ریزش 7 هزار واحدی شاخص بازار سرمایه

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران : بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد های عظیم شروع به کار کرد.

ریزش 7 هزار واحدی شاخص بازار سرمایه

به گزارش به نقل از خبرنگاران، امروز یکشنبه (12اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد های عظیم و کوچک شروع به کار کرد.

در دومین روز معاملاتی هفته، شاهد شروعی همراه با فشار فروش و افت دسته جمعی قیمت ها در بیشتر نمادها هستیم. در این میان خبر تغییر نرخ تعسیر ارز بانکی ها، موجب شده که این گروه شروعی متعادل داشته باشد.

افت پنج هزار واحدی نماگر بورس در 10 دقیقه شروعین معاملات امروز

شاخص کل در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و 189هزار واحد نهاده شده است.

نمادهای وبملت، وپاسار و درازک بیش ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، شستا و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر فرایند حرکت شاخص گذاشته اند.

بیشتر نماد های دو گروه پالایشی و فلزات اساسی هم در کف قیمتی روزانه با صف فروش روبروند که در این میان شپنا و فولاد با صف فروش بالغ بر 55 و 44 میلیون سهمی دنبال می شوند.

خبر تغییر نرخ تسعیر ارز بانکی ها هم نتوانست تابلو معاملاتی این گروه را سبز پوش کند به طوری که عمده نماد های این صنعت همچون وتجارت و وبصادر با صف فروش روبرو اند و همانند روز های قبل بانک ملت و پاسارگاد تنها سبز پوش های گروه اند. وبملت رشد 1 درصدی دارد و در قیمت 454 تومان دنبال می گردد. وپاسار جهش قیمتی بیش از 2 درصدی را تجربه می نماید.

در ساعت 9 و 30دقیقه شاخص کل بورس پس از افت 7هزار و 856واحدی (0.7درصد) در ارتفاع یک میلیون و 186هزار واحد نهاده شد و شاخص کل هم وزن با افت 0.1درصدی روبرو شد.

آخرین قیمت 19نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن ها افزایش یافته و 329نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده اند.

نمادهای وبملت، وتجارت، برکت،شستا، وبصادر،فملی و وپاسار در گروه پرتراکنش ترین های بورس و نمادهای وسپهر،کرمان، بپیوند،آریا، #بگیلان، مادیرا و شگویا در گروه پرتراکنش ترین های فرابورس نهاده شدند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود 415میلیارد تومان رسید. حقیقی ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود 150میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

جمع صف های خرید حدود 295میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش 6هزار و 80میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و 780میلیارد تومان می رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمکا به چشم می خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده 260میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، سیتا و غگیلا در نوبت انتظار است.

ارزش 10صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع 260میلیارد تومان (87درصد کل) و 10صف فروش برتر هزار و 315میلیارد تومان (22درصد کل) می گردد، همچنین حجم صف های خرید در 6نماد و حجم صف های فروش در 178نماد بیش از 10میلیارد تومان بوده است؛ لازم به ذکر است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان غگیلا به 8.4درصد کل تعداد سهام آن می رسد.

فلزات اساسی کم اقبال ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش 585میلیارد تومان است و پس از آن گروه خودرو و ساخت قطعات قرار گرفته است که برآیند سفارشات فروش آن 470میلیارد تومان می گردد. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود 21درصد از 6هزار و 420میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش نهاده شده اند. در مجموع 440میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف ها به آن 1466درصد است و با فرض معامله کامل صف ها ارزش معاملات به 6هزار و 855میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1330

به "ریزش 7 هزار واحدی شاخص بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش 7 هزار واحدی شاخص بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید