کریم امینی : اکران شبیه صفِ اتوبوس شده است

به گزارش کوه سفید، تهران(پانا) - کارگردان فیلم سینمایی گربه سیاه با انتقاد از شیوه مدیریت اکران، درباره تولید این فیلم از ایده تا فیلمبرداری توضیح داد.

کریم امینی : اکران شبیه صفِ اتوبوس شده است

کریم امینی کارگردان فیلم سینمایی گربه سیاه که در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است در مصاحبه با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فرایند نگارش فیلمنامه این اثر بیان کرد: نگارش فیلمنامه گربه سیاه حدود یکسال زمان برد و در ابتدا با علی اصغری طرحی را نوشتیم که با اضافه شدن بهرام رادان به عنوان تهیه کننده نگارش فیلمنامه و بازنویسی آن را از پاییز 1397 الی پاییز 1398 انجام دادیم.

کارگردان فیلم سینمایی دشمن زن اظهار کرد: از اوایل سال 1398 به مدت 7 ماه درگیر گرفتن پروانه ساخت اثر شدیم و تولید آن را سال 1398 شروع کردیم.

بازیگر فیلم سینمایی ایتالیا ایتالیا با اشاره به انتخاب بازیگر این فیلم بیان کرد: در ابتدا تصمیم داشتیم تا از چهره های ناشناخته برای تمامی نقش ها انتخاب کنیم و به همین دلیل بخش زیادی از زمان پیش تولید کار صرف انتخاب بازیگر شد و پس از اینکه از حدود 150 نفر از بازیگران تئاتر و دیگر هنرمندان تست گرفتیم بازیگر مورد نظر انتخاب شد.

کارگردان فیلم سینمایی گربه سیاه ادامه داد: زمانی که فیلمنامه به من ارایه شد کاراکتر کیا رکنی و ترلان پروانه در آن وجود نداشت و در بازنویسی هایی که با علی اصغری داشتیم این دو کاراکتر به فیلمنامه اضافه شدند.

بازیگر سریال پرده نشین بیان کرد: سوژه فضای مجازی همیشه از دغدغه های من بوده است و همیشه می خواستم تا به موضوع الگو گرفتن از فضای مجازی و به نوعی از افرادی که به عنوان اینفلوئنسرها شناخته می شوند، بپردازم.

او افزود: الگوپذیری به دلیل اینکه دانش و اطلاعاتی همراه ندارد بیشتر به بیراهه رفتن است و به همین دلیل این سوژه مرا ترغیب کرد تا در کنار پرداختن به این مساله به بحث جوانانی که صاحب انگیزه و استعداد هستند اما متاسفانه جامعه آنها را به سمت و سویی می برد که شاید خوشایند نباشد در فیلم گربه سیاه اشاره کنم.

در هر جایگاهی سعی می کنم بهترین خودم باشم

بازیگر سریال تعبیر وارونه یک رویا درباره فعالیت خود در زمینه کارگردانی اظهار کرد: علاقه من به کارگردانی همیشگی است و در کنار آن تجربه بازیگری داشتم و بازیگری برای من در هدایت بازیگر جلوی دوربین کمک بزرگی بود.

این کارگردان سینما بیان کرد: در حال حاضر نیز در فیلمی به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی مجید مافی در ژانر ملودرام اجتماعی به عنوان بازیگر بازی کرده ام و البته باید بگویم که بازیگری و کارگردانی برای من دو مقوله جدا از هم هستند در هر جایگاهی که حضور داشته باشم در خدمت کار هستم و سعی می کنم بهترین خودم باشم.

بازیگر فیلم سینمایی آب نبات چوبی بیان کرد: در زمان پیش تولید گربه سیاه تمرین های زیادی داشتیم و بخشی از زمان دورخوانی ها را در پلاتو تمرین می کردیم و این تمرین ها به بازیگران کمک زیادی کرد تا در ایفای نقشی که برعهده داشتند، پیروز باشند.

بازیگر فیلم سینماییاگزما ادامه داد: خیلی دوست داشتم تا گربه سیاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد اما بهرام رادان تهیه کننده و بازیگر کار خیلی موافق نبود و قطعا تصمیم نهایی نیز با تهیه کننده که صاحب اثر است، بود.

بازیگر فیلم سینمایی خواب زده ها درباره حضور بهرام رادان به عنوان بازیگر در فیلم بیان کرد: بهرام رادان همیشه مدنظر دارد تا در کاری که تهیه کننده است بازی نکند ولی کار به سمتی رفت که به عنوان بازیگر با کار همراه شد.

بازیگر سریال عقیق با اشاره به اکران های بین المللی فیلم توضیح داد: اکران های بین المللی به شکل تک سانس در نظر گرفته شده است تا هموطنانی که علاقه مند به تماشای آثار ایرانی هستند بتوانند کار را روی پرده سینما ببنید.

سانس های کم و ساعت های اکران عجیب

بازیگر سریال دیگری تاثیر ویروس کرونا بر اکران ها را مخرب دانست و اظهار کرد: متاسفانه تعطیلی های مکرر سالن های سینما و ترافیک اکران ها لطمه زیادی به کار زد و ما اکنون با تعداد سانس ها خیلی کم در ساعت های خیلی عجیب مثل ساعت 11 صبح و یک ظهر جمعه در سینما روبرو هستیم که اصلا در این زمان هیچکس به سینما نمی رود.

بازیگر فیلم سینمایی روزگار ادامه داد: از یک طرف سینمادارها حق دارند چون از آنها نیز مثل فیلمسازان حمایتی نمی شود ولی کاش در مقابل، سانس های نامتناسب زمان اکران ها را بیشتر می کردند تا بلکه کمی از هزینه فیلم ها بازمی گشت.

وی اظهار کرد: باید این نکته را هم در نظر گرفت که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی قطعا اولین گزینه ای که از سبد خرید مردم حذف می شود، سینماست و آنهایی هم که به سینما می فرایند برای سرگرمی و خنده است البته که گربه سیاه به ویژه در قسمت های اول، فیلم بار سرگرمی و خنده دار بودن را دارد ولی در کنار سرگرمی سعی دارد تا حامل پیام هم باشد.

کارگردان فیلم گربه سیاه بیان کرد: سازمان سینمایی در زمینه اکران ها جز اینکه تعداد زیادی از آثار را روانه سینما کرد هیچ کمکی به دیده شدن و بازگشت هزینه فیلم ها نکرده است و صف اکران فیلم ها شبیه به صف اتوبوس شده است که متاسفانه هیچ تاکید و مدیریتی بر اینکه چه تعداد مسافر باید سوار شود تا ایمنی صورت بگیرد و به سلامت برسند، ندارد و تنها منتظر هستند تا از شر فیلم های پشت این صف خلاص شوند.

بازیگر سریال سارقان روح بیان کرد: سازمان سینمایی می تواند با بودجه هایی که به اشتباه صرف مسائل دیگر و به سمت نهادهای بی ربط هدایت می شود حمایتگر سینما و سینماگران باشد.

بازیگر سریال یاغ بی روزنه توضح داد: هرچقدر فیلم کمدی ساخته شود خوب است ولی فیلم هایی که حامل پیام و معنا و مفهوم است، ضرورت دارد چراکه در طول تاریخ شاهد کمک فرهنگی سینما به مخاطبان بوده و هستیم.

کارگردان فیلم کمدی دشمن زن بیان کرد: دشمن زن کار کمدی است که پس از آن به سمت فیلم اجتماعی که علاقه اولیه ام بود تغییر جهت دادم ولی متاسفانه شرایط کرونا و اکران ها باعث شد تا بازخوردی که انتظار آن را داشتم، اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: گربه سیاه هم پیام و مفهوم دارد و هم اینکه در پرداخت داستان آن از سیاه نمایی پرهیز شده است و می تواند انتظار مخاطب را از یک اثر اجتماعی برآورده کند و با توجه به اینکه در مورد فضای مجازی و استعدادهایی که سرکوب می شود، ساخته شده به مخاطبان دیدگاه های جدیدی ارایه می دهد و تا به امروز نیز بازخوردهای مثبتی از افرادی که فیلم را دیده اند، گرفته ام.

کریم امینی در خاتمه گفت: خوشبختانه پلتفرم های نمایش خانگی فضای بازی برای ارایه آثار دارند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند به همین دلیل برای پروژه جدیدی که قرار است کارگردانی کنم با وجود فیلمنامه خوبی که در دست دارم قطعا ساخت یک سریال در نمایش خانگی را تجربه خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1681

به "کریم امینی : اکران شبیه صفِ اتوبوس شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریم امینی : اکران شبیه صفِ اتوبوس شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید