آموزش ساخت میز چوبی

به گزارش کوه سفید، آیا تا به حال به ساخت یک میز چوبی فکر نموده اید؟ شاید در ابتدا تصور کنید انجام این کار به مهارت و تخصص ویژه ای احتیاج دارد، اما بد نیست بدانید انجام این کار چندان هم سخت نیست و این امکان برای شما وجود دارد خود نسبت به ساخت یک میز چوبی اقدام نمایید. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش ساخت میز چوبی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش ساخت میز چوبی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

مرحله اول

در مرحله اول باید نسبت به ساخت یک چارچوب مطمئن اقدام نمایید. برای انجام این کار طول تخته چوبی را اندازه گرفته و قسمتی که قصد برش آن را دارید علامت گذاری کنید. در ابتدا نسبت به برش دو تخته با ابعاد داده شده در تصویر اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید از اره برقی بهره ببرید. در صورتی که این وسیله را در اختیار نداشتید، این امکان وجود دارد که از اره دستی نیز برای انجام این کار استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از این وسایل حتما از عینک محافظ استفاده نمایید. برای انتخاب چوب نیز می توانید از انواع مختلف این متریال بهره ببرید. اما در صورتی که به دنبال استفاده از نمونه های مقرون به صرفه آن هستید، می توانید از چوب درخت کاج یا چوب درخت بلوط استفاده نمایید. چوب های درخت افرا و گردو نیز از جمله چوب هایی هستند که از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

مرحله دوم

در این مرحله از یک تخت چوبی 2.4 متری استفاده نموده و آن را به سه قسمت با توجه به ابعاد داده شده تقسیم کنید. سپس از طریق اره برقی یا اره دستی آن را برش دهید. انتخاب اندازه میز به نوع استفاده و فضایی که قصد استفاده از میز در آن را دارید، بستگی دارد.

مرحله سوم

در این مرحله تخته های بریده شده را مطابق شکل به صورت مستطیلی بر روی زمین قرار دهید. همان طور که در تصویر مشاهده می نمایید، از یک تخته در وسط چارچوب به عنوان تیغه محافظ استفاده می گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله با استفاده از دو میخ 5.1 سانتی متری برای متصل کردن تخته چوب ها به یکدیگر بهره ببرید. استفاده از این چارچوب این امکان را برای شما فراهم می نماید، که پایه و روی میز را به راحتی نصب کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله از یک تخته سه لا به اندازه 122*71 سانتی متری استفاده می کنیم. توجه داشته باشید تخته سه لایی که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید، حداقل 2.5 سانتی متر ضخامت داشته باشد. توجه داشته باشید جنس تخته و چارچوب برابر باشند. برای برش تخته می توانید از یک نجار نیز یاری بگیرید.

مرحله ششم

بعد از برش زدن تخته نوبت به نصب آن بر روی چارچوب می رسد. برای انجام این کار می توانید از چسب چوب استفاده نمایید.

مرحله هفتم

تخته چوب را بر روی چارچوب قرار داده و مدت 30ثانیه الی یک دقیقه به همان صورت نگه دارید. این کار این اطمینان را فراهم می نماید که تخته بهتر بر روی چارچوب قرار گیرد. برای اطمینان از درست قرار دریافت تخته می توانید از یک وسیله سنگین استفاده نموده و آن را بر روی قسمت هایی که از چسب چوب استفاده نموده اید، قرار دهید. به یاد داشته باشید که برای قرار دادن تخته تعلل نکنید، چرا که چسب چوب بعد از 20 دقیقه خشک می گردد.

مرحله هشتم

در این مرحله با استفاده از میخ 5.1 سانتی متری تخته را به چارچوب وصل کنید. این کار باعث می گردد از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که میخ را تا هم سطح شدن با سطح چوب چکش بزنید. به یاد داشته باشید که استفاده از میخ و چسب چوب هر دو الزامی می باشد. هم چنین چسب چوب به مدت 24 ساعت زمان برای خشک شدن کامل احتیاج دارد و استفاده از میخ باعث حفظ ثبات آن می گردد.

مرحله نهم

در این مرحله نوبت به نصب پایه ها می رسد. برای انجام این کار در ابتدا سطح روی میز را بر روی زمین قرار دهید.

مرحله دهم

با استفاد از اره برقی یا اره دستی، پایه های میز را بر اساس اندازه های داده شده در تصویر برش بزنید. در هنگام برش پایه ها توجه داشته باشید کف پایه که بر روی زمین قرار می گیرد کاملا صاف و یکدست باشد. در صورتی که کف پایه صاف نبود می توانید از سمباده برای مسطح کردن آن استفاده نمایید.

مرحله یازدهم

در این مرحله با استفاده از دریل در هر گوشه از قسمت های پایه سوراخ ایجاد کنید. توجه داشته باشید سوراخ هایی که ایجاد می کنید کوچک تر از قطر پیچ باشد. هم چنین در هنگام دریل کردن توجه داشته باشید که دریل پایه را نیز سوراخ کند. این کار را برای هر چهار پایه انجام دهید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله از پیچ ½ 2 استفاده نموده و آن ها را با استفاده از دریل در قسمت های معین شده قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله با استفاده از سمباده کف پایه ها را سمباده می زنیم. این کار برای مسطح کردن کف پایه مهم و ضروری می باشد. توجه داشته باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید.

مرحله چهاردهم

بعد از سمباده زنی کف پایه های میز نوبت به سمباده زنی سطح میز می رسد. برای انجام این کار از سمباده 320 استفاده نمایید. استفاده از سمباده برقی می تواند باعث تسریع در انجام این کار گردد.

مرحله پانزدهم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی میز می رسد. بهتر است قبل از رنگ آمیزی میز از پرایمر استفاده نمایید. بعد از استفاده از پرایمر به مدت 1 الی 2 ساعت اجازه دهید، پرایمر خشک گردد و سپس نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. بعد از استفاده از رنگ نیز به مدت 3 الی 4 ساعت اجازه دهید رنگ خشک گردد و سپس نسبت به رنگ آمیزی لایه دوم اقدام کنید.

مرحله شانزدهم

در آخر نسبت به سیلر زدن چوب اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید از محصولی با پایه پلی اورتان استفاده نمایید. این کار از نفوذ رطوبت و آسیب دیدگی میز جلوگیری به عمل می آورد. توجه داشته باشید که این مرحله باید قبل از رنگ آمیزی لایه دوم صورت گیرد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 266

به "آموزش ساخت میز چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت میز چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید