فوتبال ایران از سوءمدیریت لطمه خورده است

به گزارش کوه سفید، علیرضا پورمند در مصاحبه با خبرنگاران در مورد نیم فصل اول لیگ بیست و یکم گفت: فوتبال ایران روزهای خوبی را سپری نمی کند. اعتقاد دارم لیگ ما نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفیت سیر نزولی داشته است. حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس هم به فوتبال ملی ما آسیب خواهد زد و هم باعث خواهد شد لیگ ما باز هم کیفیتش پایین تر بیاید. استانداردها در فوتبال ما رعایت نمی گردد و این مساله هم باعث افت فوتبال ما شده است.

فوتبال ایران از سوءمدیریت لطمه خورده است

وی در خصوص عملکرد تیم استقلال در نیم فصل اول گفت: آبی ها در چند سال گذشته به لحاظ مدیریتی ثبات نداشتند. نحوه قرارداد و پرداخت مبالغ بازیکنان در زمان مقرر انجام نمی شد و این یکی از مسائل اصلی استقلال بود اما به لحاظ فنی مجیدی کار بزرگی در استقلال انجام داد. آمار 21 گل زده و 5 گل خورده نشان می دهد که این تیم در تمام خطوط عملکرد خوبی داشته است اما هنوز نقاط ضعفی دارد که باید برای نیم فصل دوم آنها را رفع کند.

کاپیتان پیشین تراکتور اعلام نمود: آبی ها نباید خروجی زیادی داشته باشند. این اتفاق در چند سال گذشته به استقلال ضربه زده است. کادر فنی باید نقاط ضعفش را ترمیم کند مسأله ای که در چند سال گذشته پرسپولیس رعایت کرد و چند بار به قهرمانی دست یافت. عملکرد مجیدی در استقلال خوب بوده است و اگر بتواند همین فرایند را ادامه بدهد به طور حتم به قهرمانی امیدوار خواهد بود.

پورمند در خصوص شرایط پرسپولیس هم گفت: یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در چند فصل گذشته نداشتن جابجایی های زیاد بوده است، آنها تنها به ترمیم نقاط ضعف می پرداختند. فراز و نشیب زیاد داشتند ولی عملکرد خوبی در لیگ از خود به جا گذاشتند. فاصله امتیازی قرمزپوشان تهرانی با صدرنشین زیاد نیست و این نشان می دهد شرایط این تیم رو به بهبود است. یحیی گل محمدی اگر بتواند در نیم فصل نقاط ضعفش را ترمیم کند رقیب بسیار جدی برای قهرمانی استقلال خواهد بود. دو تیمی که این روزها همچون سال های پیش رده های اول و دوم جدول را به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص گل های خورده استقلال هم گفت: درست است آبی پوشان عملکرد خط دفاعی شان عالی بوده است اما گل هایی که خورده اند تا حدودی بچگانه بوده، مقابل آلومینیوم بعد از 90 دقیقه نباید بازیکن دچار اشتباه فاحشی گردد. در شأن استقلال نیست که چنین گل هایی را دریافت کند اما در مجموع هم استقلال و هم پرسپولیس نمایش قابل قبولی داشتند.

کاپیتان پیشین تراکتور در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان و اینکه بعضی ها اعتقاد دارند این مساله به نفع فوتبال خواهد بود، گفت: حذف سرخابی ها از آسیا به نفع هیچکس نیست، هدف یک رقابت سالم است، حتی اگر عملکرد ضعیفی داشته باشیم. ما در آسیا هم قهرمان شده ایم و هم به فینال راه پیدا نموده ایم اما متأسفانه مسائلی وجود دارد که باعث شده دو تیم پرطرفدار ایران در آسیا از گردونه رقابت ها حذف شوند.

پورمند تاکید نمود: فوتبال ما از بحث مدیریتی آسیب دیده، تحصیلنموده های خوبی داریم که از آنها استفاده نمی کنیم. ایرادات AFC در شأن فوتبال ما نیست. متأسفانه بعضی مسائل فوتبالی که ایجاد شده فرافوتبالی است، بحث ترانزیت، اینترنت و مسائلی دیگر باعث شده تا سرخابی ها نتوانند در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند.

وی در خاتمه اعلام نمود: امیدوارم هر چه زودتر این مسائل رفع گردد، فوتبال ما به حضور در آسیا احتیاج دارد. باید تیم های استقلال و پرسپولیس در آسیا باشند تا شاهد رونق فوتبال مان هم در آسیا و هم در کشور خودمان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1697

به "فوتبال ایران از سوءمدیریت لطمه خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران از سوءمدیریت لطمه خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید