8700 میلیارد تومان وام مقرون به صرفه قیمت برای اشتغال آفرینی گردشگری اختصاص یافت

به گزارش کوه سفید، برای نخستین بار وام ارزانقیمت تا مرداد ماه سال آینده به متقاضیان سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی اختصاص می یابد.

8700 میلیارد تومان وام مقرون به صرفه قیمت برای اشتغال آفرینی گردشگری اختصاص یافت

از این پس افراد شاغل در زمینه جهانگردی می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات جهانگردی سراسر کشور، تشکیل پرونده داده و مراحل دریافت مجوز را طی نمایند.

محمد محب خدایی با بیان اینکه سقف پرداخت این وام بدون محدودیت بوده و بسته به درخواست متقاضیان متغیر است، گفت:

میانگین نرخ تسهیلات برای این افراد 14 درصد است که ممکن است دارای تنفس های پنج یا شش ساله با توجه به نوع سرمایه گذاری باشد.

به گفته وی، این اندازه تسهیلات، در زنجیره جهانگردی 156 هزار شغل مستقیم و 465 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می نماید.

محب خدایی معتقد است حداکثر اندازه این تسهیلات، 2 هزار میلیارد تومان در سال های گذشته بوده که سال جاری به بیش از 8 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بسته این تسهیلات بسیار متنوع طراحی شده است، گفت:

از جمله بخش هایی که می توانند از این منابع استفاده نمایند، عبارتنداز ایجاد موزه های خصوصی، خرید تجهیزات تفریحات دریایی، احیای بافت های تاریخی، راه اندازی کلینیک های سلامت، یاری هزینه ساخت فیلم های سینمایی با محتوای جهانگردی، ساخت اپلیکیشن های مرتبط، خرید دفاتر جهانگردی، بازسازی هتل ها، احیای بوم گردی ها، رستوران ها، اکو کمپ های ساحلی، کویری و حمایت از تشکل های خصوصی.

محب خدایی با بیان اینکه هر فردی بتواند مدارک و مستندات لازم را ارائه نموده و مجوز دریافت کند، مشمول این تسهیلات می گردد، اضافه کرد که کار پرداخت وام ها به سرعت انجام خواهد شد؛ درصورتی که صلاحیت فرد احراز گردد و در این حوزه هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. همه افرادی که دارای ذوق و استعداد در حوزه جهانگردی هستند و جزو مردم عادی محسوب می شوند، می توانند در این زمینه با ارائه طرح هایشان پیشقدم شوند.

ایشان با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین استان های جهانگردپذیر یا جهانگردفرست در ارائه تسهیلات بانکی وجود ندارد، گفت:

اما ما هیچ تفاوتی بین استان ها قائل نشده ایم و همه از فرصت برابر برخوردارند، البته فضای رقابتی بین استان ها برقرار است و هر استانی که بتواند زودتر مراجعه کند، برد نموده است،.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری جهانگردی در ایران مال اعلام کرد که این نمایشگاه در تهران تا 7 شهریور ماه ادامه دارد و فرصت مناسبی برای استان های مختلف کشور است تا در این زمینه پیشگام شوند.

معاون جهانگردی معرفی و بازاریابی را مهم ترین معضل امروز حوزه جهانگردی را اعلام نموده و با انتقاد از بخش خصوصی اضافه کرد متأسفانه در این حوزه بخش خصوصی به صورت سنتی عمل می نماید، درحالی که باید در مدل بازاریابی خود، تجدیدنظر نموده و موج ایجاد کند، دراین صورت امکانات و زیرساخت ها هم به یاری آنها می رود.

وی ادامه داد:

هم اکنون در حوزه زیرساخت ها و سرمایه گذاری، خوب عمل نموده ایم، اما در حوزه بازاریابی هم احتیاج داریم تا توسعه پیدا کنیم، در غیر این صورت با جامعه سرمایه گذاران پشیمان روبرو می شویم و این به ضرر صنعت جهانگردی است.

به گفته وی، ایران دارای ظرفیت های متنوعی در حوزه جهانگردی است که باید همان تاریخ، موسیقی و غذایی را که جزو داشته های اصیل و بومی خودمان است، به جهانگرد عرضه کنیم.

منبع: کجارو / ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1652

به "8700 میلیارد تومان وام مقرون به صرفه قیمت برای اشتغال آفرینی گردشگری اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8700 میلیارد تومان وام مقرون به صرفه قیمت برای اشتغال آفرینی گردشگری اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید