گزیده شعر سیدعلی میرافضلی از سوی کانون منتشر شد

به گزارش کوه سفید، تهران (پانا) - گزیده شعرهای سیدعلی میرافضلی در قالب طرح گزیده شعر ما از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

گزیده شعر سیدعلی میرافضلی از سوی کانون منتشر شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این کتاب شامل یک مقدمه و نزدیک به 140 قطعه شعر در قالب های مختلف که 90 قطعه آن شعرهای کوتاه سیدعلی میرافضلی است.

بر اساس این خبر در بخشی از مقدمه کتاب گزیده شعر سیدعلی میرافضلی آمده است: دنیای امروز ما تحولات نوبه نو، نیازها و اقتضائاتِ کار برای طبقات سنیِ مختلف را هم دستخوش تغییراتی عمده نموده است. این تغییر و تحول ها به عنوان مثال تا بدان جا پیش رفته که سازمان بهداشت جهانی امروزه نمی تواند تعریف واحدی از طیفِ سنی نوجوانی به دست دهد. صد البته تفاوت های آب وهوایی، جغرافیایی و نیز تحولات سیاسی و اجتماعی جوامع مختلف در این تفاوت ها، عواملی مشخص نماینده اند.

مجموعه کتاب های شعر ما بیش و پیش از آن که حاصل طراحی و برنامه ریزی دست اندرکاران فراوری کتاب های ویژه نوجوانان باشد، حاصل رفتار نوجوان اهل شعر و کتاب جوان امروز ایرانی است با شعر.

بر همین اساس اولین قطعه شعر این کتاب با عنوان نیایش، سروده شده که در آن آمده است: صبح آمده ست و پنجره ها حرف می زنند/ گنجشک ها و زنجره ها حرف می زنند/ قربان روشنای لبانی که هر سحر/ با چشمه و نسیم و خدا حرف می زنند/ گاهی به حرفِ آینه ها گوش می دهند/ گاهی به لحنِ اشک و دعا حرف می زنند/ پشت قنوت پنجره، نیلوفران باغ/ از لحظه های آبی ما حرف می زنند/ این گونه گرمِ زمزمه این کیست در حیاط؟ / صبح آمده ست و پنجره ها حرف می زنند.

کتاب گزیده شعر سیدعلی میرافضلی به انتخاب فاطمه سالاروند در 160 صفحه با قطع پالتویی، سه بار هم زمان منتشر شده و شمارگان آن در مجموع به 7هزار و 500 نسخه رسیده است.

علاقه مندان می توانند این کتاب را با قیمت 19هزار تومان از مراکز عرضه محصولات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir خریداری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1221

به "گزیده شعر سیدعلی میرافضلی از سوی کانون منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده شعر سیدعلی میرافضلی از سوی کانون منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید