6 راه برای سالم و درخشان نگه داشتن موهای بلیچ شده

به گزارش کوه سفید، یکی از ترندهای مهم این چند سال اخیر موهای بلیچ شده یا سفید شده است که جای خود را درمیان هواداران موهای بلوند حسابی باز نموده است. موهای بلیچ شده در حقیقت نوعی بلوند سفید شده است. سفید کردن موها یکی از جنجالی ترین کارهایی است که افراد با موهای خود می نمایند و طیف وسیعی از استایل شیک و کلاسیک تا پانک راک و کژوال را به بیننده منتقل می نماید. در هر حال، اگر موهای خود را بلیچ نموده اید باید روش های مراقبت از آن را نیز خوب بلد باشید تا موهایتان، سلامت باقی بمانند و ظاهری زشت و شلخته پیدا ننمایند. مراقبت از موهای بلیچ شده و دکلره شده احتیاج به روش های منحصربه فرد دارند. پس از بلیچ کردن حتما باید از سلامت موها محافظت نموده و در عین حال با پیروی از روتین موی صحیح از روشن ماندن رنگ موها اطمینان حاصل کرد.

6 راه برای سالم و درخشان نگه داشتن موهای بلیچ شده

بلیچینگ مو چیست؟

بلیچینگ نوعی فرآیند اکسیداتیو است که کوتیکول مو را بلند می نماید تا به مغز مو نفوذ نموده و ملانین طبیعی مو را تجزیه کند. این فرآیند منجر به روشن شدن موها می گردد. رنگدانه های سیاه، قهوه ای، قرمز، نارنجی و در نهایت زرد در مو می شکند تا به رنگ بلوند زرد کم رنگ و سفید برسد.

چگونه مانند یک حرفه ای موهای خود را در خانه بلیچ کنیم؟

وقتی سفیدنماینده یا روشن نماینده را روی مو می زنید، باعث باز شدن کوتیکول می گردد و به مولکول های رنگ مو در داخل موها دسترسی پیدا می نماید. اگر موها را مانند اتاق بزرگی در نظر بگیریم، این کوتیکول ها مانند دسته ای از درهای کوچک هستند که یکی یکی باز می شوند و رنگدانه هایشان را از دست می دهند. وقتی تمام کوتیکول ها باز می شوند، به ما این امکان را می دهد که همه مولکول های رنگ طبیعی را بیرون بکشیم و رنگ روشن تری در زیر به آن ها بدهیم. درهای کوتیکول ها چندین روز طول می کشد تا پس از رنگ آمیزی کاملا بسته شوند، به همین علت است که بعد از دکلره و بلیچینگ، موها حالت وز دارند. از همین روی استایلیست ها باید از شستشوی فوری موها بعد از رنگ کردن اجتناب نمایند.

هنگامی که موها دکلره می شوند، اتخاذ روتین مراقبتی از مو بسیار مهم است. برای هر نوع رنگ کردن مو یک نوع نوع روتین مراقبتی وجود دارد که شامل یک سری محصولات معین است. از آن جایی که بلوند کردن و بلوند ماندن کار سختی است، پیش از انجام بلیچینگ بهتر است درباره ترمیم، نگهداری و آن چه که دوست دارید باشید و می توانید در خانه انجام دهید فکر کنید و آن ها را با آرایشگر خود در میان بگذارید. آرایشگر شما می تواند سبک زندگی و اهداف شما را در نظر بگیرد و آن ها را به رنگ موی عالی برای شما تبدیل کند.

  • چگونه بلیچ ابرو را در خانه انجام دهیم؟

چطور از موهای بلیچ شده نگهداری کنیم؟

اگر شما هم از هواداران بلیچ کردن موهای خود هستید بهتر است پیش از هر چیز بدانید که برای داشتن موهایی سالم، زیبا و درخشان باید روتین مراقبتی صحیحی برای این منظور داشته باشید. در زیر به مهم ترین این کارها اشاره نموده و به تفصیل شرح می دهیم:

1.روی دوش فیلتر نصب کنید

نصب فیلتر دوش ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما این مرحله اضافی می تواند به محافظت از رشته های موهای شما در برابر کلر و سایر مواد معدنی در آب یاری کند. از آن جایی که موهای بلیچ شده متخلخل تر هستند، محافظت در برابر آب سخت و البته دمای ملایم آن، اهمیت بیشتری دارد و آسیب های غیرضروری را به حداقل و زمان روشن ماندن موها را به حداکثر می رساند. برای روشن ماندن موها، از فیلتر دوش برای آب های سخت و بعلاوه از آب با دمای ولرم بهره ببرید. این ها به ماندگاری تونر موهای شما یاری می نمایند.

2.استفاده از ابزارهای داغ را کاهش دهید

موهای بلیچ شده شنماینده هستند. برش به وسیله کوتیکول منجر به ایجاد رشته هایی می گردد که شنماینده تر و مستعد آسیب هستند و استفاده از گرمای اضافی را به عملی خطرناک تبدیل می نمایند. برای حفظ سلامت مو پس از دکلره کردن موهایتان، باید حرارت را تا حد ممکن کاهش دهید. استفاده بیش از حد از اتوها و موارد مشابه می تواند منجر به شکستگی موها شده و وز موها را افزایش دهد.

هرگز موهای خود را بدون محافظ حرارتی حالت ندهید. البته این موضوع برای همه انواع موهای بلیچ شده یا غیر دکلره شده نیز صدق می نماید، اما موها بعد از دکلره شدن خیلی بیشتر در معرض آسیب گرما هستند. وقتی صحبت از محافظت در برابر گرما به میان می آید، باید با توجه به نوع موهای خود (چه درشت و ضخیم و چه نرم و نازک) کرم محافظ موی مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور بهتر است با آرایشگر مورداعتماد خود و یا پزشک متخصص مو و پوست معتبر مشورت کنید تا برترین گزینه را پیش رویتان قرار دهند.

3.یک روتین تقویت نماینده مناسب موهای خود پیدا کنید

موهای بلیچ شده به ناچار چند هفته پس از رنگ کردن، تغییر رنگ داده و برنجی می شوند. برای مبارزه با این تغییر رنگ، یک شامپوی بنفش لازم است. شامپوی تقویت نماینده با رنگ استیل ضدزنگ نه تنها به رنگ موها یاری می نماید تا کمترین تغییر را داشته باشند، بلکه موخوره را کاهش و درخشندگی موها را نیز افزایش می دهد. گفته می گردد، استفاده از شامپوی بنفش در هر بار شستشو را کنار بگذارید. درست است که شامپوی بنفش کاملاً هرگونه رنگ زرد را در موها از بین می برد، اما موهای شما را نیز در طولانی مدت تیره و کدر می نماید. چرا که بنفش، تونی خاکستری دارد و نور را جذب می نماید، بنابراین اگر موهایتان را زیاد شامپوی بنفش بزنید، در نهایت کدرتر به نظر می رسند.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که استفاده مکرر از شامپو و نرم نماینده بنفش باعث روشن تر شدن موهای سفید شما می گردد، درحالی که در واقعیت، استفاده بیش از حد از این محصولات نتیجه معکوس خواهد داشت. بعلاوه از نرم نماینده های تقویت نماینده نیز به اندازه و دفعات کم بهره ببرید. متخصصین معمولاً فقط یک یا دو بار در ماه، استفاده از آن را به افراد پیشنهاد می دهند.

4.یک محصول ترمیمی مناسب موهایتان انتخاب کنید

محصولات ترمیمی زیادی در بازار وجود دارند که برای انواع موهای رنگ شده و بلیچ شده مناسب هستند و به حفظ سلامت موها یاری می نمایند. این محصولات هواداران زیادی دارند و برای قبل و بعد از بلیچ کردن موهای شما بسیار مفید خواهند بود. متخصصین علاوه بر کنار گذاشتن وسایل گرمازا، توصیه می نمایند که یک روتین ترمیمی را نیز اتخاذ کنید تا از موهایتان به برترین شکل مراقبت نموده و سلامتی و درخشش به آن ها ببخشد. این روتین باعث می گردد که بعد از بلیچ کردن نیز، این سلامتی و درخشش حفظ گردد. بلیچینگ، رشته های پروتئینی و پیوندهای دی سولفیدی را در موهای شما تجزیه می نماید، بنابراین یک روال ترمیم پیوند مؤثر و ثابت، برای حفظ سلامت موهایتان لازم است.

5.از ماسک موی مناسب بهره ببرید

تارهای بلیچ شده و رنگی موها احتیاج به تغذیه اضافی دارند تا به برترین شکل ظاهر شوند. آرایشگرها پیشنهاد می دهند که یک ماسک هفتگی را در برنامه خود بگنجانید تا موها را برای استحکام و درخشندگی بیشتر جوان کند. ماسک های ترمیم نماینده برای نرم کردن موها و جلوگیری از شکستن موها عالی هستند. آن ها بعلاوه توصیه می نمایند که انتهای موها را حتما روغن کاری کنید تا شانس شکافتن مو و ایجاد موخره به حداقل برسد.

  • انواع ماسک موی سبوس برنج و فواید استفاده از آن ها

6.با موهایتان ملایم باشید

برای دست نخورده نگه داشتن رشته های بلیچ شده، با احتیاط رفتار کنید. درست است که موهای بلوند یکی از مجذوب کننده ترین رنگ موها است اما تبدیل شدن به بلوند بلیچ شده، مسئولیت خاص خودش را به همراه دارد. در کنار خودداری در استفاده از ابزارهای داغ (یا حداقل کاهش دما) و انتخاب رطوبت اضافی، به نحوه لمس، شانه کردن و حالت دادن به موهای خود نیز باید توجه ویژه داشته باشید.

هنگام شانه کردن موها بعد از حمام ملایم باشید. موها در هنگام خیس شدن شنماینده ترین حالت خود را دارند و حتی بعد از بلیچ شدن نیز شنماینده تر می شوند. روی یک شانه با دندانه پهن سرمایه گذاری کنید و به خودتان زمان کافی برای باز کردن گره موها و حالت دادن به آن ها را بدهید. اصلا عجله نکنید و با صبر و حوصله موها را شانه کنید. توصیه می کنیم از بستن موها به شکل دم اسبی یا بافته های بسیار سفت خودداری کنید. زمانی که موها به یک روش، بارها و بارها بسته می شوند، می توانند در طولانی مدت باعث ایجاد نقاط ضعیفی شوند که به مرور زمان می شنمایند و می ریزند.

کلام آخر

اگر دوست دارید موهای خود را بلیچ کنید یا از هواداران پروپاقرص بلوند و بلیچ کردن موها هستید حتما روتین مراقبتی مناسب موهای خود را در مشورت با آرایشگرتان و یا پزشک متخصص پوست و موی حاذق پیدا کنید. مواردی که در بالا اشاره کردیم از مهم ترین موارد این روتین های مو هستند که توجه به آن ها می تواند به شما یاری کند تا برای زمان بیشتری موهای بلیچ شده خود را حفظ نموده و موها خیلی زود دچار تغییر رنگ نشده و حالت وز یا شنماینده پیدا ننمایند. این روتین ها برای سالم و درخشان نگه داشتن موها بسیار ضروری هستند که در طولانی مدت باعث می شوند موهای شما حالت طبیعی و سالم خود را از دست نداده و زیبایی خود را حفظ نمایند.

منبع: instyle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1403 بروزرسانی: 17 شهریور 1403 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 2002

به "6 راه برای سالم و درخشان نگه داشتن موهای بلیچ شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه برای سالم و درخشان نگه داشتن موهای بلیچ شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید