خوب بخوابید تا بیشتر عمر کنید

به گزارش کوه سفید، نتایج این پژوهش که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد که در صورت خواب کمتر از شش ساعت در شب، احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی در افرادی با شرایطی مانند فشار خون بالا یا دیابت نوع 2، دو برابر بیشتر است.

خوب بخوابید تا بیشتر عمر کنید

یک مطالعه جدید نشان داده است که خوابیدن کمتر از شش ساعت در شب می تواند در مبتلایان به بیماری های مزمن، خطر مرگ زودرس را دو برابر کند.

محققان دانشکده پزشکی ایالت پنسیلوانیا، در یک تحقیق، وضعیت سلامتی 16000 فرد بالغ بین 20 تا 74 سال را برای 20 سال پیگیری و آنالیز کردند.

نتایج این پژوهش که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد که در صورت خواب کمتر از شش ساعت در شب، احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی در افرادی با شرایطی مانند فشار خون بالا یا دیابت نوع 2، دو برابر بیشتر است.

خواب ناکافی همچنین با فراموشی، استرس و بی حوصلگی همراه است و در کنار آن، خطر چاقی، دیابت و مسائل تنفسی نیز افزایش می یابد.

این مطالعه همچنین نشان داد که کمتر از شش ساعت خواب در شب در افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سابقه سکته مغزی، امکان بروز سرطان را نیز همراه دارد.

هولیو فرناندز ـ. مندوزا، روانشناس خواب و نویسنده اصلی تحقیق، گفت: ما نمی گوییم که خواب کوتاه، دلیل سرطان است. ما می دانیم که افراد مبتلا به بیماری قلبی احتمالاً بیشتر دچار مسائل سیستم ایمنی و گسترش سرطان می شوند. این را هم می دانیم که بین خواب و سیستم ایمنی بدن، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. افراد محروم از خواب، دارای التهاب بالاتری هستند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد افراد در شروع بزرگسالی یا میانسالی که با خطر عوامل بیماری قلبی مانند فشار خون بالا یا حتی دیابت رودررو می شوند، در ادامه زندگی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که متوسط خواب ساکنان بریتانیا بین 5.78 تا 6.83 ساعت در شب است. میزان توصیه شده خواب در هر شب برای بزرگسالان، بین هفت تا نه ساعت است.

تخمین زده می گردد که 15 میلیون نفر در بریتانیا دستکم با یک بیماری مزمن درازمدت، دست به گریبان هستند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 90

به "خوب بخوابید تا بیشتر عمر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوب بخوابید تا بیشتر عمر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید