نگاهی به کتاب حاء. سین. نون

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/خراسان رضوی کارشناس مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: داستان این کتاب سعی دارد تا ماجرای صلح امام حسن(ع) را با توجه به محورهای عملیاتی و اندیشه ای جبهه معاویه تعریف و ابعاد تازه ای از پیروزی امام حسن(ع) را در کنار روایت مظلومیت امام حسن(ع) نشان دهد.

نگاهی به کتاب حاء. سین. نون

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سمیرا اسدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: کتاب حاء. سین. نون را سید علی شجاعی در 163 صفحه به رشته تحریر درآورده است که توسط انتشارات نیستان در نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عرضه می گردد.

وی افزود: نویسنده، این رمان 160 صفحه ای را در 16 فصل نوشته است که عناوین هر فصل از آن به ترتیب از حروف سازنده عبارت حسن منی و انا من حسن. آغاز می گردد. نکته قابل توجه در نگارش این رمان، نگاه نویسنده به بهره مندی از حوادث و رویدادهای تاریخی برای ساخت روایت خود است.

کارشناس مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، توضیح داد: شجاعی در این رمان که برای نگارش آن 55 منبع را مورد مطالعه قرار داده، نشان داده است که صلح امام دوم شیعیان با معاویه از دو منظر نمایان گر پیروزی امام حسن(ع) و شکست معاویه بوده است. نخست این که این صلح جنگ تحمیلی معاویه به امام حسن(ع) برای انتقام فتح مکه را ناکام گذاشت و دوم این که، پیروزی امام حسن(ع) برای ناکام گذاشتن خواست معاویه بود.

وی افزود: به عبارت دیگر داستان این کتاب سعی دارد تا ماجرای صلح امام حسن(ع) را با توجه به محورهای عملیاتی و اندیشه ای جبهه معاویه تعریف و ابعاد تازه ای از پیروزی امام حسن(ع) را در کنار روایت مظلومیت امام حسن(ع) نشان دهد. زبان نگارشی به کار رفته در این رمان توسط شجاعی را باید ادامه کوشش های او در عبارت سازی متناسب با موقعیت رخداد یک واقعه در آثار ادبی دانست که پیش از این نیز در آثاری مانند فصل شیدایی لیلاها تجربه شده است.

اسدی گفت: شجاعی در متن این کتاب پیروز به خلق زبانی فاخر و در عین حال ساخته و پرداخته خود رسیده است که نمونه شاخص آن، استفاده از ضرب المثل هایی است که تار و پودش برگرفته از زبان عربی است و تا به امروز کمتر توسط مخاطب فارسی زبان شنیده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 383

به "نگاهی به کتاب حاء. سین. نون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کتاب حاء. سین. نون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید