کسری 118 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای پایتخت ، هشدار درباره شنا کردن در دریاچه سدها

به گزارش کوه سفید، مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با آغاز زودهنگام گرمای هوا طی دو هفته گذشته پنج نفر در دریاچه سدها و کانال های آبیاری استان تهران غرق شدند.

کسری 118 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای پایتخت ، هشدار درباره شنا کردن در دریاچه سدها

به گزارش خبرنگاران، محمد شهریاری در تبادل نظر با ایسنا با بیان این که هر سال در فصل تابستان شاهد حضور شهروندان و مسافران عبوری و گردشگران در کنار تاسیسات آبی هستیم که متاسفانه بعضی شهروندان نسبت به تابلوهای هشدار در مورد عدم شنا در این مکانها بی اعتنا هستند، اظهار کرد: در سال گذشته 27 نفر بر اثر بی توجهی در تأسیسات آبی و رودخانه های استان تهران غرق شدند، 71 درصد از غرق شدگی ها مربوط به شبکه های آبیاری و زهکشی، 24 درصد در دریاچه سدها و 5 درصد آن در رودخانه های استان بوده است.

وی با بیان اینکه سال جاری نیز تا کنون شاهد غرق شدن پنج نفر از شهروندان هستیم که دو نفر آن ها به ترتیب 19 و 28 ساله بودند، تاکید نمود: با وجود هشدارها، نصب تابلوهای ورود ممنوع و عدم شنا و فنس کشی هایی که صورت گرفته است اما همچنان شاهد ورود و حضور غیرمجاز شهروندان در این اماکن بوده و همین امر باعث بروز حوادث دلخراش می گردد.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: عمق زیاد آب، اشباع و لغزشی بودن حاشیه دریاچه سدها و رودخانه ها و شیب تند دیواره کانال ها، احتمال غرق شدن را افزایش می دهد از این رو شهروندان از نشستن و شنا در این اماکن خودداری نمایند.

شهریاری با تاکید بر اینکه همه ساله قبل از آغاز فصل گرما و در طول تابستان، اقدامات خوبی توسط این شرکت در زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث و خطرات در تأسیسات آبی صورت می گیرد، اظهار کرد: اطلاع رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه ها و کانال های آبیاری و زهکشی، تجدید نصب علائم هشداردهنده، شناسایی نقاط حادثه خیز و نصب نرده، تهیه کلیپ های مرتبط با خطرات شنا در تأسیسات آبی و گشت های روزانه در دریاچه و حرایم تأسیسات از جمله موارد در دست اقدام است.

وی با اشاره با اقدامات مقابله ای صورت گرفته در این راستا گفت: در سال گذشته با انجام مکاتبه با شهرداری های کلیه شهرهای استان، پیشنهاد همکاری جهت سرپوشیده کردن کانال ها در داخل بافت شهری و مراکز جمعیتی را مطرح کردیم که در صورت تحقق و عملیاتی شدن این امر گام بسیار مهمی در کاهش تلفات و غرق شدگی شهروندان در کانال های آبیاری برداشته خواهد شد.

کسری 118 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به شرایط منابع آبی سدهای تهران نیز گفت: در حال حاضر 787 میلیون متر مکعب آب در سدهای پنجگانه استان تهران ذخیره شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 118 میلیون متر مکعبی را نشان می دهد.

شهریاری با بیان اینکه در روز مشابه سال گذشته 905 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای پنجگانه این استان ذخیره شده بود، گفت: درحال حاضر ذخیره آب در سد امیر کبیر 175 میلیون متر مکعب، لتیان 55 میلیون متر مکعب، طالقان 322 میلیون متر مکعب، لار 108 میلیون متر مکعب و ماملو 127 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه شرایط منابع آبی تهران به گونه ای است که شهروندان باید بیش از گذشته به مدیریت مصرف توجه داشته باشند، گفت: تمام کوشش ما این است که برای تامین آب شرب تهران با مسئله ای روبرو نشویم که در این خصوص نیازمند همراهی و همکاری شهروندان محترم در مدیریت و مصرف بهینه آب هستیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1315

به "کسری 118 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای پایتخت ، هشدار درباره شنا کردن در دریاچه سدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری 118 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای پایتخت ، هشدار درباره شنا کردن در دریاچه سدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید