حال و هوای پناه آخر مناسب روزهای پایانی صفر است، برای تولید آثار با مضامین مذهبی دغدغه دارم

به گزارش کوه سفید، کارگردان سریال مناسبتی این شبهای شبکه یک سیما گفت: دغدغه من همچنان ساخت قصه های دینی و محرمی نیز خواهد بود و این فضا را در ساخته های قبلم نیز اثبات کرده ام و بعدا هم دنبال می کنم.

حال و هوای پناه آخر مناسب روزهای پایانی صفر است، برای تولید آثار با مضامین مذهبی دغدغه دارم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، شبکه یک سیما همزمان با اربعین حسینی سریال پناه آخر ساخته داریوش یاری را ویژه ایام محرم و صفر روی آنتن برده که قرار است در قالب 10 قسمت و با قصه ای مذهبی روی انتن شبکه یک سیما باشد. هرچند تصویربرداری این سریال پیش از آغاز پخش به خاتمه رسید و مراحل فنی آن همزمان با پخش ادامه دارد.

در همین رابطه داریوش یاری، کارگردان سریال پناه آخر به خبرنگار فرهنگی خبرنگاران گفت: ما از ابتدا هم قرار بود این سریال را برای ایام فعلی بسازیم. هرچند که این اواخر نیز با جدیت بیشتری مجبور شدیم مراحل فنی را برای رسیدن به پخش دنبال کنیم.

قرار نبود سریالی با تعدد قسمت یا مینی سریال بسازیم

وی اضافه کرد: البته این شب های ماه صفر نیز زمان خوبی برای پخش سریالم بوده و با توجه به قصه مناسبتی و مذهبی که دارد، مخاطبان را در این ایام عزاداری همراهی می کند.

این کارگردان همچنین خاطرنشان ساخت: گرچه شاید برخی بگویند چرا پناه اخر را فقط در ده قسمت آماده کردیم و طولانی تر نشده است؟ به نظرم قصه در همین قسمت ها نیز حرفش را می زند. در عین اینکه از اول هم قرار نبود که سریالی با تعدد قسمت یا مینی سریال بسازیم.

یاری بیان نمود: بنابراین پناه اخر در قالب مینی سریال هم نمی گنجد. تلویزیون سریال را برای همین ایام می خواست بنابراین لازم بود که با چنین داستان و زمان بندی برای کنداکتور به تولید برسد.

دغدغه من همچنان ساخت قصه های دینی و محرمی نیز خواهد بود

وی با این حال گفت: خب ما هم کمی دیر دست به کار شده بودیم که سریال را جلوی دوربین ببریم و به آنتن فعلی برسانیم. با این حال تمام تلاشمان را کردیم که کاری با کیفیت و مخاطب پسند باشد.

یاری درباره اینکه چرا همچنان روی چنین داستان های مذهبی در اثارش تمرکز می کند، یادآور شد: دغدغه من همچنان ساخت قصه های دینی و محرمی نیز خواهد بود و این فضا را در ساخته های قبلم اثبات کرده ام و بعدا هم دنبال می کنم.

وی در عین حال گفت: البته در کارنامه فیلمسازی من قطعا فیلم و سریال های متفاوت دیگری هم رقم خورده و خواهد خورد. همچنانکه از 15 آبان فیلم سینمایی لیلاج را روی پرده سینما ها خواهم داشت که قصه و ساختی کاملا متفاوت دارد.

لازم به ذکر است که داستان مجموعه پناه آخر به سفارش سیمافیلم به تولید رسیده و درباره قصه آدم هایی است که به واسطه اتفاقاتی که برایشان رخ می دهد، باعث می گردد برایشان عاشورا شکل بگیرد و حالا باید بین حقیقت و منفعت فردی یکی را انتخاب کنند.

فیلمنامه این سریال به تهیه کنندگی داود شاه بابایی را صادق شاد نوشته و داریوش یاری کارگردانی را برعهده دارد. نقش حاج مرتضای داستان این سریال را بیژن امکانیان بازی می کند که از قدیمی های محل پناه آخر است. همه روی او حساب باز می کنند، اما فرزندانش و دیگر اعضای خانواده اش با ماجرا هایی روبه رو می شوند.

این سریال داستانی از یک تکیه را روایت می کند که چالش هایی را میان دو برادر به تصویر می کشد. ایجاد چالش میان برادر بزرگتر (امکانیان) با برادر کوچک خود باعث مهاجرت او از ایران می گردد تا آنکه فرزندش که نقش او را عباس غزالی برعهده دارد برای پیگیری ماجرایی به ایران باز می گردد.

کاظم هژیرآزاد، کاوه خداشناس، مهدی فقیه، امین زندگانی، سیما خضرآبادی، حدیث میرامینی و ... از بازیگران این سریال هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 163

به "حال و هوای پناه آخر مناسب روزهای پایانی صفر است، برای تولید آثار با مضامین مذهبی دغدغه دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و هوای پناه آخر مناسب روزهای پایانی صفر است، برای تولید آثار با مضامین مذهبی دغدغه دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید