سیب زمینی به اندازه کربوهیدرا ت های صنعتی برای ورزشکاران مفید است

به گزارش کوه سفید، مصرف پوره سیب زمینی توسط ورزشکاران برای انجام تمرینات حرفه ای به اندازه مصرف انواع کربوهیدرات های صنعتی توسط این افراد مفید است و تاثیرات مثبتی روی آن ها دارد.

سیب زمینی به اندازه کربوهیدرا ت های صنعتی برای ورزشکاران مفید است

به گزارش تا به امروز اطلاعاتی در خصوص تاثیر مثبت مصرف سیب زمینی در ورزشکاران منتشر شده بود. اما محققان نمی دانستند که مصرف این ماده به اندازه انواع ژل های کربوهیدرات تاثیرگذار و مثبت است.

مصرف پوره سیب زمینی مخصوصا به نفع ورزشکارانی است که برای ساعت های متمادی تمرینات ورزشی مختلفی انجام می دهند و باید عملکرد و توانایی جسمانی خود را به سرعت ارتقا بخشند تا بدن آن ها برای مسابقات حرفه ای آماده باشد.

پژوهشی که در این زمینه توسط محققان دانشگاه ایلینویز انجام شده حاکی است سیب زمینی می تواند جایگزینی برای انواع گران قیمت کربوهیدرات های صنعتی باشد، زیرا یک ماده غذایی ارزان قیمت محسوب می گردد که خواص تغذیه ای ارزشمندی دارد و به بهبود سوخت و ساز بدن نیز یاری می نماید.

این آنالیز با همکاری 12 داوطلب انجام شده که هر هفته به طور متوسط 267 کیلومتر را با دوچرخه رکاب می زنند و ورزشکار حرفه ای محسوب می شوند. افزایش مصرف سیب زمینی توسط همه این افراد باعث شده تا توانایی های بدنی آن ها ارتقا یابد.

منبع : فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 180

به "سیب زمینی به اندازه کربوهیدرا ت های صنعتی برای ورزشکاران مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب زمینی به اندازه کربوهیدرا ت های صنعتی برای ورزشکاران مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید