شرکت های دانش بنیان 300 هزار شغل ایجاد کردند

به گزارش کوه سفید، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال گذشته با فعالیت شرکت های دانش بنیان بیش از 300 هزار شغل در کشور ایجاد شد.

شرکت های دانش بنیان 300 هزار شغل ایجاد کردند

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، سورنا ستاری روز سه شنبه در سفر به قزوین که به منظور افتتاح چند طرح دانش بنیان و پژوهشگاه علمی انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فعالیت شرکت های دانش بنیان بستر خوبی برای ارائه ایده های برتر و تولید محصولات تجاری ایجاد شده و جوانان می توانند برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته سرمایه گذاری خوبی در بخش خودرو اجرا شده و ما هم حمایت می کنیم تا امسال با تولید موتور یورو 6 بتوانیم بخشی از نیازهای خود را تأمین کنیم.

تأمین امنیت غذایی را جدی می گیریم

ستاری تصریح کر: در معاونت علم و فناوری به امنیت غذایی اهمیت بیشتری می دهیم و تولید بذر نهال از جمله رویکردهای مهم است و کشت بافت و نهال عاری از ویروس از کارهای در اولویت است.

فعالیت 5300 شرکت دانش بنیان

وی اعلام نمود: در بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی شده که دانش علمی برای ما مهم است.

ستاری یادآور شد: در حال حاضر 5300 شرکت دانش بنیان داریم که در سال قبل 300 هزار شغل ایجاد کردند و میزان فروش آنها هم 120 میلیارد تومان بود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: تا به امروز 150 هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های دانش بنیان است و امسال هم رشد 50 درصدی شرکت های دانش بنیان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه استان پتانسیل خوبی در عرصه شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی دارد، اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان اجرا شده و آینده خوبی متصور است و ما هم حمایت خواهیم کرد تا برنامه های خوبی در این راستا صورت گیرد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 787

به "شرکت های دانش بنیان 300 هزار شغل ایجاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان 300 هزار شغل ایجاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید