کاهش چشمگیر نرخ تولد نوزادان در اروپا و آمریکا در دوران کرونا

به گزارش کوه سفید، نتایج یک آنالیز سازمان ملل نشان می دهد که اندازه تولد نوزادان در دوران کرونا در اروپا و آمریکا کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش چشمگیر نرخ تولد نوزادان در اروپا و آمریکا در دوران کرونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، بر اساس یک آنالیز سازمان مل متحد نرخ تولد در اروپا و آمریکا در دوران کرونا به شدت کاهش پیدا نموده است.

بر اساس مطالعات صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA تغییرات در مقدار زاد و ولد انسان هرگز در کوتاه مدت و پس از 9 ماه بارداری آشکار نمی گردد، اما با ادامه فرایند پاندمی کاهش نرخ زاد و ولد بیش از پیش آ شکار می گردد. این نهاد بین المللی قرار است نتایج این مطالعه را در روز جهانی جمعیت در 11 جولای منتشر کند.

آمارهای مربوط به 19 کشور اروپایی و آمریکا از اکتبر سال 2020 حاکی از کاهش شدید نرخ تولد در مقایسه با همین دوره زمانی در سال قبل از آن است. بر این اساس تنها در 15 کشور مورد تحقیق اتحادیه اروپا تعداد نوزادان در اکتبر حدود 3 درصد در نوامبر 5 درصد و در دسامبر سال 2020 حدود 8.1 درصد کاهش داشته است.

راشل اسنو از کارشناسان برجسته این نهاد بین المللی در این باره گفته است: بیشتر انسان ها در دوران ناامن ترجیح می دهند فرزند کمتری داشته باشند و این مسئله برای آن ها مطرح است که آیا واقعا توان این کار را دارند چنین شرایطی قطعا در اروپا وجود داشته است.

آمارها نشان می دهد که اسپانیا کاهش 20 درصدی تولد در ژانویه را داشته و فرانسه کاهش 13.5 درصدی را در این زمینه نشان داده است. البته منطقه ها مختلف اروپا در این زمینه متفاوت بوده است. بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد کشورهای دانمارک، فنلاند، هلند و نروژ نوسانات عمده ای را در این راستا تجربه ننموده اند. به اعتقاد اسنو، فاکتورها برای کاهش نرخ تولد برای بیان اختلافات در این زمینه بین کشورهای اروپایی فراوان است و هنوز برای نتیجه گیری نهایی خیلی زود است.

با این همه این کارشناس برجسته سازمان مل بیان کرد که به ویژه کشورهای اسکاندیناوی به طور کلی ثبات بیشتری دارند، از طرف دیگر کشورهای پرتغال، اسپانیا و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که قبل از این پاندمی هم یک کاهش نرخ باروری را تجربه کردند.

نفوذ پاندمی کرونا بر نرخ تولد در آلمان و آمریکا هم چشمگیر بوده است. بر این اساس در کالیفرنیای آمریکا در ژانویه در مقایسه با همین ماه در سال قبل از آن مقدار تولد نوزادان 10.5 درصد کاهش داشته است. فلوریدا هم کاهش 7.2 درصدی در این زمینه را تجربه نموده است. بعلاوه جستجو های اینترنتی در رابطه با مسائل مرتبط با بارداری هم کاهش چشمگیری داشته است.

البته این نهاد بین المللی این کاهش موارد زاد و ولد در دوران کرونا را زیاد نگران کننده ندانسته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1422

به "کاهش چشمگیر نرخ تولد نوزادان در اروپا و آمریکا در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر نرخ تولد نوزادان در اروپا و آمریکا در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید