اقتصاد انگلیس جانی دوباره گرفت

به گزارش کوه سفید، رشد ماهانه اقتصادی انگلیس از دو درصد عبور کرد.

اقتصاد انگلیس جانی دوباره گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی گفت که در نتیجه کاهش محدودیت های کرونایی و پیشرفت در فرایند واکسیناسیون، اقتصاد این کشور در ماه آوریل 2.3 درصد رشد کرده که این عملکرد 0.6 درصد بیشتر از رشد ثبت شده بازه منتهی به ماه قبل بوده است. این رشد اقتصادی همچنین نیرومندترین رشد ماهانه یک سال اخیر انگلیس بوده است.

سال قبل اقتصاد انگلیس 10 درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد اقتصاد این کشور طی سه قرن اخیر و یکی از پایین ترین سطوح رشد در بین کشورهای اروپایی و دنیا بود. آمارهای تولید و تجاری رفته رفته شرایط امیدوار کننده تری پیدا کرده است به ویژه در حوزه تجارت خارجی، حجم تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا و آمریکا در مقایسه با ماه مارس افزایش محسوسی داشته و این مساله باعث امیدواری فعالان به تقویت رشد اقتصادی شده است.

در سه ماهه نخست امسال اقتصاد انگلیس 1.5 درصد کوچک شد اما انتظار می رود رشد سه ماهه دوم سال عددی مثبت باشد. با سرانجام موج دوم شیوع کرونا در انگلیس، بسیاری از کسب و کارها مجددا بازگشایی شده اند اما ظرفیت فعالیت آن ها هنوز به سطح قبل از شیوع همه گیری باز نگشته است.

در انگلیس به نام اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا، بیش از چهار میلیون مبتلا و 127 هزار کشته به ثبت رسیده است و تا به امروز حدود دو سوم جمعیت این کشور واکسینه شده اند. این کشور بیشترین میزان واکسیناسیون را در اروپا داشته است.

هیتش پتل- مدیر سبد دارایی در موسسه کیلتر اینوستورز گفت: یک بحران بهداشتی خیلی زود انگلیس و دنیا را فرا گرفت و باعث یک بحران تمام عیار اقتصادی شد. واقعیت این است که هیچ کشوری خود را آماده مواجهه با چنین چیزی نکرده بود و باید توجه کرد که ممکن است دوباره همه چیز خیلی بد شود. تمرکز و تلاش همه باید این باشد که امسال عملکرد اقتصادی بد سال قبل را نداشته باشیم اما واضح است که فعلا محدودیت ها ادامه پیدا خواهد کرد و این مساله کسب و کارها و خانوارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1432

به "اقتصاد انگلیس جانی دوباره گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد انگلیس جانی دوباره گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید