پیاده روی اربعین می تواند باعث تحول در علوم انسانی گردد

به گزارش کوه سفید، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: معتقدیم که راهپیمایی اربعین یک پدیده جدید است که می تواند موجب تحول علوم انسانی گردد.

پیاده روی اربعین می تواند باعث تحول در علوم انسانی گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران،حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی در همایش سراسری اربعین که امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید، گفت: این سومین همایش اربعین است که با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه های بین المللی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: من می خواهم درباره چرایی اینکه دانشگاه و هیئت علمی به مسئله اربعین باید بپردازد صحبت کنم. ما به عنوان دانشگاهی که تمرکز اصلی مان روی پدیده های اجتماعی و علوم انسانی است معتقدیم که راهپیمایی اربعین یک پدیده جدید است که می تواند موجب تحول علوم انسانی گردد. از عصری عبور کردیم که همه پدیده های اجتماعی از فرهنگ تا اقتصاد و مذهب و جنگ و خشونت همه و همه در درون مرز های دولت ملت ها معنی می گرفت و به نوعی پدیده های اجتماعی فرهنگ ها و هویت ها در چنگال دولت ملت های مدرن گرفتار شده بود.

رییس دانشگاه علامه اضافه نمود: در حالیکه ما در ابتدای قرن 21 میلادی مشاهده می کنیم که پدیده هایی بروز می نماید که نشانگر این است که پدیده های انسانی و فرهنگ ها و ارزش ها نمی تواند در چارچوب تنگ پدیده های مدرن باقی بماند.

سلیمی گفت: راهپیمایی اربعین یک پدیده اجتماعی جدید است که می تواند مورد آنالیز پژوهشگران قرار بگیرد. ما بعد از سال 1948 که راهپیمایی با این وسعت که در انقلاب چین رخ داد هرگز راهپیمایی ای با این وسعت و تنوع در دنیا سراغ نداریم. در این اجتماع بزرگ انسان هایی از ملیت ها و قومیت های گوناگون با اندیشه ها و گرایش های سیاسی مختلف گرد هم جمع می شوند حول یک پیغام آزادی بخش که از 1400 سال قبل شروع شده است.

وی گفت: در دنیای که برای تصرف یک سرزمین کوچک خون های زیادی ریخته می گردد. برای رسیدن به اندکی اقتدار بیشتر در عرصه دنیای مردمان مختلف به فلاکت می نشینند، ما شاهد آن هستیم که اجتماعی به وجود می آید که انسان ها برای خدمت به یکدیگر از هم سبقت می گیرند و انسانیت و وفاداری و صداقت در اوج خود دراین راهپیمایی نشان داده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 78

به "پیاده روی اربعین می تواند باعث تحول در علوم انسانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی اربعین می تواند باعث تحول در علوم انسانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید