کوچ تولیدکنندگان لوستر به چین برای فرار از قوانین دست و پاگیر داخلی

به گزارش کوه سفید، رئیس اتحادیه لوستر، بلور و چینی با انتقاد از شرایط و قوانین دست و پا گیر فراوری در کشور گفت: بعضی از فراوری کنندگان ما از کشور خارج شده و در چین به فراوری مشترک روی آورده اند.

کوچ تولیدکنندگان لوستر به چین برای فرار از قوانین دست و پاگیر داخلی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

احمد رحمانی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: صنایع ما توانایی و بضاعت زیادی دارند اما به دلیل رکود، تحریم ها و عدم مدیریت مناسب واحد های فراوریی، 50 کارخانه فراورینماینده چینی در کشور با 40 تا 50 درصد ظرفیت خود کارمی نمایند.

وی اضافه نمود: کشوری رقیب مانند چین در صورتی که حتی سود 2 درصدی، از فروش نداشته باشد باز نیز به صادرات خود ادامه می دهد زیرا می داند که سود خود را به وسیله جوایز صادراتی به دست می آورد.

رئیس اتحادیه فراورینمایندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی، ادامه داد: در بخش لوستر نیز از لحاظ قیمت و کیفیت می توانیم با چک و ایتالیا رقابت کنیم. اما متاسفانه بعضی از فراوری نمایندگان ما در این زمینه به دلیل فراهم نبودن شرایط فراوری در کشور به چین رفته اند و با مشارکت آنها اقدام به فراوری می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: عواملی مانند نمایشگاه های بین اللملی مناسب ، عدم وجود قوانین دست و پاگیر و شرایط مناسب مالیات و بیمه های کارگری، باعث خروج این سرمایه گذاران از کشور شده است.

رحمانی درباره طرح خرید کالای ایرانی نیز توضیح داد: در این ارتباط هیچ گونه هماهنگی با اتحادیه نشده است و ما اطلاعی از جزئیات این طرح نداریم، اما بعضی از شرکت های ما به طور مستقل در این طرح مشارکت داشته اند.

وی یاد آورشد: اجرای این طرح به خروج از رکود صنف ما یاری می نماید اما باید اذعان داشت که مسائل ما را به صورت ریشه ای حل نمی نماید.

این مقام مسئول در انتها از تاخیر سازمان نمایشگاه بین المللی به خاطر تاخیر در صدور مجور برگزاری نمایشگاه لوستر ، بلور و چینی که قرار است در تاریخ 20 دی ماه برگزار گردد، انتقاد کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 308

به "کوچ تولیدکنندگان لوستر به چین برای فرار از قوانین دست و پاگیر داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچ تولیدکنندگان لوستر به چین برای فرار از قوانین دست و پاگیر داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید