سرنوشت عجیب ساکنان شهرکی در کرمان ، آیا مشهد در نوروز گنجایش 10 میلیون زائر را دارد؟

به گزارش کوه سفید، پیش بینی مسئولان استانی این است که باتوجه واکسیناسیون گسترده کرونا، سفر های نوروزی به ویژه با مقصد مشهد، امسال دوباره رونق گیرد و بار دیگر زائران در آستانه سال تحویل در مشهد حضوری گسترده و چشمگیر داشته باشند.

سرنوشت عجیب ساکنان شهرکی در کرمان ، آیا مشهد در نوروز گنجایش 10 میلیون زائر را دارد؟

گروه استان های خبرنگاران، علی توسلی قمصری، نوروز هر سال همه مسئولان و مردم مشهد به چشم می بینند که اگر ساختار شهرشان اصلاح نشود، در صورت افزایش جمعیت چه بلایی سر آن می آید. این تجربه هم ضرورت توجه به اصلاح ترافیک و خیابان ها را بیشتر می کند و هم اینکه مسئولان باید فکری برای تمرکززدایی از این شهر داشته باشند. مساله ای که باید با کوچ صنایع از این شهر و تبدیل کردن آن به شهری صرفا مذهبی و فرهنگی، صورت گیرد.

پیش بینی مسئولان استانی این است که باتوجه واکسیناسیون گسترده کرونا، سفر های نوروزی به ویژه با مقصد مشهد، امسال دوباره رونق گیرد و بار دیگر زائران در آستانه سال تحویل در مشهد حضوری گسترده و چشمگیر داشته باشند. به همین دلیل است که ستاد اجرایی خدمات سفر در استانداری خراسان رضوی از اول اسفند تشکیل شده تا مشهد را برای پذیرایی از زائران نوروزی آماده کنند.

استقبال کارگران شهرداری یاسوج از نوروز، با جیب های خالی

مشکل عدم پرداخت معوقات کارگران شهرداری یاسوج موضوع تازه ای نیست طی یک سال گذشته، کارگران شهرداری یاسوج چندین بار به خاطر مطالباتشان جلویِ استانداری کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند به امید آنکه شاید مسئولان ارشد دولت در استان بتواند دردی از دردهایشان را کمتر کند، تجمعاتی که اکنون به نظر می رسد نه تنها سودی برای کارگران شهرداری یاسوج نداشت؛ بلکه آنان باید همچنان با شرایط بسیار سخت بخاطر بیمه شغلی شان با این شغل سَر کنند.

در حالی که تنها 2 هفته دیگر به عید نوروز و آغاز سال نو به جای مانده است شرایط موجود کارگران شهرداری اصلأ خوب نیست و بیش از چند ماه است که حتی یک ریال حقوق دریافت نکرده اند.

افتتاح پروژه آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد چه زمان عملی می شود؟

کاهش بارندگی ها از سال های گذشته تا به امروز در سطح شهرستان کهگیلویه سبب مهاجرت قشر زیادی از روستاییان و نیز شهرنشینان به خارج از شهرستان شده و مشکل کم آبی و بی آبی در این سال ها به معنای واقعی سبب فرار مردم شده است و این چنین شرایطی اگر تداوم داشته باشد به زودی شاهد روستا های خالی از جمعیت زیادی در این شهرستان هستیم پس اهمیت پروژه آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده برای اهالی این چهار شهر به ویژه روستا های در راستا این پروژه بسیار مهم و حیاتی است.

در سال های گذشته شهر های دهدشت، سوق، چرام و لنده به خاطر کمبود بارندگی ها دچار تنش آبی شده و تابستان های بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و این تنش آبی همچنان وجود دارد، بر این اساس و به خاطر رفع کردن مشکل تنش آبی و جبران کمبود آب، پروژه آبرسانی به این چهار شهر از طریق سد کوثر در اردیبهشت 96 کلنگ زنی شده و براساس برنامه زمان بندی شده قرار بود تا سال 1400 به طور کامل به بهره برداری برسد، اما علی رغم تمامی برنامه ریزی های صورت گرفته این پروژه هنوز حتی به نیمه راه خود نرسیده است.

هیات دولت جمعه به گلستان سفر کرده بود و 111 طرح با اعتبار بیشتر از 25 میلیارد تومان در این سفر برای توسعه استان گلستان به تصویب رئیس جمهور و اعضای هیات دولت رسید. استانداری گلستان قرار است بیشترین بودجه مصوب در این سفر استانی را به بخش کشاورزی اختصاص دهد. پس از آن مسائل آبی و سامان دهی خلیج گرگان و جزیره آشوراده، در اولویت های بعدی بودجه ریزی قرار گرفته اند.

توسعه گردشگری در آشوراده بر چه مبنایی باشد؟

اهمیت حفاظت از محیط زیست خلیج گرگان و جزیره آشوراده است که باعث شده هیات دولت برای آن اهمیت ویژه ای قائل شوند. رئیسی در این سفر از این منطقه بازدید کرده و به مسئولان محیط زیست استان تکلیف کرده که اقدامات لازم برای لایروبی خلیج را هرچه سریعتر انجام دهند. او مهلت 10 روزه هم برای رفع مسائل اداری برای بهره برداری از جزیره آشوراده هم معین کرد. به اذعان رئیس جمهور این جزیره ثروت بزرگ و خدادادی است که باید برای کل کشور به شکلی مفید و موثر بهره برداری شود.

سرنوشت عجیب ساکنان شهرک 14 معصوم

چندی پیش روستایی در حاشیه شهر کرمان را به نام شیشه گر به سبب ساخت و ساز های غیرمجاز در زمین های دولتی تخریب کردند و به جای آن کمربند سبز شهری را بنا کردند. این منطقه، خانه درست و حسابی نداشت. بیشتر بیغوله هایی بودند که برای خالی نبودن عریضه ساخته شده بودند.

اما چند ماه بعد شهرداری مصادف شد با راه اندازی واقعی پایانه نو مسافربری کرمان، پایانه ای که نیاز بود هرچه سریع تر از داخل شهر به قسمتی در حاشیه شهر فرستاده شود. اما پایانه نو که از اول نیز قرار بود با شکل و شمایل نو ساخته شود، برای ایجاد مجتمع های مختلف خود دست اندازی به زمین های آن سوی بلوار شاهد را نیز آغاز کرد. تعدادی از خانه ها که اعلام شد متصرفی بودند بازپس گرفته شد و به سرمایه گذار پایانه فروخته شد تا جایگاه سوخت پایانه ساخته شود.

اما قصه هنوز ادامه دارد، محدوده روبروی پایانه مسافربری نو کرمان از دیر باز کوره پزخانه هایی را در خود داشته که به گفته مردم جزو املاک شخصی آنان محسوب می شود. دولت به کنندگی آن شهرداری کرمان، در کوتاه ترین زمان ممکن اخطار تخریب واحد های مسکونی ساخته شده در شهرک 14 معصوم را در برنامه قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1736

به "سرنوشت عجیب ساکنان شهرکی در کرمان ، آیا مشهد در نوروز گنجایش 10 میلیون زائر را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت عجیب ساکنان شهرکی در کرمان ، آیا مشهد در نوروز گنجایش 10 میلیون زائر را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید