فراوری لباس های ورزشی با قابلیت ماهیچه سازی، امکان ساخت الکترودهای منعطف در کشور میسر شد

به گزارش کوه سفید، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با فراوری الکترودهای منعطف با استفاده از پارچه های رسانا پیروز به فراوری لباس های ورزشی شدند که امکان ماهیچه سازی را فراهم می نماید.

فراوری لباس های ورزشی با قابلیت ماهیچه سازی، امکان ساخت الکترودهای منعطف در کشور میسر شد

دکتر لاله ملک نیا، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شرکت ما بخش هایی از لباس ورزش درحال فراوری است که به واسطه استفاده از پارچه های رسانا، می توانند پالس الکتریکی فراوری نمایند، گفت: ارسال این پالس ها امکان ماهیچه سازی را برای افراد ایجاد می نماید و این همان کاری است که در فیزیوتراپی ها از آن بهره می برند.

وی در این باره شرح داد: دستگاه های فیزیوتراپی دارای الکترودهایی هستند و به وسیله دستگاه، پالسی به این الکترودها ارسال می گردد و ماهیچه به وسیله الکترودها، این پالس ها را دریافت می نمایند، منبسط و منقبض می شوند.

ملک نیا با بیان اینکه از این طریق ماهیچه ها آغاز به فعالیت می نمایند، اظهار کرد: در فیزیوتراپی از پدهای سیلیکونی استفاده می گردد و ما در داخل این لباس ورزشی از این پدها بهره بردیم، با این تفاوت که این پدها پارچه ای هستند نه سیلیکونی.

مجری طرح با تاکید بر اینکه الکترودهای فراوری شده برای این لباس، پارچه ای و کامل منعطف هستند، ادامه داد: در پدهای فیزیوتراپی برای ایجاد ارتباط میان الکترود و بدن احتیاج است که از آب استفاده گردد، ولی در این لباس با توجه به این که پدهای رسانا کاملا به بدن می چسبند، احتیاج به استفاده از آب نیست و از آنجایی که سطحی که در اختیار این الکترودها قرار گرفته است وسیع تر است، قابلیت پوشش دهی سطح زیادی از ماهیچه فراهم خواهد شد. به این ترتیب فرد احتیاجمند به دریافت خدمات فیزیوتراپی، مزایای بیشتر از آنچه که در فیزیوتراپی ها است، دریافت خواهد نمود.

وی خاطر نشان کرد: این پدها قابل شستشو هستند و عملکرد آن ها با نمونه آلمانی قابل رقابت است، به گونه ای که بر اساس تست های اجرا شده، این پدهای منعطف در محیط های تعرق اسیدی و قلیایی نسبت به نمونه های آلمانی عملکرد بهتر از خود نشان داده اند. بخش آزمایشگاهی این محصول در صنعت اجرایی شده است و با قراردادی که به امضا رسید، وارد حوزه صادرات شدیم.

به گفته این محقق، با شرکتی که قبلا نمایندگی این نوع لباس ها را در اختیار داشته و این پدها را از خارج وارد می نموده است، همکاری هایی انجام شده و این شرکت با مکاتبه ای که با کشور آلمان انجام داده است، قرار است پدهای فراوریی ما را با قیمت مناسب تر در اختیار این کشور قرار دهد.

ملک نیا، با بیان اینکه الکترودهای فراوری شده می توانند به صورت مجزا از لباس در فیزیوتراپی ها به کار برده شوند، اظهار کرد: الکترودهایی که برای این لباس فراوری شده است، قابلیت فراوری به صورت پد را دارند؛ از این رو می توان این الکترود را مستقیما در فیزیوتراپی ها به عنوان پد استفاده کرد، ضمن آنکه می توان در فراوری لباس هایی که علائم حیاتی بیمار را دریافت می نمایند نیز کاربردی کرد و به طور کلی می توان ادعا کرد که این الکترودها جایگزین الکترودهای موجود در صنعت پزشکی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به مشغله هایی که امروزه مردم دارند، امکان حضور در استادیوم ها برای انجام تمرینات ورزشی کم است، ولی با استفاده از این دست از لباس ها این امکان فراهم می گردد که حتی در زمان کار با پوشیدن یک تا دو ساعت از این لباس فرصت ماهیچه سازی برای بدن فراهم گردد.

ملک نیا به بیان کاربردهای این لباس ورزشی ماهیچه ساز اشاره نمود و گفت: این لباس علاوه بر آنکه برای توانبخشی افراد دارای معلولیت های جسمانی قابل کاربرد است، با توجه به مشغله کاری افراد این لباس فرصتی را فراهم می نماید تا با پوشیدن آن به مدت یک تا دو ساعت در ساعت کار از مزایای آن برای ماهیچه سازی بهره مند شوند. این لباس همچنین برای افرادی که احتیاج دارند به طور متناوب به فیزیوتراپی ها مراجعه نمایند، این امکان را فراهم می نماید تا با استفاده از این لباس فیزیوتراپی های مورد احتیاج را در منزل انجام دهند.

این محقق با تاکید بر اینکه درتلاش هستیم تا این لباس را برای بیماران دارای ضایعات نخاعی و یا مسائل جسمی کاربردی کنیم، خاطر نشان کرد: همچنین افرادی که دچار شکستگی در ناحیه ای از بدن می شوند و به دلیل آنکه به مدت طولانی مدت فعالیت بدنی آنها کاهش می یابد، این لباس شرایطی را فراهم می نماید که ماهیچه های این افراد کوچک نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 124

به "فراوری لباس های ورزشی با قابلیت ماهیچه سازی، امکان ساخت الکترودهای منعطف در کشور میسر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری لباس های ورزشی با قابلیت ماهیچه سازی، امکان ساخت الکترودهای منعطف در کشور میسر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید