پیروزی، کسب و کار پرسپولیس است

به گزارش کوه سفید، فوتبالِ با کیفیت مثل عطر است، مهم نیست چه کسی آن را به خودش بزند، بویش در هوا پراکنده می گردد. پرسپولیسی ها پنجمین پیروزی را در شش بازی فشرده کسب کردند، کاملاٌ مسلط، امیدوارکننده و درخشان.

پیروزی، کسب و کار پرسپولیس است

خبرنگاران؛ احسان محمدی- یک پیروزی 4-2 مقابل الریان قطر برای پرسپولیسی ها بهترین شکل خداحافظی با کشور هند بود که این روزها اخبار کرونایش تن آدم را می لرزاند و شرجی هوا در گوا حتی بیننده پای تلویزیون را خیس عرق می کرد.

فوتبالِ با کیفیت مثل عطر است، مهم نیست چه کسی آن را به خودش بزند، بویش در هوا می پراکَنَد. پرسپولیسی ها پنجمین پیروزی را در شش بازی فشرده کسب کردند، کاملاٌ مسلط، امیدوارکننده و درخشان. احتمالاً تنها افسوس طرفداران این تیم شکست 1-0 مقابل الوحده است. مسابقه ای که اگر کمی خوش شانس بودند یا برخی از بازیکنان با مسئولیت پذیری بیشتری در آن حاضر می شدند باز با پیروزی همراه بود.

شاگردان یحیی گل محمدی بدون سه هافبک دفاعی سرشناس خود احمد نوراللهی، میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا به زمین آمد و این وظیفه به دوش محمد شریفی افتاد. بازیکن 21 ساله بوشهری که 17 آذر 1395 با ورود به زمین در دقیقه 80 ملاقات استقلال خوزستان و سیاه جامگان با 16 سال و 229 روز، رکورد پیشین جوان ترین بازیکن لیگ برتر ایران، که از آن سعید عزت اللهی بود را شکست. او هنوز هم برای بازیکن در پرسپولیس حسابی جوان است اما تا دقیقه 70 مثل باتجربه ها بازی کرد.

بنفش پوشان در حالی که کاملاً به بازی مسلط بودند با ضربه دقیق شهریار مغانلو از پشت هجده قدم به گل رسیدند و بعد احسان پهلوان کاری کرد که همواره از او انتظار می رفت. چند مانور، گیج کردنِ مدافع روبرو، شلیک و گل.

نیمه دوم اما با گل زنیِ یوهان بولی شروع شد. بازیکنی از نسل باسیل بولی که در شروع دهه 90 عضو تیم چشم نواز مارسی بود. خیلی زود پرسپولیس روی سانتر دقیق مهدی ترابی و ضربه سر کنعانی زادگان به گل سوم رسید. مهدی ترابی در این مسابقات به 5 پاس گل و دو گل زده یکی از کامل ترین بازیکنان بود و هر بار درخشید طرفداران پرسپولیس بیشتر افسوس خوردند که چرا فصل پیش تیم را ترک کرد.

یوهان بولی باز روی آشفتگی خط دفاعی پرسپولیس که در نیمکت نشینی سیدجلال حسینی روی فشارهای اندک الریان نظم خود را از دست می داد گل زد، اما هنوز در حالی شادی بودند که عیسی آل کثیر با یک شلیک سنگین گل چهارم را زد تا کار تمام گردد.

ادامۀ بازی بیشتر حول مصدومیت شجاع خلیل زاده مدافع الریان چرخید که می کوشید نشان دهد مقابل تیم سابقش کم فروشی نمی نماید. نتیجۀ این سبک بازی انتحاری اما یک مصدومیت سنگین در انتها بازی بود تا طرفدارانی در شبکه های اجتماعی برایش بنویسند که با آن سبک رها کردن پرسپولیس در پای فینال فصل قبل، عاقبت به خیر نشد!

پرسپولیس با کسب 15 امتیاز، 14 گل زده و نمایشی مالکانه در صدر جدول گروه خود ایستاد. گل زنی شهریار مغانلو، احیای دوباره آل کثیر، نمایش خوب عالیشاه و نکاتی از این دست سبب شد آن ها به تنها تیم ایرانی تبدیل شوند که بی حرف و حدیث صعود کردند و حالا با بدن هایی خسته باید به لیگ برگردند و بدون استراحت به مصاف حریفانی بروند که منتظر متوقف کردن آن ها هستند.

فارغ از عملکرد گوا، الریان و الوحده در این گروه، سبک بازی پرسپولیس و قدرتنمایی اش حسابی طرفداران این تیم را سر کیف آورد. فوتبال خوب، زیبا و تهاجمی مثل همان عطر است. خودش را تحمیل می نماید حتی اگر کسی بخواهد انکارش کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1306

به "پیروزی، کسب و کار پرسپولیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی، کسب و کار پرسپولیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید