ادامه نگرانی شرکت های چینی به رغم توافق تجاری آمریکا و چین

به گزارش کوه سفید، شاید واشنگتن و پکن برای امضای فاز نخست توافق تجاری آماده باشند، اما شرکت های چینی حاضر به پذیرش هیچگونه ریسکی نیستند و در حال برنامه ریزی برای ادامه تعرفه های آمریکا هستند.

ادامه نگرانی شرکت های چینی به رغم توافق تجاری آمریکا و چین

با تور مسافرتی چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاید واشنگتن و پکن برای امضای فاز نخست توافق تجاری آماده باشند، اما شرکت های چینی حاضر به پذیرش هیچگونه ریسکی نیستند و در حال برنامه ریزی برای ادامه تعرفه های آمریکا هستند.

در حالی که معاون نخست وزیر چین برای امضای فاز نخست توافق تجاری به واشنگتن سفر نموده است، فراوری نمایندگان و عرضه نمایندگان کالا در چین با توجه به سابقه بدعهدی های ترامپ نگران اند که این توافق نیز به سرنوشت توافقات دیگر دچار گردد و از هم بپاشد. به علاوه، اظهارات اخیر وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر پابرجا ماندن تعرفه های دولت آمریکا تردیدی باقی نگذاشته که شرکت های چینی حتی بعد از امضای توافق همچنان از سیاست های تعرفه ای حمایت گرایانه آمریکا متضرر خواهند شد؛ بنابراین آن ها در حال برنامه ریزی برای بدترین سناریوی ممکن در سال 2020 و یافتن بازار های جدید، افزایش حضور در بازار داخلی چین و یا انتقال خط فراوری خود به خارج از چین هستند.

در ابتدای دستیابی طرفین به توافق، این سیگنال به بازار ها ارسال شد که رویارویی تجاری 2 اقتصاد بزرگ دنیا در حال فروکش کردن است. اما با گذشت زمان تعیین شد که شرکت ها همچنان قرار است بهای تداوم تعرفه های دولت آمریکا و کاهش میزان ثبت سفارشات را تحمل نمایند. واشنگتن میخواهد تعرفه 25 درصدی علیه 250 میلیارد دلار کالای چینی را حتی پس از فاز نخست توافق تجاری حفظ کند.

آلفرد وونگ، مدیر یک شرکت فراوری نماینده محصولات کودک در این باره گفت: حتی اگر آن ها فاز نخست توافق تجاری را امضا نمایند، ما نمی دانیم که آیا شرایط تغییر می نماید یا نه. وی تقریبا یک سوم خط فراوری محصولات خود را از ماه سپتامبر به سریلانکا منتقل نموده تا از تعرفه های آمریکا در امان بماند. به گفته وونگ، اگر من به فعالیت های شرکتم در خارج از چین تنوع نبخشم، بعید است مشتریان سفارشات جدیدی را ثبت نمایند. میزان سفارش ها در سال گذشته کاهش داشت که بخش عمده آن ناشی از نامعلوم بودن تکلیف تعرفه ها بود. حتی اگر ترامپ هم بر سر کار نبود، آمریکا باز هم علیه چین اقدام می کرد... بعید است شرایط به قبل از جنگ تجاری برگردد.

جیسون لی، مدیر یک شرکت فراوری قطعات فلزی در شانگ های گفت، تا قبل از جنگ تجاری حدود 60 درصد فروش شرکت ما به بازار آمریکا بود، اما اکنون این رقم حدود 40 درصد است. وی به دنبال مشتریان بیشتر در خارج از آمریکاست تا بخشی از این زیان را جبران کند. در دراز مدت، به عنوان یک صادرنماینده چینی ما تنها باید روی تقویت کیفیت محصولاتمان کار کنیم تا بازار های دیگری بیابیم..

اما شرکت سیلور استار، فراوری نماینده جاروبرقی های رباتیک در شنژن به جای جستجوی بازار های خارجی به دنبال افزایش سهم خود از بازار داخلی چین به ویژه به وسیله تجارت الکترونیک است. به گفته لودویگ یه، مدیر این شرکت: سیاست های کلان مالی در کنترل شرکت های کوچکی مثل ما نیست.

بعضی از شرکت ها نیز به دنبال کاهش سرمایه گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه هستند. کیم انگ، مدیر یک شرکت فراوری نماینده محصولات آشپزخانه می گوید، این شرایط قطعا بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد، زیرا فراوری محصولات جدید در گرو تحقیق و توسعه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 265

به "ادامه نگرانی شرکت های چینی به رغم توافق تجاری آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه نگرانی شرکت های چینی به رغم توافق تجاری آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید