پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت - کاسپین - انزلی، گفت: همکاری مضاعف دستگاه های اجرایی و قضایی و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد احتیاج، اتصال ریل به بندرکاسپین را شتاب می بخشد.

پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری

ارسلان زارع صبح امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت - کاسپین - انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه و نیز خط ریلی رشت - آستارا از جمله طرح های مهم ملی محسوب می شوند که برای گیلان نیز از بابت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال، حائز اهمیت است.

وی تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی را از جمله دشواری های پیش روی اجرای این پروژه عنوان و اظهار داشت: آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد پروژه همچنان حدود یک میلیون و 300 هزار مترمکعب خاک و مصالح احتیاج دارد که پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری دستگاه های اجرایی و قضایی اشاره و بر ضرورت شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد احتیاج تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام موجود تا خردادماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل گردد.

وی با یادآوری پیگیری های صورت گرفته و حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه گفت: 70 میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر 50 میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق شده و نگرانی از بابت موضوعات اقتصادی وجود ندارد.

استاندار گیلان اضافه کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه های شش و هفت این پروژه 75 درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی نموده که 9 کیلومتر از بخش های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا انتها ماه جاری ریل گذاری کند.

وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی، مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل گذاری به صورت همزمان انجام گیرد.

استاندار گیلان صبح امروز (پنجشنبه) با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و بعضی مدیران دستگاه های اجرایی، از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت - کاسپین - انزلی بازدید کرد.

قطعه شش این پروژه از کیلومتر 185 (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت - فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) انتها می یابد. طول این قطعه نزدیک به 17 کیلومتر است و 94 آبرو به طول 312 متر و نیز هشت پل خاص به طول 273 متر در این قطعه کار می گردد.

راه آهن رشت - کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می گردد . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شاقتصادی کشور به خلیج فارس، آب های آزاد بین المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1084

به "پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 75 درصدی قطعه های شش و هفت راه آهن رشت کاسپین، اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل گذاری"

1 دیدگاه

ناشناس 13 بهمن 1399

چه خبر از راه آهن رشت آستارا !!؟ از مهمترین پروژه های ریلی کشور !!!

پاسخ به ناشناس
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید