پنج کشور دیگر کرونایی شدند ، ایران، ایتالیا و کره جنوبی در نقطه حساس همه گیری

به گزارش کوه سفید، کشورهای بیشتری در دنیا روز آدینه 9 اسفند نخستین موارد ابتلا به ویروس کورونا را اعلام کردند و شمار کشورهای آلوده به ویروس به 57 کشور رسید.

پنج کشور دیگر کرونایی شدند ، ایران، ایتالیا و کره جنوبی در نقطه حساس همه گیری

با ما همراه باشید و با سفر به ایتالیا در تابستان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز پنج کشور دیگر روز آدینه نخستین موارد بیماری کووید-19 را گزارش کردند و همه این موارد جدید به سابقه مسافرت به ایتالیا مربوط شده اند.

این موارد جدید از نیجریه، استونی دانمارک، هلند و لیتوانی گزارش شدند.

اکنون کشورهای دیگر به جز چین حدود سه چهارم موارد جدید روزانه عفونت را گزارش می دهند.

بلغارستان نیز خاطرنشان کرد که آماده است تا 1000 نیرو و تجهیزات تظامی را به مرز با کشور همسایه ترکیه بفرستد تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند. بلغارستان می گوید در هنگامی که دارد اقدامات پیشگیرانه بر ضد ویروس کورونا را شدت می بخشد، نمی تواند اجازه ورود گسترده مهاجران را بدهد. بلغارستان تا به حال موردی از بیماری را گزارش ننموده است.

سازمان رتبه بندی اقتصادی مودی روز آدینه خاطرنشان کرد پاندمی یا همه گیری دنیای کووید-19 که معمولا در آن بیماری با سرعت در کشورهای متفاوت انتشار پیدا می نماید- باعث رکود اقتصاد آمریکا و اقتصاد دنیای در نیمه اول سال میلادی جاری می گردد.

از طرف دیگر یک مقام چینی همه گیری فعلی را مشکل ترین بحران بهداشتی در تاریخ مدرن این کشور خواند. یک مقام دیگر چینی خاطرنشان کرد بعضی از بیماران بهبود یافته در این کشور همچنان ویروس را به دیگران سرایت داده اند و به این ترتیب ریشه کنی همه گیری حتی سخت تری از آن حدی است که تصور می شد.

دولت ها در سراسر دنیا مشغول ذخیره کردن تجهیزات پزشکی هستند، دستور تعطیلی مدارس را داده و گردهمایی های بزرگ را لغو نموده اند تا مانع از گسترش کووید-19 شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال آنالیز این موضوع است که اختیارات ویژه رئیس جمهوری را فعال کند تا فراوری وسایل محافظتی در این کشور را افزایش دهد.

در اروپا، موارد گزارش شده در فرانسه دو برابر شد، آلمان هشدار داد این کشور در آستانه همه گیری است و یونان که گذرگاه پناهندگان خاورمیانه است، خاطرنشان کرد که کنترل های مرزیش را تشدید می نماید.

میزان تلفات در ایتالیا، کشوری در اروپا بیشترین شیوع بیماری را متحمل شده است، به 17 نفر افزایش یافت و شمار موارد عفونت در این کشور با افزایش 200 موردی به 655 رسید.

آلمان تا به حال 60 مورد بیماری، فرانسه 38 مورد بیماری و اسپانیا 23 مورد بیماری را گزارش نموده است.

سازمان دنیای بهداشت می گوید ایران، ایتالیا و کره جنوبی در نقطه ای معین کننده از لحاظ کوشش ها برای پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 485

به "پنج کشور دیگر کرونایی شدند ، ایران، ایتالیا و کره جنوبی در نقطه حساس همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کشور دیگر کرونایی شدند ، ایران، ایتالیا و کره جنوبی در نقطه حساس همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید