکست دادن بزوس انجام نمی گردد و گفت: این یک اتفاق عالی است که ما در همان ماه پرواز خوهیم کرد.

طبق برنامه ریزی پرواز فضایی ویرجین گلکتیک عصر امروز انجام خواهد شد و پخش آن از ساعت 10:30 منطقه زمانی شرقی (19:00 به وقت تهران) در صفحات اجتماعی این شرکت از جمله کانال یوتیوب انجام می گردد.

عکس کاور: ریچارد برانسون و دیگر خدمه مأموریت یونیتی 22 ویرجین گلکتیک

Credit: Virgin Galactic

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1427

به "پرواز تاریخی بنیان گذار ویرجین گلکتیک به لبه فضا تا ساعاتی دیگر انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز تاریخی بنیان گذار ویرجین گلکتیک به لبه فضا تا ساعاتی دیگر انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید