مرگ دو کارگر در معادن سنگ آهن خواف، جزئیات حادثه در دست آنالیز است

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/خراسان رضوی بخشدار بخش سنگان شهرستان خواف گفت: وقوع حادثه به علت عدم رعایت نکات ایمنی توسط معدن کاران و سهل انگاری شرکت پیمانکاری بوده است.

مرگ دو کارگر در معادن سنگ آهن خواف، جزئیات حادثه در دست آنالیز است

حمیدرضا طاهری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فوت دو تن از معدن کاران در معدن سنگان خواف در پی وقوع سانحه، مطرح نمود: این حادثه در یکی از معادن پلاسری سنگ آهن سنگان حوالی ساعت 22 شب گذشته، 22 آذر ماه، رخ داد و دو معدن کار جهت تمیز کردن قیف دستگاه سپراتور بدون اطلاع به درون دستگاه رفته بودند که متاسفانه دچار سانحه شدند و تاریکی شب هم در کاهش سطح ایمنی مؤثر بوده است.

وی اضافه کرد: جزئیات این حادثه در دست آنالیز است اما آنچه مشخص است، این معدن کاران نیروهای به کار گرفته توسط یک شرکت پیمانکاری بوده اند و وقوع حادثه به علت عدم رعایت نکات ایمنی توسط معدن کاران و سهل انگاری شرکت پیمانکاری بوده است.

طاهری با اشاره به تکرار حوادث در این معدن در سال های اخیر گفت: در تمام معادن سنگ آهن موجود در بخش سنگان احتمال بروز اتفاقات وجود دارد اما تا جایی که توانستیم کوشش نموده ایم از بروز این حوادث تلخ جلوگیری گردد؛ به همین منظور از مدیران معادن و مدیران بخش های ایمنی دعوت شده و تاکید نموده ایم تا شرایط لازم برای ایمنی فراهم گردد تا برای نیروها مسئله ای پیش نیاید.

بخشدار بخش سنگان شهرستان خواف اظهار کرد: متاسفانه بعضی از پیمانکاران و نیروهای شاغل در معادن بی احتیاطی می نمایند، این اتفاق تلخی که رخ داد تنها با یک اطلاع رسانی ساده می توانست از بروز آن جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1071

به "مرگ دو کارگر در معادن سنگ آهن خواف، جزئیات حادثه در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ دو کارگر در معادن سنگ آهن خواف، جزئیات حادثه در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید