5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان از خود بپرسید

به گزارش کوه سفید، شغل کارگر ساختمان یکی از شغل های پرزحمت است که تقاضا برای آن همواره در بازار کار وجود دارد. این شغل سختی و چالش های زیادی دارد و پیش از ورود به آن باید درباره توانایی های خود مطمئن باشید. در ادامه، 5 سؤال را با شما مطرح می کنیم که پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان باید از خود بپرسید.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان از خود بپرسید

1- با زمینه های مختلف کار کارگر ساختمان آشنا هستید؟

حوزه ساخت وساز شامل زمینه های کارگری زیادی است و هرکدام بسته به نوعشان وظایف خاصی را برای کارگران در پی دارند. شما ممکن است در پروژه های ساخت ساختمان و بزرگ راه یا تخریب آن ها استخدام شوید یا حیطه کاری تان مربوط به حفر گودال های زیرزمینی یا حتی نصب دکل ها باشد. بهتر است پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان از این موضوع که دقیقاً باید در کدام حوزه کار کنید اطمینان حاصل کنید و چالش های آن زمینه کاری را بشناسید.

2- آیا توانایی بدنی کافی برای این کار را دارید؟

یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارگر ساختمان حرفه ای، توانایی بدنی بالای اوست. شما در این شغل مجبور هستید کار های سخت یدی را انجام دهید و ازاین رو باید بدنی ورزیده و آماده داشته باشید.

3- آشنایی با چه مواردی به تقویت مهارت های شما یاری می نماید؟

اگر به عنوان یک کارگر ساختمان در حوزه معماری و عمران دانشی ابتدایی داشته باشید و روش های نقشه کشی را بدانید، بسیار پیشرفت خواهید کرد. علاوه بر این، بهتر است انواع ماشین آلات ساخت وساز را بشناسید و نحوه کار با آن ها را بدانید.

4- با ساعات طولانی کار مسئله ای ندارید؟

پروژه های ساختمانی معمولاً طولانی مدت هستند و شما به عنوان کارگر ساختمان باید بتوانید در بازه های 6ماهه یا بیشتر، هر روز در محل کار خود حاضر شوید و برای مدت طولانی (معمولاً بیش از 8 ساعت) کار کنید.

5- آیا می توانید با چالش های انتخاب شغل کارگر ساختمان کنار بیایید؟

کارگری ساختمان شغلی است که چالش های مخصوص به خود را دارد که باید پیش از انتخاب به آن ها فکر کنید. در ادامه، چند نمونه از آن ها را برای شما شرح می دهیم:

  • ساعات کار طولانی: گفتیم که ممکن است احتیاج باشد تا بیش از 8 ساعت در روزکار کنید.
  • کار سخت و بدنی: در این کار ممکن است مجبور باشید بیل بزنید یا قطعاتی سنگین را جابه جا کنید.
  • نداشتن بیمه: بعضی از شرکت های پیمانکاری ساختمان، کارگران را بیمه نخواهند کرد و اگر خدای ناکرده اتفاقی برای شما بیفتد، تحت پوشش بیمه نخواهید بود. البته این چالش راهکار های قانونی دارد.

راه های زیادی برای استخدام شدن به عنوان کارگر ساختمانی وجود دارد. می توانید به صورت محلی جستجو کنید و با پیمانکاران مختلف صحبت کنید تا در صورت وجود پروژه شما را به استخدام در بیاورند. اما توصیه ما این است که به سراغ سرویس استخدام آنلاین خبرنگاران هم بروید.

در بخش استخدام و کاریابی سایت خبرنگاران، کافی است عنوان شغلی مدنظر خود را تایپ کنید. روزانه تعداد زیادی آگهی استخدامی در این بستر منتشر می شوند و خبرنگاران بر اساس موقعیت مکانی شما، برترین گزینه ها را پیشنهاد می نماید. پس تعلل نکنید، کار و عایدی در انتظار شما هستند.

برترین آگهی های استخدام کارگر ساختمان را ببینید

منبع: دیوار
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1759

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان از خود بپرسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان از خود بپرسید" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل کارگر ساختمان از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید