دبیر: برای دریافت پست بین المللی دلار نداریم، اما خدا را داریم

به گزارش کوه سفید، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد، این فدراسیون برای دریافت پست بین المللی دلار ندارد که هزینه کند.

دبیر: برای دریافت پست بین المللی دلار نداریم، اما خدا را داریم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علیرضا دبیر که میهمان آخرین برنامه سال 1398 دایره طلایی بود، گفت: حتماً ما را نقد کنید، راضی می شوم. قرار نیست تعریف من و تیم ما را کنید. ما را نقد کنید. رسالت این برنامه این است که برند کشتی را بالا بیاورد. اولین نفر هم من را نقد کنید. من و تیم ما آماده ایم که جوابگو باشیم. در مورد کرونا هم اول دعا می کنم شر این بلا از مملکت ما و جهان کنده شود. جدا از رعایت مسائل بهداشتی، دعا لازم است. در مورد قهرمانان یک خواهش دارم از همه قهرمانان، آقا تختی هیچ موقع نمی خواست تختی شود، آدمی بود که می خواست خوب باشد و خدا او را تختی کرد. او می دانست کجا باید چه کاری کند. الان نشستن در خانه، پهلوانی است. اگر آقا تختی بود همه را تشویق می کرد که در خانه بمانند و خودش هم در خانه می نشست. اکنون در خانه ماندن، جهاد است.

قهرمان المپیک 2000 سیدنی در مورد میزان بدهی های فدراسیون کشتی شرح داد: نزدیک به 57، 58 میلیارد تومان بدهی داریم. به آژانس هواپیمایی بدهکار بودیم. عده ای گفتند 27 میلیارد از این بدهی، مربوط به مالیات است. مالیات از حقوق کارمند کسر شده، اما پرداخت نشده است. اگر ممنوع الخروج نشدم و حسابم را به خاطر فدراسیون قبلی نبستند، تلاش وزارت ورزش بود. روز اولی که من آمدم، بیمه حساب های ما را بست. شش هفت ماه بیمه پرسنل ریخته نشده بود. یا بابت غذا، نورپرداری، خرید تشک ها بدهی وجود داشت که نزدیک یک میلیارد و اندی جریمه به آن ها خورده بود. یک آژانس هواپیمایی دو میلیارد و پنجاه میلیون طلبکار بود. به مسئول این آژانس گفتم یا قسط بندی کنیم که شاید دو سال طول بکشد یا درصدی تخفیف بده که فکر کنم 650 میلیون تخفیف داد و نقد طلبش را پرداخت کردیم. این میراثی است که به ما رسیده است و ان شاءالله جمعش می کنیم.

وی به اقدامات اجرا شده از سوی فدراسیون در این مدت اشاره کرد و گفت: ما تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش امضا کردیم. دهه 70 که ما خودمان کشتی می گرفتیم، یک میلیون کشتی گیر فعال در جمعیت 60 و اندی میلیونی داشتیم، اما امروز 45 هزار تا کشتی گیر بیمه شده داریم. یکی از دلایل این اتفاق این است که ارتباط با آموزش و پرورش نداشتیم. تفاهم نامه خوبی نوشتیم تا تشک ها به آموزش و پرورش برود. انتخابی تیم ملی و قهرمان کشوری نوجوانان ما حذف می شود و اشتراکی با آموزش و پرورش مسابقه برگزار می کنیم. تفاهم نامه ای هم با علوم پزشکی بستیم تا درباره آسیب های ورزشی به ما کمک کنند. در مورد خرید مکمل با یک شرکت که قرار است ما برایش تبلیغ کنیم و نزدیک به یک میلیارد به ما مکمل می دهد، قرارداد بستیم. یک قرارداد هم با دانشگاه شریف بستیم. همه اش در کشتی می گوییم ما خوبیم، خب به کجا می خواهیم برسیم؟ سه چهار ماه نشستیم با دوستان در دانشگاه، که تعیین کنیم 2024 و 2028 می خواهیم کجا برسیم. ما الان هم از روسیه عقبیم و هم از آمریکا. از من توقع نداشته باشید دروغ بگویم. همین کار را آمریکایی ها انجام دادند و با یکی از دانشگاه های شان قرارداد بستند. یکی هم با دانشگاه آزاد قرارداد بستیم برای ادامه تحصیل کشتی گیران و تیمداری آن ها و تشکیل آکادمی کشتی. مهم این است که این کار ها به مرحله عمل برسد.

دارنده پنج مدال کشتی آزاد جهان و المپیک در مورد انتقاداتی که درباره برگزاری لیگ برتر و مسابقات باشگاه های جهان به فدراسیون کشتی وارد شد، شرح داد: المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می شود و شش نفر آزاد و شش نفر فرنگی به المپیک می فرایند و دو سه نفر از بین آن ها مدال می گیرند و شاید فقط یک نفر طلا بگیرد. یعنی هر چهار سال یک نفر که طلا می گیرد وضعش خوب می شود. من نمی توانم اینهمه سرپرست، مربی و کشتی گیر را نادیده بگیرم. امیرحسین زارع را ببینید. او در لیگ خودش را نشان داد. من به کسی نمی گویم در لیگ کشتی بگیرد. به من ربطی ندارد. حسن یزدانی قراردادی که بست اصلاً قابل قیاس با جایزه مدال طلایش نیست. فکر نمی کنم غیر از جایزه دلاری روی سکویش که فدراسیون داد، او امسال بابت طلای جهانش جایزه دیگری گرفته باشد. حسن یزدانی 70 درصد پایش پاره بود. در مرور فن با یک کشتی گیر 57 کیلوگرم این اتفاق برایش افتاد. دکتر کیهانی گفت: شانس آوردی این اتفاق الان افتاد. یک بار در مورد حسن یزدانی گفتم فکر نکنید حریفان بیکار نشسته اند و او راحت طلای المپیک می گیرد.

در لیگ 40، 50 میلیارد پول می آید و تقسیم می شود.، وی با بیان این جمله ادامه داد: در سال های قبل می خواستند در دو روز لیگ را جمع کنند، ما در چهل و چند روز مسابقه برگزار کردیم. اسپانسر می خواهد دیده شود. می خواستیم هفت هشت روز بعد از المپیک لیگ را شروع کنیم که حالا با موضوع کرونا معلوم نیست چه می شود. انتخابی تیم ملی هم کاملاً متفاوت خواهد شد. لیگ هم کشتی گیرساز است، حتماً هم به چند نفر نمی سازد. نمی توانم وقتی به دو سه نفر نمی سازد، تعطیلش کنم. وظیفه ام این است که برند کشتی بالا بیاید، پخش زنده بیاید، اسپانسر بیاید و لیگ این کار ها را انجام می دهد.

علیرضا دبیر در مورد بودجه فدراسیون کشتی تأکید کرد: باید از سلطانی فر تشکر کنم، که در ریزترین موضوعات کشتی پیگیری می کند. در بحث لغو جام جهانی چند سفیر را سر خط کرد. همه ما سوار یک کشتی هستیم. چرا باید با وزارت ورزش دعوا کنم؟ او واقعاً حمایت کرده است، در حد خودشان. مشکل این است که بودجه کشتی کم بسته شده است. ما 29 سفر داریم، هزینه بلیت، اسکان و... هر سفر برای ما یک میلیارد هزینه دارد. دو میلیارد کمیته ملی المپیک می دهد و وزارت ورزش 12 میلیارد ما با دلار 15 هزار تومان باید خرج کنیم، دوستان ما با دلار سه هزار تومانی خرج کردند. زمانی که نایب رئیس کمیته ملی المپیک بودم، به فدراسیون کشتی پنج میلیارد تومان با دلار زیر سه هزار تومان کمک می کردیم. از صالحی امیری هم تشکر می کنم. این بودجه کفاف ما را نمی دهد، اما باز هم تشکر می کنم. آن ها خارج از بودجه خودشان هم جلو بفرایند، باید به دیوان محاسبات جوابگو باشند. اگر تشکر نکنم، بی معرفتی است. مسئول کار مدیریتی باید دغدغه اش این ها باشد.

وی در مورد بازسازی خانه کشتی گفت: روزی که من در فدراسیون معرفی شدم، یک مرداد بود. هشت صبح معرفی شدم و تیم جوانان تمرین داشت. سر تمرین رفتم. بعد از اینکه خوابگاه بچه ها را دیدم، فقط یک کلمه گفتم من از شما معذرت خواهی می کنم و قول دادم دفعه بعد اینجا را این طوری نمی بینید. وقتی از خانه کشتی شهیدصدرزاده تشک ها را جمع می کردیم گربه مرده و موش مرده پیدا می کردیم. من خجالت کشیدم. خدا محبت کرد آنجا قابل سکونت شد. شد خانه کشتی شهید هادی. من 22 سال پیش آنجا خودم در اردو بودم. وقتی رفتم تمرین از بچه های بزرگسال هم عذرخواهی کردم. سال ها ملحفه ها عوض نشده بود. همه ما کشتی گیران دیسک کمر داشتیم و بچه ها روی زمین می خوابیدند. بدون یک ریال کمک دولتی، الان که صورت شرایط کردیم، تعیین شد که نزدیک 17 میلیارد و 700 میلیون هزینه شده و بخش خصوصی کمک کرده بود. خدا به ما کمک کرد. الان خانه کشتی شهید ابراهیم هادی به جرأت بهترین خانه کشتی جهانست. اگر کسی مشابه آن را مثال زد، جایزه می دهم. تشکر می کنم از آقای طالقانی که اینجا را راه اندازی کرد و ما هم برای بازسازی وسیله شدیم.

وی در مورد شرایط آکادمی کشتی گفت: یک خانه کشتی نیمه ساز هم داریم که اسپانسر قبلی فدراسیون ساخته است. اصل کار خیلی خوب بوده، خدا خیرشان دهد، ولی طراحی بدی شده است. کار نیمه تمام است. نزدیک به 80 درصد کار اجرا شده و بین 25 تا 30 میلیارد برای راه اندازی پول می خواهد. کار پر از ایراد است. بغلش نزدیک 1000 متر زمین گرفته ایم و حتماً باید زمین بدنسازی دایر شود که آن هم 30 میلیارد هزینه می خواهد. حالا باید با اسپانسر جلسه داشته باشیم. این خانه کشتی حداقل 60 میلیارد پول می خواهد.

دبیر در مورد تلاش فدراسیون برای کسب پست بین المللی دوباره نیز گفت: سوریان محبت و قبول زحمت کرده است که آنجا پستی که نیاز داریم را به دست بیاوریم. ما از این دلار ها نداریم که مثل دوره قبلی هزینه کنیم. البته در آینده مباحث حقوقی آن هم دنبال می شود. 50 درصد اسم حمید سوریان می تواند کمک کند که این پست را بگیریم. درست است دلار نداریم، اما خدا را داریم. در مورد پست آسیایی هم از جدیدی خواهش کردیم که کمک کند و کننده ما شود. ما در تاریخ مان هفت هشت کشتی گیر تاپ داریم مثل حمید سوریان، رسول خادم، عبدالله موحد، حسن یزدانی و ... یکی از آن ها هم عباس جدیدی است. چهار پنج ماه هم هست اصلاً ارتباطی با هم نداشتیم. امثال جدیدی باید باشند. اگر آن ها بفرایند یکسری درجه دو و سه در کشتی می آیند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان صحبت هایش به تصمیماتی که در مورد هیئت های کشتی اتخاذ شده اشاره کرد و گفت: مباحث هیئت های کشتی را خیلی قهرمانان دنبال نکنند، چون ما اصول داریم و به دنبال مدیر هستیم. مدیری که کار اجرایی کرده و بتواند برای ما آورده داشته باشد. مثلاً از مازندران خیلی تماس می گرفتند. من با استاندار هم وارد صحبت شدم. باید مدیران بیایند که آن 45 هزار نفر کشتی گیر فعال را به یک میلیون نفر در بازه زمانی 10 ساله برسانیم. جدا از مسائل اخلاقی، رئیس هیئت اول باید مدیر باشد، قهرمان هم باشد چه بهتر. بحث هیئت ها برای ما جدی است. خدا کمک کند آن هایی که می توانند کمک کنند مسئولیت بگیرند. من از ثمربخش هم متشکرم که سال ها در هیئت کشتی مازندران تلاش کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 534

به "دبیر: برای دریافت پست بین المللی دلار نداریم، اما خدا را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر: برای دریافت پست بین المللی دلار نداریم، اما خدا را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید