خبرنگاران بازتاب رزمایش ارتش ایران در رسانه های عراق

به گزارش کوه سفید، بغداد - خبرنگاران - رزمایش عظیم اقتدار دریایی 99 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسب ایام فاطمیه با رمز مقدس یا زهرا (س) روز چهارشنبه (24 دیماه) شروع شد، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق همانند رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای داشته است.

خبرنگاران بازتاب رزمایش ارتش ایران در رسانه های عراق

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، در حالی که رسانه های معتبر عراقی به اهمیت این رزمایش دریایی و سلاح های راهبردی که در آن به کار رفته، اهتمام نشان داده اند، کاربران در شبکه های اجتماعی عراق برخوردی احساسی تر داشته اند.

در این راستا روزنامه دولتی الصباح به عنوان پرشمارگان ترین نشریه عراق با اختصاص نیمی از صفحه روزنامه خود به این رزمایش عظیم ایران نوشت: شروع عظیمترین رزمایش ایران در دریای عمان و اقیانوس آرام.

این روزنامه افزود که ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در این رزمایش از ناو بالگردبر مکران که عظیمترین کشتی در تاریخ ایران است، بهره برده است.

تلویزیون العهد عراق نیز طول روزهای گذشته در گزارش های خبری روزانه، رزمایش عظیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را پوشش داده و در این راستا اعلام نموده است که رزمایش نظامی که ارتش ایران طی دو روز به نمایش گذاشت، آمادگی تهران برای مقابله با هرگونه ماجراجویی آمریکایی ها را به طور واضح و روشنی نشان داد.

در گزارش این رسانه آمده است که فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که در این رزمایش برای نخستین بار در تاریخ کشور از سلاح های راهبردی بهره برده اند.

روزنامه بین المللی الزمان نسخه چاپی بغداد نیز امروز نوشته است که رزمایش نظامی ایران از اقیانوس هند تا دریای عمان را در برگرفت و طی آن ارتش ایران از موشک های جدید کروز استفاده کرد.

خبرگزاری عراق نینا نیز در گزارشی با عنوان نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش اقتدار 99 را در دریای عمان و اقیانوس هند شروع کردند، نوشته است: در مرحله نخست این رزمایش که به صورت غیر مترقبه برگزار شده، یگان های سطحی، زیر سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش ایران به منطقه عمومی گسترش یافتند تا در ادامه تمرینات تخصصی، خود را برابر سناریو از پیش مشخص شده آماده نمایند.

خبرگزاری المعلومه عراق نیز در گزارشی با تیتر شلیک انواع موشک های کروز دریایی در رزمایش ارتش ایران این رزمایش را یکی از عظیمترین رزمایش های نظامی در سال های اخیر در ایران عنوان نموده است.

دیگر رسانه های رسمی و معتبر عراق علاوه بر گزارش خبری رزمایش، عکس ها و فیلم هایی در ارتباط با این رزمایش را نیز پخش نموده اند.

در سطح شبکه های اجتماعی، برخورد ها با رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران به گونه دیگری بوده است.

بعضی کاربران عراقی با تمسخر ترامپ و رفتن او از کاخ سفید درسایه قدرت روز افزون ایران، رزمایش عظیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را تودیع ترامپ دانسته و نوشته اند: این رزمایش به منزله تودیع ترامپ شکست خورده است!

کاربری به نام ذوالفقار که نشان می دهد با علاقه مندی فرایند رزمایش نظامی ارتش ایران را دنبال نموده نیز نوشته است: برای نخستین بار از زیردریایی فاتح ساخت ایران در رزمایش اقتدار 99، اژدر شلیک شد تا توانمندی دفاعی نیروی دریایی ایران را به نمایش بگذارد.

بعضی از کاربران عراقی نیز از اینکه جمهوری اسلامی ایران با این قدرت، رزمایش برگزار می نماید و همواره نیروهای خود را به حال آماده باش نگه می دارد اما عراق دست به این گونه تمرینات نظامی نمی زند، غبطه خورده اند.

شلیک انواع موشک های کروز دریایی سطح به سطح، شلیک اژدر از زیردریایی های بومی نیروی دریایی ارتش، تمرینات تخصصی تیم های عملیات ویژه در ساحل و دریا و همچنین انجام عملیات پهپادی و جنگال بخش هایی از رزمایش عظیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی سخنگوی رزمایش اقتدار دریایی 99 نیروی دریایی ارتش درباره این رزمایش گفت: با برگزاری این رزمایش خواهیم توانست قابلیت واکنش به موقع و موثر در مقابل شرایط احتمالی ناشی از تهدید دشمن را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم تا با برطرف نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بتوانیم عملکردی متناسب با سطح تهدید داشته باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1118

به "خبرنگاران بازتاب رزمایش ارتش ایران در رسانه های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازتاب رزمایش ارتش ایران در رسانه های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید