آمادگی روسیه برای خروج از سوئیفت

به گزارش کوه سفید، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه از آمادگی این کشور برای مواجهه با شرایط احتمالی تحریم سوئیفت اطلاع داد.

آمادگی روسیه برای خروج از سوئیفت

به گزارش راشاتودی، دیمیتری پسکوف با بیان اینکه با توجه به افزایش تحریم های آمریکا علیه روسیه، احتمال وادار شدن روسیه به خروج از سامانه سوئیفت وجود دارد، اضافه نمود: نمی توانیم هیچ خطری را نادیده بگیریم.

پسکوف در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت گفت: این اقدامات غیرمنطقی و غیرقابل پیش بینی هستند و درنتیجه شرایط ما را واداشته است تا همیشه در حال آماده باش باشیم.

در سال های اخیر واشنگتن بارها روسیه را به تحریم در دسترسی به سوئیفت و نظام بانکی بین المللی تهدید نموده و این مسئله مسکو را وادار به توسعه نسخه های بومی مشابه سوئیفت ساخته است. روسیه همچنین در حال همکاری با چین و ایران است تا مبادلات بانکی مربوط به این دو کشور را با استفاده از سیستم های بومی انجام دهد.

سوئیفت یک شبکه اقتصادی دنیای مستقر در بلژیک است و در حال حاضر بیش از 11 هزار مؤسسه و نهاد اقتصادی در بیش از 200 کشور دنیا از سیستم سوئیفت برای تراکنش های بین المللی خود استفاده می نمایند.

گرچه این سیستم در حال حاضر بیشترین نقش را در پرداخت های فرامرزی دارد، اما بااین حال وابستگی شدید سوئیفت به دلار و نظام اقتصادی آمریکا چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1234

به "آمادگی روسیه برای خروج از سوئیفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی روسیه برای خروج از سوئیفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید