شروع دریافت مالیات کسب و کار های اینترنتی از سال آینده

به گزارش کوه سفید، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس گفت: براساس قانون بودجه سال 1401، مالیات بر عایدی کسب و کار های فضای مجازی از سال آینده اجرایی می گردد.

شروع دریافت مالیات کسب و کار های اینترنتی از سال آینده

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی؛ غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون مالی مجلس در تبادل نظر با برنامه فرامتن شبکه افق خبر از اخذ مالیات از کسب و کار های اینترنتی داد و گفت: در راستای عدالت مالیاتی طرح مالیات بر کسب و کار های فضای مجازی انجام می گردد.

وی اضافه نمود: هر شخص ایرانی حقیقی و حقوقی نسبت به عایدی هایی که در ایران و یا خارج از ایران کسب می نماید، مشمول پرداخت مالیات است. از این رو کلیه کسب و کار هایی که به عرضه کالا یا خدمات در بستر اینترنت مشغول هستند، مشمول پرداخت مالیات هستند.

مرحبا اضافه نمود: قوانین سازمان مالیاتی کلیه کسب و کار ها را شامل می گردد؛ هم آن دسته از مشاغلی که به فروش کالا اشتغال دارند و هم گروهی که خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می نمایند.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس اظهار کرد: با برنامه ریزی اجرا شده و براساس قانون بودجه، این طرح از ابتدای سال 1401 شروع می گردد.

وی ادامه داد: در مرحله اول افراد براساس خوداظهاری شخصی باید به ثبت منابع عایدیی خود اقدام نمایند و اگر این مهم اتفاق نیفتد، به وسیله حساب های بانکی افراد و یا حساب های متصل، عایدی های آن ها قابل دریافت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1695

به "شروع دریافت مالیات کسب و کار های اینترنتی از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دریافت مالیات کسب و کار های اینترنتی از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید