پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری
به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت - کاسپین - انزلی، گفت: همکاری مضاعف دستگاه های اجرایی و قضایی و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد احتیاج، اتصال ریل به بندرکاسپین را شتاب می بخشد.
ارسلان زارع صبح امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت - کاسپین - انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه و نیز خط ریلی رشت - آستارا از جمله طرح های مهم ملی محسوب می شوند که برای گیلان نیز از بابت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال، حائز اهمیت است.
وی تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی را از جمله دشواری های پیش روی اجرای این پروژه عنوان و اظهار داشت: آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد پروژه همچنان حدود یک میلیون و 300 هزار مترمکعب خاک و مصالح احتیاج دارد که پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری دستگاه های اجرایی و قضایی اشاره و بر ضرورت شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد احتیاج تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام موجود تا خردادماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل گردد.
وی با یادآوری پیگیری های صورت گرفته و حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه گفت: 70 میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر 50 میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق شده و نگرانی از بابت موضوعات اقتصادی وجود ندارد.
استاندار گیلان اضافه کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه های شش و هفت این پروژه 75 درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی نموده که 9 کیلومتر از بخش های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا انتها ماه جاری ریل گذاری کند.
وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی، مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل گذاری به صورت همزمان انجام گیرد.
استاندار گیلان صبح امروز (پنجشنبه) با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و بعضی مدیران دستگاه های اجرایی، از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت - کاسپین - انزلی بازدید کرد.
قطعه شش این پروژه از کیلومتر 185 (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت - فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) انتها می یابد. طول این قطعه نزدیک به 17 کیلومتر است و 94 آبرو به طول 312 متر و نیز هشت پل خاص به طول 273 متر در این قطعه کار می گردد.
راه آهن رشت - کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می گردد . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شاقتصادی کشور به خلیج فارس، آب های آزاد بین المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
منبع: خبرگزاری ایسنابه "پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری" امتیاز دهید
دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری"
ناشناس 13 بهمن 1399
چه خبر از راه آهن رشت آستارا !!؟ از مهمترین پروژه های ریلی کشور !!!