بخشش موتورسکلیت های بدون حکم قضایی

به گزارش کوه سفید، فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: اکنون در اصفهان شاهد کاهش 13درصدی تصادفات هستیم.

بخشش موتورسکلیت های بدون حکم قضایی

به گزارش خبرنگاران، سردار حسین اشتری شامگاه امشب(چهارشنبه) در آیین افتتاح پروژه های عمرانی پلیس اصفهان در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: تا امروز 19 پروژه عمرانی برنامه ریزی شده که تعدادی افتتاح و تعدادی در حال راه اندازی هستند.

وی اضافه نمود: اعتبار این پروژه ها رقمی حدود 32 میلیارد هزینه برآورد شده است.در نظر داریم که با بهره برداری از این پروژه ها خدمت رسانی به هموطنان تسریع یافته و امنیت و آرامش بیش از پیش برقرار شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور توضیح داد: تا امروز با داشتن نیروهای جهادی و خدوم پیشرفت های خوبی داشته ایم اما امیدواریم که این روند رو به رشد همچنان تداوم داشته باشد.

سرار اشتری با اشاره به طرح هوشمندسازی پلیس، خاطر نشان کرد: ابزار اصلی برای هوشمند سازی پلیس داشتن نیروهای متعهد، متخصص و فنی است تا بتوانند این روند صعودی را ادامه دهند.همچنین استفاده از فناوری و سیستم های به روز نیز نقش تعیین کننده ای دارد.

وی سرعت و دقت برنامه های پیش بینی شده تا 1400 را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا امروز مراحل به خوبی با سرعت و دقت بالایی اجرا شده و پیش بینی می کنیم که تا سرانجام سال 1400 خدمات رسانی به مردم بیش از قبل و تسهیل شده باشد.

پلیس امنیت مالی، عمر کوتاه، عملکرد خوب

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اقدامات مؤثر پلیس امنیت مالی، گفت: در بخش پلیس امنیت مالی 20 پرونده بزرگ مالی تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

اشتری اضافه نمود: تمام دستگاه ها در معرفی مجرمین به دستگاه قضا کمک می کنند و پلیس امنیت مالی نیز نقش چشم گیری داشته چرا که چندین پرونده بزرگ در حال بررسی در مراجع قضایی، نتیجه تلاش و همت این شاخه از پلیس بوده است.

وی اضافه نمود: پلیس امنیت مالی در گمرک ها مستقر بوده و به زودی در 14 گمرک اصلی نیز استقرار خواهند یافت و امیدواریم که شاهد تأثیرات این حرکت جدید باشیم.

بخشش موتور سیکلت های بدون حکم قضایی

فرمانده نیروی انتظامی ایران درباره بخشودگی جرائم رانندگی توضیح داد: در هفته نیروی انتظامی بخش وسیعی از جرائم و توقیفات بخشوده شده و با شرایط خاص خود اعلام شد.

اشتری ادامه داد: در ادامه اقدامات اجرا شده در استان اصفهان، همچنان موتور سیکلت هایی که حکم قضایی ندارند می توانند رفع توقیف شوند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با تأکید بر نقش مؤثر مردم در اطلاع رسانی ها و رویکرد جامعه محوری پلیس، اضافه نمود: بیش از 50 درصد از اطلاعاتی که در خصوص جرائم و آسیب های اجتماعی دریافت می شود توسط مردم است و این نشان از همکاری مردم با پلیس است.

اشتری ادامه داد: دیگر اطلاعات دریافتی با استفاده از توانمندی های فنی و نیروهای خبره پلیس انتظامی به دست می آید که سبب شده پیگیری ها حداقل 15 درصد افزایش و کشفیات رشد خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: به طور میانگین در جهان از هزار نفر پنج نفر پلیس اند که این میزان در ایران با احتساب نیروهای مرزی وسربازان وظیفه به 3 نفر رسیده است و همچنان با میانگین جهانی فاصله داریم. با پیگیری های اجرا شده در ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی امیدواریم که این تعداد ارتقاء یابد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص راهپیمایی بزرگ اربعین توضیح داد: با وجود اینکه تعداد زائران در اربعین امسال افزایش 74درصدی داشت، اما نیروی انتظامی بهترین عملکرد را در ترددها و تسهیل ورود و خروج داشت که برگ زرین دیگری در خدمت رسانی به هموطنان ثبت شد.

اشتری خاطر نشان کرد: حدود 2میلیون گذرنامه و برگه گذر موقت صادر و 20 درصد افزایش سفر با خودرو شخصی ثبت شد، اما با این وجود با افزایش گیت ها و بالابردن شرایط امنیتی شاهد کاهش 11درصدی تصادفات بودیم.

وی تأکید کرد: متوسط زمان عبور زائران از گیت ها حدود 3 ثانیه بود و اگر تأخیری هم رخ داد به سبب آماده نبودن طرف عراقی یا ترافیک جمعیتی بوده است.این عملکرد خوب در خدمت رسانی نشانگر زیرساخت های خوب، تلاش همکاران و همکاری زائران بوده است.

هدف گذاری امسال، کاهش 12 درصدی نرخ تصادفات

فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره هدف گذاری های امسال نیروی انتظامی، اظهار کرد: هدف امسال نیروی انتظامی کاهش میزان تصادفات تا 12 درصد است و امیدواریم که تا سرانجام سال به این هدف برسیم.

اشتری توضیح داد: تعداد خودروها و موتور سیکلت ها اضافه شده و میزان سفرها نیز افزایش یافته است. پس به طبع باید میزان خسارات جاده ای نیز اضافه نموده شود، اما به لطف خدا توانستیم این میزان را در حد متعادل نگه داریم.

وی با ارائه راهکارهایی برای کاهش میزان تصادفات، اضافه نمود: امن بودن خودرو و همچنین توسعه فرهنگ رانندگی به طور قطع کمک می کند تا به شاخص های بهتری برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور واگذاری کار هراستان به خود استان را تأثیرگذار دانست و گفت: هرچه کارها به خود استان ها و برخی اوقات شهرستان ها واگذار شود، رشد بهتری خواهد داشت. همانطور که اکنون در اصفهان شاهد کاهش 13درصدی تصادفات هستیم.

شامگاه امروز (چهارشنبه) ساختمان های جدید پلیس راه و پلیس فتای استان اصفهان با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیرو انتظامی کشور افتتاح شد.

مقر جدید پلیس راه استان اصفهان در مساحت سه هزار مترمربع با 1477 مترمربع زیربنا شامل بخش های، حفاظت اطلاعات، راه روستایی، اداری پشتیبانی، فاوا، جانشین پلیس راه استان، اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای، دایره بازرسی، فرهنگ ترافیک، رئیس پلیس راه استان، فرماندهان محور، مرکز فرماندهی و کنترل مونیتورینگ و امور مالی به بهره برداری رسید.

محل جدید پلیس فتا استان اصفهان نیز در بخش های دایره بخش های اطلاعاتی و رخدادهای سایبری، بررسی فنی ادله دیجیتال، اداری و پشتیبانی، فاوا، تشخیص جرائم سایبری، دایره واپایش مجرمین حرفه ای سایبری و رئیس پلیس عصر آغاز به کار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 154

به "بخشش موتورسکلیت های بدون حکم قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشش موتورسکلیت های بدون حکم قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید