حسن زاده: سال هاست تیم ملی فوتسال را به حال خودش رها نموده اند

به گزارش کوه سفید، تهران (پانا) - کاپیتان تیم ملی فوتسال ضمن انتقاد از بی توجهی به این تیم در سال های گذشته تاکید دارد که برای حضور پرقدرت در جام جهانی باید تدارک برگزاری چند بازی محبت آمیز با تیم های عظیم فوتسال جهان در فرصت کم باقی مانده انجام گردد.

حسن زاده: سال هاست تیم ملی فوتسال را به حال خودش رها نموده اند

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ مسابقات جهانی فوتسال طبق برنامه ریزی اجرا شده اواخر شهریور ماه امسال در لیتوانی برگزار خواهد شد. مدیریت فدراسیون اما کوشش دارد که مقدماتی را فراهم کند که در همین فرصت کم باقی مانده تا این بازی ها امکانات مورد احتیاج برای حضور پرقدرت تیم ملی در مساباقت جام جهانی را فراهم کند. در این میان اما مسائلی از گذشته برای تیم ملی فوتسال وجود داشته که درباره آن با علی اصغر حسن زاده گفت وگویی انجام دادیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال صحبت های خود را با انتقاد از بی توجهی به تیم ملی در سال های گذشته شروع کرد و گفت: بعد از جام ملت های آسیا 2018 که با غیرت و کوشش بچه ها توانستیم به عنوان قهرمانی برسیم، فوتسال ملی ایران به معنای واقعی فراموش شد. حقیقت را باید با مردم در میان گذاشت. فوتسال ایران یکی از قدرت های جهان به حساب می آید اما شرایط ما به خیلی بد بود. هیچ اتفاقی برای تیم ملی رخ نداد و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حسن زاده با اشاره به بعضی مسائل پیش آمده ادامه داد: مسابقات جام ملت های آسیا که لغو شد و جام جهانی هم یک سال به تعویق افتاد. با وجود این شرایط کسی انتظار نداشت که خود تیم ملی هم فراموش گردد و هیچ برنامه آماده سازی برایش نداشته باشند. حالا شاید خیلی ها بر این باور بودند که شرایط ویژه کرونایی باعث و بانی این شرایط نامطلوب بود. ولی آیا کرونا باعث شد فوتسال در تمام کشورهای جهان تعطیل گردد؟ جواب قطعا خیر خواهد بود.

وی اضافه نمود: به سال اول شیوع ویروس کرونا کاری نداریم. ما انتظار داشتیم که حداقل در یک سال گذشته به تیم ملی نگاه ویژه ای می شد. تیم ملی فوتسال ایران قدرت انجام دادن کارهای عظیم دارد و انتظار از تیم بالاست. اگر مسابقات آسیایی 2018 را فاکتور بگیریم تقریبا می توان گفت که بعد از جام جهانی کلمبیا تیم ملی فوتسال را فراموش کردند و هیچ کاری که در شان تیمی که در دور قبلی جام جهانی روی سکوی سوم ایستاد برای ما نشد. در همین یک سال گذشته هم مسابقات بین المللی در اروپا و قاره های دیگر مثل جام باشگاه های اروپا و مسابقات ملی محبت آمیز و رسمی و هم چنین مقدماتی جام ملت های اروپا برگزار گردید. ما می توانستیم از این شرایط برای برگزاری اردوهای آماده سازی استفاده کنیم اما هیچ اقدامی انجام نشد و نه بازی محبت آمیز داشتیم و نه اردوی آماده سازی.

مسابقات جام جهانی فوتسال طبق زمان بندی معین شده از 21 شهریور شروع خواهده شد و کاپیتان تیم ملی درباره شرایط تیم ملی برای حضور در این مسابقات می گوید: بازیکنان از شرایط تیم ملی دور هستند. آمادگی ما به هیچ عنوان در حد مسابقات جام جهانی نیست. بازیکنان تیم ملی احتیاج ویژه دارند که به عبارت خیلی ساده تنشان به تن فوتسالیست های عظیم جهان بخورد. ما باید با تیم های صاحب نام بازی کنیم و محک بخوریم. در جام جهانی قبلی هم دو بار در ایتالیا با تیم ملی این کشور بازی کردیم. قبل تر با اسپانیا و برزیل بازی می کردیم. الان اما تیم ملی رها شده و تا شهریور باید توجه ویژه تری به تیم ملی گردد.

حسن زاده ادامه داد: آدم باید واقع بین باشد. انتظارات باید معقول باشد. ولی تجربه و شناخت من از شرایط فوتسال می گوید که باید بین 6 تا 10 بازی تدارکاتی با تیم های عظیم داشته باشیم. بازی کردن با تیم های ضعیف هیچ کمکی به تیم ملی فوتسال ایران نمی کند. ما دور قبلی روی سکوی سوم جهان ایستادیم و همان موقع هم با همت و عشق بچه ها به فوتسال آن افتخار به دست آمد. در جام جهانی کلمبیا 24 تیم حضور داشتند و شرایط امکاناتی و لجستیکی تیم ملی ایران قطعا در همان رده آخر و بدترین در جام جهانی بود. حالا نمی خواهم خیلی اتفاقات گذشته را باز کنم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال درباره اتفاوت انتظارات و امکانات درباره تیم ملی فوتسال اضافه نمود: فوتسال ایران از نظر پتانسیل انسانی توانایی حضور در فینال جام جهانی و حتی رسیدن به عنوان قهرمانی جهان را دارد. منتهی داشتن نیروی انسانی کافی نیست و باید تدارکات و حمایت مادی و معنوی هم در حد عالی باشد. الان تیم ملی با تمام توان خود در مسابقات جام جهانی شرکت خواهد نمود. مثل همواره کوشش می کنیم پیروز باشیم و مردم را شاد کنیم. ولی جامعه فوتبال و فوتسال باید حقایقی که وجود داشته را هم بدانند. این تیم سال ها به حال خود رها شد. در حالی که ما برای تداوم پیروزیت ها احتیاج به هماهنگی و امکانات و اردوهای بهتر و مداوم داشتیم.

اخیرا رئیس فدراسیون فوتبال هم دستور پرداخت پاداش معوقه بازیکنان تیم ملی فوتسال را صادر نموده و هم چنین هماهنگی برای واکسینه شدن بازیکنان و اعضای کادر فنی را هم انجام داده است. علی اصغر حسن زاده با اشاره به این اتفاق مهم گفت: درباره عملکرد فدراسیون کنونی بعداز هشتاد روز نمی گردد نظر دقیق داد. باید منصف باشیم. پاداش ما مربوط به سه سال قبل است و مدیران قبلی آن را پرداخت نکردند. حالا ارزش 15 یا 20 میلیون تومان را با سه سال قبل مقایسه کنید. این یک حقیقت است اما حقیقت دیگر این است که این فدراسیون همین حالا هم نشان داده می خواهد نگاهش به فوتسال را عوض کند. ما امیدواریم که مدیریت اتفاقات عظیمی را برای فوتسال رقم بزند و برای همین پرداخت پاداش معوقه هم جا دارد با توجه به شرایطی سختی که فدراسیون دارد تشکر داشته باشم.

حسن زاده زاده اضافه نمود: اینکه مدیریت فدراسیون در کنار واکسینه شدن بازیکنان تیم ملی فوتبال هماهنگی برای واکسن زدن تیم ملی فوتسال را هم انجام داد و برای فوتسال هم پیگیری داشت تا بودجه حمایتی بگیرد جای قدردانی دارد. دستشان درد نکند. امیدواریم در سایر حوزه های مربوط به تدارک امکانات برای تیم های ملی و فوتسال ایران هم این نگاه مثبت در سال های آینده تداوم داشته باشد. آن وقت خواهید دید که فوتسال کارهای عظیمی در جهان انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1329

به "حسن زاده: سال هاست تیم ملی فوتسال را به حال خودش رها نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن زاده: سال هاست تیم ملی فوتسال را به حال خودش رها نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید