توصیه ای برای معامله کنندگان ETF ، ارزش واقعی دارا یکم چقدر است؟

به گزارش کوه سفید، به گزارش تجارت نیوز، پس از بازگشایی نماد دارا یکم در بورس و افزایش قیمت بیش از 200 درصدی این نماد نسبت به قیمت پذیره نویسی، سازمان بورس طی اطلاعیه ای به سهامداران نسبت به انجام معاملات در این نماد هشدار داد. بر اساس این اطلاعیه، مدیریت ابزارهای نوین اقتصادی شرکت بورس از معامله گران تقاضا نموده که در سفارش های خرید خود به خالص ارزش دارایی (NAV) این نماد دقت نمایند و آن را ملاک معاملات خود قرار دهند.

توصیه ای برای معامله کنندگان ETF ، ارزش واقعی دارا یکم چقدر است؟

در جریان معاملات امروز هر واحد از دارا یکم در حالی حدود 32 هزار تومان معامله می گردد که خالص ارزش دارایی های این نماد 25 هزار تومان است. در واقع ارزش واقعی 200 واحد دارایکم در مجموع در حال حاضر اندکی بیش از 5 میلیون تومان است و این در حالیست که در بازار فروشندگان آن را با ارزشی بالاتر از 6 میلیون تومان به فروش می رسانند.

خالص ارزش دارایی در واقع مجموع ارزش سبد سهام نماد دارا یکم است که به صورت لحظه ای و با توجه به قیمت نمادهای حاضر در این صندوق محاسبه و به روزرسانی می گردد. معامله گران می توانند این رقم را سایت شرکت مدیریت فناوری بورس، سامانه کارگزاری یا سایت خود صندوق به نشانی (www.fi1fund.com) مشاهده نمایند.

نکته مهم دیگری که باید سهامداران صندوق های ETF مانند دارا یکم به آن توجه داشته باشند این است که معاملات در این نمادها بر خلاف نمادهای شرکت های بورسی و فرابورسی بدون محدودیت دامنه نوسان است. بنابراین باید در ثبت سفارش های خود دقت کافی را داشته باشند تا همانند امروز جا انداختن یک صفر موجب ضرر به معامله گران نگردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 778

به "توصیه ای برای معامله کنندگان ETF ، ارزش واقعی دارا یکم چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ای برای معامله کنندگان ETF ، ارزش واقعی دارا یکم چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید