10 دمنوش و چای برای پیشگیری از سرماخوردگی و موج دوم آنفولانزا فصلی و جدید

به گزارش کوه سفید، دمنوش از جمله محبوب ترین نوشیدنی ها به خصوص در روزها و شب های سرد سال است. علاوه بر انواع چای و قهوه که پیشینه ای تاریخی و فواید درمانی دارند، درست کردن چای و دمنوش با انواع مواد طبیعی و شاخه و ساق و برگ گیاهان خوراکی از دیرباز یکی از سرگرمی ها و علاقمندی های افراد بوده است. از سوی دیگر این روزها که بازار شیوع به انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید داغ است برای تقویت سیستم ایمنی بدن این دمنوش ها کارساز هستند. 10 دمنوش طبیعی و مفید برای یشگیری از سرماخوردگی آنفولانزا فصلی و جدید را به انتخاب دو سایت Healthline و The Wellness Project در مجله خبرنگاران بخوانید.

10 دمنوش و چای برای پیشگیری از سرماخوردگی و موج دوم آنفولانزا فصلی و جدید

1- چای بابونه

یکی از راه های درمان آنفولانزا جدید و فصلی تقویت سیستم ایمنی بدن است.. یک دمنوش خوشبو و سرشار از آنتی اکسیدان که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و هم آرام بخش و خواب آورند. بابونه دمنوش مناسبی برای پیشگیری از سرماخوردگی و موج دوم آنفولانزا جدید و فصلی است. در یک تحقیق بر روی 80 زن، آن هایی که به مدت دو هفته چای بابونه مصرف نموده بودند هم کیفیت خواب شان بهتر شده و هم میزان افسردگی در آن ها کاهش پیدا نموده بود. چای بابونه سرشار از آنتی اکسیدان است و تاثیر مثبتی روی عملکرد کبد دارد.

2- دمنوش چای نعناع

در دمنوش چای نعناع از چای خبری نیست و شما قرار است برگ های تازه دم کشیده نعنا در آب جوش را به عنوان یک دمنوش مناسب سرماخوردگی میل کنید. دمنوش نعناع یکی از بهترین نوشیدنی ها برای یک خواب راحت شبانه است، پس بهتر است قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای نعنا بنوشید. بوی خوش نعنا این دمنوش را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در سرتاسر دنیا تبدیل نموده است. در طب باستان از نعنا برای آرام کردن درد و مسائل معده استفاده می شد که این رسم درمانی هنوز هم پابرجاست.علاوه بر این نعنا یک ماده شفابخش و مفید برای پایین آوردن تب و کم کردن التهاب است. چای نعنا حالت تهوع و استفراغ و دل آشوبه را کاهش داده و در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا درد و التهاب گلو را کم می نماید

3- دمنوش زنجبیل

یکی از محبوب ترین دمنوش ها برای کم کردن وزن و لاغری. دمنوش زنجبیل یک نوشیدنی تند مزه و سرشار از خاصیت و آنتی اکسیدان است. نوشیدنی گرم زنجبیل حالت تهوع را به خصوص در زنان باردار درمان می نماید و یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کاهش سلول های سرطانی در سرطان پوست است. دمنوش زنجبیل دردهای دوران قائدگی را در زنان کاهش می دهد و برای افراد مبتلا به دیابت یک نوشیدنی مفید است. برای درست کردن این دمنوش مناسب سرماخوردگی کافی است یک تکه زنجبیل تازه را در آب جوش بیندازید و ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای کمتر کردن طعم تندی آن می توانید یک پر لیمو یا پرتقال خشک، کمی لیموعمانی یا چند قطره آب لیموترش تازه و کمی عسل طبیعی اضافه کنید. دمنوش زنحبیل به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد یک نوشیدنی مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا جدید و فصلی است.

4- رویبوس

یک دمنوش قرمز رنگ با اصالت آفریقایی که از جمله پرطرفدارترین نوشیدنی های گرم در سرتاسر دنیاست و اتفاقا یک دمنوش مناسب سرماخوردگی هم هست. بعضی چای رویبوس را اکسیر جوانی و دارویی برای لاغری می دانند و بعضی دیگر به خاطر خواص آرام بخش، ضد استرس، آنتی اکسیدان و ضد سرطانی که دارد آن را می پسندند. رنگ قرمز چای رویبوس هم جذاب است و هم اشتهاآور و البته از طعم و مزه بی نظیر آن هم نباید گذشت. با این همه چای رویبوس بیشتر حکم یک دمنوش را دارد تا چای چون فاقد بعضی ویژگی های چای از جمله کافئین است. از دیگر خواص دمنوش رویبوس می توان به درمان سردرد، ضد التهاب و ضد میکروب، ضد آکنه و شفاف نماینده پوست، ضد آلرژی و حساسیت و البته تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن است. نوشیدنی گرم رویبوس که از یک بوته قرمز رنگ به دست می آید علیرغم طعم شیرینی طبیعی که دارد یک چربی سوز فوق العاده است و متابولیسم بدن و سوخت و ساز را بهبود می بخشد.

5- مریم گلی

یک دمنوش مفید برای درمان گلودرد و مناسب درمان سرماخوردگی و البته سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر. دمنوش مریم گلی هم عملکرد حافظه را بهبود می بخشد و هم در سلامت قلب و عروق و روده بزرگ موثر است.

6- چای سیاه

چای سیاه از جمله قدیمی ترین و تاریخی ترین نوشیدنی های مورد علاقه بشر به خصوص در کشورهای آسیایی است. خاستگاه چای سیاه کوه های هیمالیا است و در واقع چای کاشت و برداشت شده در کوه های هیمالیا قدیمی ترین نوع چای سیاه در دنیاست. چای سیاه اگر بدون مواد افزودنی و یک نوشیدنی طبیعی باشد سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و هم بدن را در برابر بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی واکسینه می نماید. علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در چای سیاه طبیعی هم سلامت قلب را بهبود می بخشند و هم کلسترول بد خون را کاهش می دهند.

7- چای ترش

از جمله محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتاسر دنیا چای ترش است. این دمنوش طبیعی و خوشرنگ را هم به خاطر عاری بودن از کافئین باید در دسته دمنوش ها قرار داد اما معمولا به نام چای ترش شناخته می گردد. این چای خوشمزه به خاطر مزه و طعم ترشی که دارد طرفداران فراوانی دارد و البته بعضی از خواص درمانی و شفابخش این چای ترش مزه عبارتند از: التیام التهاب دستگاه گوارش و گُر گرفتگی، کاهش دهنده فشار خون، بهبود اختلالات کبد و کیسه صفرا و بهبود متابولیسم بدن، افزایش سوخت و ساز و در نتیجه کاهش وزن. علاوه بر این چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و انواع مواد معدنی است که هم مزایای درمانی فراوانی دارند و هم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با انواع بیماری ها تقویت می نمایند. دمنوش چای ترش یک دمنوش مناسب برای سرماخوردگی است.

8- چای دارچین

دارچین از جمله شفابخش ترین و قدیمی ترین ادویه جات از زمان تمدن باستان تا به امروز است. یکی از بهترین مصارف دارچین دم کردن آن همراه چای است چرا که در جریان دم کشیدن بسیاری از عناصر آن وارد دمنوش می شوند و بسیار بهتر از استفاده از آن به عنوان یک ادویه در پخت غذا می توان از خواص بی نظیر آن بهره برد. به همین دلیل دمنوش چای دارچین یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش سطح قند خون و کاهش دهنده وزن و موثر در فرایند لاغری است. دارچین یک آنتی بیوتیک طبیعی است و علاوه بر این هم برای درمان سردرد مفید است و هم به کاهش التهاب یاری می نماید. طعم چای دارچین را با کمی عسل و لیموترش خوشمزه تر کنید و اتفاقا یک دمنوش مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید است.

9- دمنوش بادرنجبویه

یک نوشیدنی ملایم با طعم و عطر لیمو که خواص درمانی فراوانی دارد و در طب اسلامی هم بسیار توصیه شده است. دمنوش بادرنجبویه سرشار از انواع آنتی اکسیدان است و در بهبود سلامت قلب و پوست و نیز تمدد اعصاب و کاهش استرس موثر است. شاید برای تان جالب باشد که بدانید براساس نتایج یک تحقیق، نوشیدن دمنوش بادرنجبویه در کاهش استرس، بهبود حافظه و افزایش مهارت های پیشرفته ریاضی هم تاثیر دارد.

10- دمنوش غنچه گل محمدی

دمنوش گل محمدی، دمنوش گل سرخ و دمنوش گل رز همه نام یک نوشیدنی مفید و شفابخش هستند. این دمنوش سنتی و قدیمی سرشار از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان است. خواص ضد التهاب آن دردهای مفاصل را کاهش می دهد و تاثیر مثبتی در سلامت و جوانسازی پوست و مقابله با پیری پوست، درمان جوش و آکنه و سیاهی دور چشم و نیز آب شدن چربی های شکمی دارد. دمنوش گل محمدی یک نوشیدنی مفید برای تسکین دردهای قائدگی، درمان یبوست و اسهال و نیز درمان سرماخوردگی و سرفه است.

این مطالب را هم حتما مطالعه کنید:

منبع: افق کوروش
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 458

به "10 دمنوش و چای برای پیشگیری از سرماخوردگی و موج دوم آنفولانزا فصلی و جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دمنوش و چای برای پیشگیری از سرماخوردگی و موج دوم آنفولانزا فصلی و جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید