آشنایی با خواص و طرز تهیه ماسک انگور

به گزارش کوه سفید، این روزها انجام عمل های زیبایی بسیار باب شده است . افراد مختلف جامعه به خصوص خانم ها، با دیدن اولین نشانه های پیری در خود، به پزشک مراجعه می نمایند و صورت و بدن خود را به دسته تیغ جراحی می سپارند. آیا تابه حال به عوارضی که این عمل ها به بدن شما می رساند، فکر نموده اید؟ این عمل ها، گاها هزینه های هنگفتی را بر روی دوش شما می گذارند و خطرات فراوانی را با خود به همراه دارند. در بسیاری از موارد نیز، نتیجه به دست آمده از این مدل ها، مورد تأیید شخص مراجعه نماینده نیست.

آشنایی با خواص و طرز تهیه ماسک انگور

پس چه باید کرد؟ چگونه می توان بدون انجام دادن عمل های خطرناک، بسیاری از نشانه های پیری را در ظاهر خود ناپدید کرد؟ پاسخ این سؤال و تمام سؤالات از این دست، طبیعت است.

بیایید کمی جدی تر به طبیعت نگاه کنیم. همان طبیعتی که نشانه های پیری را به مرورزمان در ظاهر شما پدیدار می سازد، سلاح هایی از جنس خودش را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از آن ها به جنگ پیری بروید. سلاح هایی برای جنگیدن با پیری ولی این بار بدون صرف هزینه های هنگفت و خطرات و عوارض ناشی از مصرف آن ها.

در این مقاله قصد داریم، یکی از این سلاح های کشنده پیری را به شما معرفی کنیم و طریقه ساختن انواع ماسک ها با استفاده از این میوه جادویی را، به شما آموزش دهیم. این معجزه طبیعت چیزی نیست جز انگور و بهره مندی از ماسک انگور.

ازنظر بقراط پدر علم پزشکی، انگور یک میوه غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که مصرف همیشگی آن در طول عمر توصیه می گردد. دانشمندان بر اساس تحقیقاتی که بر روی انگور انجام دادند، دریافتند که انگور سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و این آنتی اکسیدان ها می توانند، فرایند پیری را کند نمایند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در انگور سیستم ایمنی بدن شما را مقاوم می نماید. یکی از این آنتی اکسیدان ها، رزوراتول نام دارد. این آنتی اکسیدان با خاصیت ضدالتهاب خود، باعث افزایش متابولیسم خون و کاهش کلسترول آن می گردد و نه تنها از قلب شما محافظت می نماید، بلکه باعث فراوری کلاژن آنزیم های سلولی می گردد و این دو باعث جوان تر شدن پوست شما و عقب افتادن فرایند پیری شما می شوند.

طرز تهیه چند ماسک انگور در خانه

همان طور که گفتیم، انگور دارای فواید بسیار زیادی برای پوست شما است. برای بهره وری بهتر از این فواید، می توانید از ماسک انگور برای پوستتان بهره ببرید. از انگور می توان ماسک های بسیار زیادی را تهیه کرد و از آن ها استفاده نمود. در این مطلب، قصد داریم طرز تهیه چند ماسک انگور را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

1. ماسک انگور برای تغذیه پوست

چند حبه انگور را پوست بکنید، گل ها را در ظرفی له کنید سپس دانه های آن را جدا کنید. آب و گوشت انگوری که در ظرف باقی مانده را، به صورت لایه ای ضخیم بر روی صورت خود بمالید. دقت کنید که تمام صورت شما باید با این ماسک پوشیده گردد. حدود 15 دقیقه به ماسک خود اجازه دهید تا بر روی صورت شما بماند و پوست شما را تغذیه کند سپس ماسک را با آب ولرم بشویید. بعد از اینکه ماسک از صورتتان پاک شد، این بار صورتتان را با آب سرد بشویید تا از افتادگی پوست شما جلوگیری گردد.

2. ماسک آب رسان انگور

برای تهیه این ماسک ابتدا چند حبه انگور را در ظرفی حسابی له کنید و سپس به اندازه 3 قاشق چای خوری آرد ذرت و به اندازه یک قاشق غذاخوری بلغور جو به آن بیفزایید. خمیر نرمی حاصل می گردد. این خمیر را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را به اندازه 10 دقیقه ماساژ دهید. بعد از انجام این مراحل ماسک را با آب ولرم بشویید.

3. ماسک ضد پیری و جوان ساز پوست

چندین حبه انگور بدون هسته را در ظرفی له کنید و آن را به یک فنجان آب معدنی اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و یک قاشق غذاخوری آب کیوی نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند سپس یخ را بر روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید . بعد از این مدت صورت خود را بشویید.

4. ماسک انگور با جوانه گندم

چندین حبه انگور را در ظرفی له کنید سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری جوانه گندم به مخلوط اضافه کنید. می توانید از پودر جوانه گندم نیز بهره ببرید. به له کردن مخلوط خود ادامه دهید تا تمام بافت مخلوط شما یکدست گردد . ماسک را حدود 15 دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید. این ماسک به لطافت پوست شما یاری زیادی می نماید.

5. ماسک مخلوط

به یاری یک مخلوط کن، موادی را که نام می بریم باهم مخلوط کنید.

  • یک قاشق غذاخوری ماست معمولی
  • یک قاشق غذاخوری جوانه گندم
  • یک قاشق غذاخوری جوانه ماش
  • یک قاشق غذاخوری عدس پخت
  • انگور بدون هسته و شیرین حدود ده حب
  • یک تکه کوچک از میوه های سیب، خیار و هلو

    ماسک را حدود 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید سپس آن را با آب گرم بشویید.

    توجه داشته باشید که اگر پوست صورت شما خشک است، می توانید حدود یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا روغن زیتون به مخلوط بیفزایید.

6. ماسک انگور برای پوست های چرب

تعدادی حبه انگور را در ظرفی حسابی له کنید و حدود یک قاشق غذاخوری از آب آن را کنار بگذارید. آب انگور را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری نعناع حسابی مخلوط کنید. حالا در ظرف جداگانه آب یخ و گلاب را باهم مخلوط کنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد و گلاب بشویید . این ماسک معجزه می نماید.

7. ماسک انگور و چای بابونه

2 قاشق غذاخوری چای بابونه را با حدود 2 قاشق غذاخوری از آرد ذرت باهم مخلوط کنید. ده حبه انگور را له کنید و آن را به مخلوطتان اضافه کنید. ماسک را حدود 15 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. دقت کنید که این ماسک برای انواع پوست ها مناسب است.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 889

به "آشنایی با خواص و طرز تهیه ماسک انگور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص و طرز تهیه ماسک انگور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید