شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی چهاردرگاه نایین

به گزارش کوه سفید، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین از شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی چهاردرگاه این شهرستان با همکاری دوستداران میراث فرهنگی منطقه اطلاع داد.

شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی چهاردرگاه نایین

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز 4 آبان ماه سال 1400، با اعلام این مطلب گفت: آب انبار تاریخی چهاردرگاه در کشتزار ورزجان شهر تاریخی نایین واقع شده و کشاورزان منطقه از آن استفاده می نمایند.

او ادامه داد: طی سال های گذشته بر اثر عوامل طبیعی و انسانی و بعلاوه استفاده نشدن از این آب انبار به علت خشک سالی، این آب انبار تاریخی دچار آسیب های جدی شده بود.

مدنیان اضافه نمود: با پیگیری های کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و بعلاوه همکاری قابل تقدیر کشاورزان منطقه، بازسازی این آب انبار تاریخی به صورت مشارکتی به وسیله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، خیرین و کشاورزان شروع شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین توضیح داد: این عملیات بازسازیی شامل: پی بندی و استحکام بخشی بدنه ها، بازسازی پاشیر، بازسازی مخزن، بازسازی کامل گنبد و بادگیرها است که با توجه به کمبود شدید آب شرب در شهرستان، با برنامه ریزی های صورت گرفته، این آب انبار پس از بازسازی کامل، آبگیری و مورد استفاده مجدد قرار خواهد گرفت.

او تاکید نمود: شهرستان نایین به لحاظ قرار گرفتن در منطقه خشک و کویری، همیشه نیازمند وجود این سازه های معماری و مهندسی به منظور تامین آب شرب است، به نحوی که خوشبختانه در پنج سال گذشته، تعداد قابل توجهی آب انبار نو به سبک سنتی به وسیله خیرین در منطقه ساخته شده و در حال حاضر در شهر تاریخی نایین بیش از 105 آب انبار وجود دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1547

به "شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی چهاردرگاه نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی چهاردرگاه نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید