برترین خواص خرمالو را بشناسید

به گزارش کوه سفید، خرمالو تنها یک میوه خوشمزه و خاص با طعم شیرین و بافتی لطیف نیست. فواید خرمالو از نظر درمانی بسیار زیاد است. در این مطلب شما را با خواص خرمالو بیشتر آشنا می کنیم.

برترین خواص خرمالو را بشناسید
خرمالو مانند دیگر میوه ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است و به عنوان یک درمانگر طبیعی شناخته می گردد. اگر می خواهید یک میوه خوشمزه را برای برنامه رژیم لاغری در نظر داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم خرمالو را انتخاب کنید. کالری خرمالو نسبتا کم و از طرفی این میوه سرشار از فیبر است و با خوردن آن احساس سیری طولانی مدت خواهید داشت؛ بنابراین به شما یاری می نماید هم طعم یک میوه پاییزی منحصر به فرد را بچشید و هم لاغر شوید.

کالری خرمالو چقدر است؟هر 100 گرم خرمالو دارای 70 کالری است.

خواص خرمالوبا مصرف خرمالو می توانید موهایی زیبا و پوستی شاداب داشته باشید و از خطر ابتلا به بیماری های مختلف در امان بمانید. در این بخش به بعضی از مهم ترین خواص خرمالو اشاره نموده ایم.

1. درمان آکنه و شادابی پوستاستفاده از ماسک خرمالو برای کاهش چربی پوست و از بین بردن آکنه صورت مؤثر است. خوردن خرمالو و مصرف آن به صورت ماسک به شما یاری می نماید همواره پوستی شاداب و جوان داشته باشید. خرمالو به علت وجود ویتامین C لکه های پوستی را درمان می نماید و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

2. تقویت موها و از بین بردن شوره سرخرمالو به علت دارا بودن ویتامین های A، B و C رشد موها را افزایش می دهد و آن ها را شاداب و پرپشت می نماید. خرمالو خاصیت ضد عفونی نمایندگی دارد و مصرف آن شوره سر را درمان می نماید.

3. بهبود عملکرد دستگاه گوارشفیبر بالای خرمالو و آبدار بودن این میوه کبد و دستگاه گوارش را پاک سازی می نماید. این ماده غذایی برای بهبود زخم معده مؤثر است. اگر می خواهید دستگاه گوارشی سالم داشته باشید و هضم غذا به خوبی در بدنتان انجام گردد، به شما توصیه می کنیم خرمالو بخورید.

4. کاهش وزنافرادی که می خواهند وزن کم نمایند، هنگام انتخاب میوه دلخواهشان دچار مشکل می شوند؛ زیرا اغلب میوه ها حاوی مقادیر قابل توجهی قند هستند و سبب چاقی می شوند. یکی از میوه هایی که می توانید بخورید و لاغر شوید خرمالو است. خرمالو حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر بوده و سیر نماینده است. با خوردن این میوه می توانید ویتامین های لازم را به بدنتان برسانید و به خوبی وزن کم کنید.

5. تقویت سیستم ایمنی بدناگر به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا هستید، یکی از برترین روش های درمان آن مصرف میوه خرمالو است. خواص خرمالو برای سرماخوردگی به علت وجود مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. با توجه به این که خرمالو در فصل پاییز به عمل می آید، بهتر است آن را در طول این فصل بهره ببرید تا سرما نخورید.

6. درمان کم خونیافرادی که از کم خونی رنج می برند با مصرف خرمالو می توانند به این مشکل غلبه نمایند. آهن موجود در خرمالو گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و کم خونی را درمان می نماید.

7. درمان افسردگی و استرساسترس و افسردگی هم زمان با شروع پاییز و روزهای بارانی در بین افراد مختلف افزایش پیدا می نماید. ویتامین ها و مواد معدنی فراوان موجود در خرمالو به درمان افسردگی و استرس یاری شایانی می نماید.

عوارض مصرف خرمالوهنگام مصرف خرمالو بهتر است ناشتا نباشید. خوردن خرمالو هنگامی که ناشتا هستید ممکن است عملکرد دستگاه گوارش را مختل کند و دچار معده درد، استفراغ و... شوید.

این میوه خوشمزه فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین در مصرف آن باید احتیاط بیشتری به خرج دهید.

خرمالوی گس و نارس باعث یبوست می گردد و واکنش های آلرژی را برای بعضی از افراد به همراه دارد.

با وجود این که قند موجود در خرمالو نسبت به دیگر میوه ها کمتر است، اما دیابتی ها بهتر است در مصرف این میوه احتیاط بیشتری به خرج دهند.

سخن آخرخرمالو میوه ای پاییز با طعم اولیه گس است. خرمالوی رسیده طعمی متفاوت دارد و شیرینی آن سبب شده که علاقه مندان این میوه پاییزی زیاد باشد. کالری خرمالو نسبتا کم است و با وجود فیبر بالا احساس سیری طولانی مدت ایجاد می نماید. این میوه هم برای کاهش وزن مؤثر است و هم پوست و مو را شاداب نگه می دارد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1535

به "برترین خواص خرمالو را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خواص خرمالو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید