طرح سناتورهای آمریکایی برای تحریم شرکت های همکار با نورد استریم 2

به گزارش کوه سفید، چند سناتور آمریکایی طرحی را ارائه نموده اند که خواهان تحریم تمام شرکت های همکار با پروژه نورد استریم2 است.

طرح سناتورهای آمریکایی برای تحریم شرکت های همکار با نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، بر اساس گزارش یک رسانه خبری تد کروز، جین شاهین و جان باروزو از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه تام کاتن و ران جانسون، دو سناتور دیگر این مجلس، امروز پنجشنبه طرحی را معرفی نموده اند که خواهان تحریم تمام شرکت های همکار با پروژه نورد استریم2 است.

بر اساس این طرح تمام شرکت هایی که ارائه نماینده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم2 روسیه باشند تحریم خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، طرح جدید معرفی شده از سوی این قانون گذاران روشن نموده که تحریم هایی که به پروژه نورد استریم2 مربوط می شوند بر کشتی هایی اعمال خواهد شد که در نصب تمام خطوط لوله در این پروژه فعالیت می نمایند.

بر اساس این گزارش، این تحریم ها همچنین بر (شرکت هایی) که تهیه این کشتی ها را تسهیل می نمایند، یا تجهیزات بند ر گاهی و یا امکان اتصال این خطوط را برای این کشتی ها فراهم می نمایند نیز اعمال خواهد شد.

این گزارش همچنین اذعان می نماید که این تحریم ها همچنین شامل حال شرکت هایی خواهد شد که ارائه نماینده گواهینامه به نورداستریم2 به منظور شروع عملیات هستند.

نورد استریم 2 یک پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است 1.942 تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و به وسیله آب های منطقه ای یا مناطق انحصاری مالی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

آمریکا در این زمینه کوشش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند. این کشور به همراه بعضی کشورهای اروپایی مدعی است که این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می آورد و به همین دلیل، در سال 2019، تحریم هایی را علیه شرکت هایی وضع کرد که در این پروژه مشارکت داشتند. (جزئیات بیشتر)

با این حال، تحریم های آمریکا، واکنش اتحادیه اروپا را به همراه داشت و اینگونه اقدامات واشنگتن را دخالت در حاکمیت ملی و منطقه ای خواندند.

پایگاه راشاتودی، هفته گذشته پس از آنکه اقدامات پیشین آمریکا نتوانست به متوقف شدن اجرای این خط لوله منجر گردد گزارش داد که بعضی سناتورهای آمریکایی در کوشش هستند تا با اعمال تحریم های بیشتری به منظور جلوگیری از تکمیل شدن این خط لوله را در نظر بگیرند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز هفته گذشته، پنجشنبه، اظهار داشت که مسکو هرگونه تحریم علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را یک رقابت غیرمنصفانه و نقض قوانین بین الملل می داند. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی کرملین همچنین توضیح داد که روسیه در برنامه و طرح های خود برای اجرای پروژه نورد استریم هیچ گونه تغییری ایجاد ننموده است.

وی در این خصوص شرح داد: رویکرد ما در قبال هرگونه تحریم تعیین است. این رویکرد تغییری ننموده است. (رویکرد) کاملاً منفی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 728

به "طرح سناتورهای آمریکایی برای تحریم شرکت های همکار با نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سناتورهای آمریکایی برای تحریم شرکت های همکار با نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید