طرز تهیه کیک توپی شکلاتی

به گزارش کوه سفید، امروز می خواهیم روش تهیه کیک توپی را یاد بگیریم. درست کردن این کیک خانگی خوشمزه بسیار آسان است و نیازی به مواد زیادی هم ندارد. اولین بار این نوع کیک در سال 2008 در ایالت جورجیا توسط فردی به نام Angie Dudley aka Bakerella درست شده است و تا امروز که 11 سال از آن موقع گذشته در رستوران ها و سوپرمارکت های زیادی یافت می گردد. و البته خیلی ها هم خودشان در خانه درست می نمایند. زیبایی کیک های توپی در این است که می توان آن ها را به شکل دسته گل درآورد. پس نتیجه می گیریم که از این کیک می توانیم به عنوان هدیه برای کسی که دوستش داریم استفاده کنیم. درست کردن این کیک کار راحتی است اگر من توانسته ام آن را درست کنم پس شما هم می توانید.

طرز تهیه کیک توپی شکلاتی

با استفاده از روش تهیه مرحله به مرحله زیر با هم کیک توپی درست کنیم.

مرحله اول: مواد مورد احتیاج

1 عدد پودر کیک یا مواد کیک به دلخواه

1/3 پیمانه خامه فرم گرفته

شکلات در رنگ های مختلف (می توانید هم از شکلات های تخته ای و هم از شکلات های چیپسی بهره ببرید)

مرحله دوم: خرد کردن کیک

بعد از این که کیک آماده شد آن را داخل ظرف بزرگی کاملا خرد کنید. می توانید کیک را داخل پلاستیک زیپ دار بریزید و با دست له کنید. باید کیک را کامل خرد کنید. در این دستور ما نصف کیک را خرد نموده ایم. با نصف کیک 12 الی 13 عدد کیک توپی می توان درست کرد. می توانید برای خرد کردن کیک از مخلوط کن هم بهره ببرید اما باید مراقب باشید که کیک ها هنگام مخلوط کردن از داخل ظرف بیرون نریزد.

مرحله سوم: فراستینگ یا خامه فرم گرفته

اکنون خامه فرم گرفته را اضافه کنید. ابتدا 2 یا 2/5 قاشق غذاخوری سر پر خامه اضافه کنید که برابر است با 35 گرم. اگر می خواهید تمام کیک را بهره ببرید باید 1/3 پیمانه خامه را به آن اضافه کنید. سپس با دست مواد را ورز دهید تا به شکل خمیر در بیاید و مواد کاملا به هم بچسبد.

مرحله چهارم: به شکل توپ درآوردن مواد کیک

حالا می خواهیم مواد کیک را به شکل توپ دربیاوریم. برای هر کدام از توپ ها به اندازه 2 قاشق غذاخوری مواد ضروری است. ابتدا مواد را با دست ورز دهید سپس آن ها را کف دست به شکل توپک های کوچک در بیاورید. و در نهایت آن ها را روی سینی که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.

نکته: قبل از هر چیزی مطمئن شوید که دست ها کاملا تمیز هستند.

مرحله پنجم: ذوب کردن شکلات و قرار دادن کیک ها روی سیخ های چوبی

در این مرحله باید شکلات ها را آب کنیم. برای ذوب کردن شکلات می توانید هم از روش مایکروفر بهره ببرید و هم از روش بن ماری. بعد از این که شکلات ها کاملا ذوب شدند سر سیخ های چوبی را به شکلات آغشته کنید و بلافاصله داخل کیک های توپی فرو کنید. مراقب باشید که سیخ ها از آن طرف کیک بیرون نزند. شکلات های اضافه روی سیخ های چوبی را با دست پاک کنید. اکنون سیخ ها را داخل یک عدد اسفنج فرو کنید و به مدت 10 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. با قرار دادن کیک ها داخل یخچال شکلات سفت می گردد و کیک کاملا به سیخ چوبی می چسبد.

نکته: وقتی کیک های توپی را از روی کاغذ روغنی بر می دارید قسمت زیرین آن کمی مسطح است. سیخ های چوبی را درست در همان قسمت قرار دهید.

مرحله ششم: شکلاتی کردن کیک های توپی

بعد از این که کیک ها کاملا به سیخ های چوبی چسبیدند باید آن ها را شکلاتی کنیم. ابتدا شکلات بیشتری آب کنید. می توانید از رنگ های متنوع بهره ببرید. سپس کیک ها را داخل شکلات ذوب شده بچرخانید در صورت احتیاج از قاشق برای شکلاتی کردن کیک ها بهره ببرید. و در آخر با انگشت چند ضربه روی سیخ چوبی بزنید تا شکلات های اضافی روی کیک نماند. می توانید شکلات ها را داخل ظرف های عمیق تری بریزید و فقط کیک ها را داخل شکلات فرو نموده و بیرون بیاورید و احتیاجی به چرخاندن کیک ها نباشد. در آخر سیخ ها را دوباره روی اسفنج قرار دهید تا شکلات روی کیک خودش را بگیرد.

مرحله هفتم: تزئین کیک ها

در این مرحله می خواهیم کیک ها را با شکلات تزئین کنیم. برای تزئین روی کیک ها بهتر است از شکلات های رنگ های متضاد بهره ببرید. مقداری شکلات داخل پلاستیک بریزید و گوشه پلاستیک را قیچی کنید. البته می توانید از قیف و ماسوره هم بهره ببرید. اگر می خواهید روی کیک ها آجیل و مغزیجات قرار دهید باید این کار را بلافاصله بعد از تزئین و قبل از این که شکلات ها کاملا سفت شوند انجام دهید.

منبع: بدونیم
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 909

به "طرز تهیه کیک توپی شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک توپی شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید