بانوی تکواندوکار ایران پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شد

به گزارش کوه سفید، بانوی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم ایران پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.

بانوی تکواندوکار ایران پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، روز پایانی مسابقات تکواندو کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا از صبح امروز (شنبه) با برگزاری مبارزات اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان در امان اردن پیگیری شد و ناهید کیانی نماینده تکواندو کشورمان با رجحان در ملاقات نیمه نهایی مقابل نماینده اردن، ضمن صعود به ملاقات نهایی پیروز به کسب سهمیه المپیک شد.

کیانی در ملاقات نهایی مسابقات وزن 57- کیلوگرم به مصاف ناتالی حَمِیدی، دارنده مدال نقره نوجوانان آسیا در سال 2019 از اردن رفت و با نتیجه 4 بر 2 مقابل حریف خود به رجحان رسید و ضمن صعود به ملاقات نهایی، المپیکی شد.

کیانی برای حضور در ملاقات نیمه نهایی، صبح امروز ابتدا با نتیجه 14 بر صفر از سد نماینده نگ کنگ عبور کرد و در ادامه به مصاف فاناپا هارنسوجین از تایلند دارنده طلای قهرمانی دنیا و طلا و نقره قهرمانی آسیا رفت و با ارائه مبارزه ای خوب و دیدنی با نتیجه 18 بر 16 از سد حریف پرآوازه خود گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

در این مسابقات ملاقات نهایی برگزار نمی گردد و دو تکواندوکار راه یافته به مسابقه فینال المپیکی خواهند شد.

در تکواندو پیش از این آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی به وسیله رنکینگ المپیک پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شده بودند و ناهید کیانی سومین نماینده المپیکی تکواندو ایران و شصت و یکمین سهمیه المپیک کاروان ورزشی کشورمان را کسب کرد.

روز گذشته نیز مهلا مومن زاده دیگر نماینده کشورمان با شکست در مرحله نیمه نهایی از کسب سهمیه المپیک بازماند، اما به مدال برنز رسید.

مسابقات تکواندو کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84 تکواندوکار از 28 کشور به مدت دو روز و به میزبانی امان اردن و در سالن کمپینسکی برگزار می گردد تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت ها سهمیه المپیک توکیو را به دست می آورند، معین گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1346

به "بانوی تکواندوکار ایران پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی تکواندوکار ایران پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید