رئیس جمهور آمریکا از کره شمالی برای بازگشت به آمریکا امید نداشت!، ترامپ با ملانیا وداع نموده بود

به گزارش کوه سفید، باب وودوارد، خبرنگار افشاگر واشنگتن پست در کتابی که به زودی منتشر می شود، نوشت، ترامپ بر این گمان بود که از سفرش به مرز غیرنظامی شده بین دو کره در 2017 برنمی شود.

رئیس جمهور آمریکا از کره شمالی برای بازگشت به آمریکا امید نداشت!، ترامپ با ملانیا وداع نموده بود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، باب وودوارد، روزنامه نگار واشنگتن پست در این کتاب نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خیلی شجاعت به خرج داد که می خواست در 2017 به منطقه مرزی غیرنظامی شده بین دو کره سفر کند، گرچه بدی آب و هوا در نهایت وی را مجبور ساخت تا به محل امن برگردد.

ترامپ هنگامی که هلیکوپتر مارین وان در جهت پرواز به سمت منطقه غیرنظامی شده سرعتش را کم کرد، پرسید: آنها می دانند من دارم می آیم، اینطور نیست؟

وودوارد نوشت، خلبان به دلیل مه غلیط و بدی شرایط آب و هوایی مجبور شده بود تا سرعت را کم کند.

ژنرال وینسنت بروکز، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در کره اطمینان داد که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که کره شمالی از سفر ترامپ به منطقه امنیتی مشترک موسوم به پانمونجوم، واقع در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره آگاه باشد.

ترامپ سپس به کادر داخل هلیکوپتر گفته بود: امروز صبح بوسه وداعی بر گونه ملانیا گذاشتم و گفتم شاید دیگر تو را نبینم. من اصلا نگران خودم نیستم. ترامپ سپس گفت: اگر اتفاقی برای رئیس جمهوری آمریکا بیفتد، بدترین اتفاقی است که ممکن است برای ما به عنوان یک کشور روی دهد.

وودوارد در ادامه نوشته است، ترامپ بعدا مجبور شده بود به دلیل شرایط بد آب و هوایی که هرگز هم مساعد نشد، به منطقه امن برگردد.

کوشش ناکام ترامپ برای سفر به منطقه غیرنظامی شده در 2017 و دلایل این ناکامی در همان روزی منتشر شد که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز قرار بود به ترامپ در منطقه غیرنظامی شده ملحق گردد اما به همان دلیل بدی آب و هوا منصرف شد و حالا تعیین شده که سفر ترامپ به منطقه مذکور از نظر ماهیت این سفر چقدر خطرناک بوده است.

کوشش ترامپ برای سفر به این منطقه در حالی قرار بود انجام گردد که کره شمالی در بالاترین سطح آماده باش قرار داشت و تنش در روابط آمریکا و کره شمالی بر سر ششمین و قدرتمندترین آزمایش اتمی پیونگ یانگ در بالاترین سطح خود قرار داشت.

وودوارد ادامه می دهد، ترامپ تصمیم گرفت تا به دلایل امنیتی بازگردد و این سفر را انجام ندهد اما نگران بود که این مساله او را ضعیف نشان دهد. ترامپ آن موقع گفته بود: می دانم که شما این تصمیم را گرفتید. شما این تصمیم را به دلایل امنیتی گرفته اید. اما این تصمیم ما را ضعیف نشان می دهد.

کمتر از دو سال بعد یعنی در ژوئن 2019، ترامپ به منطقه غیرنظامی شده رفت و مورد استقبال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نهاده شد. این ملاقات در منطقه پس از دو نشست در ژوئن 2018 و فوریه 2019 انجام شد.

وودوارد در بخشی از کتابش با اشاره به نامه ترامپ به رهبری کره شمالی در دوم ژوئیه 2019 آورده است: از اینکه از مرز عبور کردم و وارد کشور شما شدم، بسیار خوشحالم.

این روزنامه نگار جنجالی همچنین می گوید، به 27 نامه تبادل شده بین دو طرف که 25 مورد آن تا به امروز گزارش نشده، دسترسی یافته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 892

به "رئیس جمهور آمریکا از کره شمالی برای بازگشت به آمریکا امید نداشت!، ترامپ با ملانیا وداع نموده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آمریکا از کره شمالی برای بازگشت به آمریکا امید نداشت!، ترامپ با ملانیا وداع نموده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید